fbpx

Mostantól kétévente lesz Budapest-Bamako

budapest bamako 2016 rajt 4A 11. Budapest-Bamako két helyszínről is rajtol az idén: Budapestről, a Lurdy Háztól, január 15-én, péntek délután 2 órakor indul a Nagy Afrikai Futam, a mezőny másik fele pedig hivatalosan a marokkói Midelt városából startol január 19-én.

A marokkói rajtvonalon résztvevők egy része nyugat európai és az idén kihagyja a budapesti start ceremóniát, míg mások egy péntek délelőtti genovai komp elérése miatt választják a második rajt helyszínt. „A komptársaság 12 év után először nem indít szombat este járatot Genovából, ezért számukra és sok angol, német, portugál és svájci induló kedvéért betettünk egy hivatalos marokkói start napot.” – mondta Szabó Gál András, a futam ötletgazdája.

A Dakar rali szellemi örököseként is ismert sivatagi tereprali és autós túra az idén 8 országon halad át Budapestről a mali fővárosig, Bamakóig. A minden eddiginél látványosabb és kalandosabb Budapest-Bamako össztávja az idén 8784 kilométer lesz. Az indulóknak 16 napjuk lesz a táv teljesítésére. „Rengeteg ismeretlen, eddig nem látott afrikai földutat és ösvényt fedeztünk fel az idén. A futam azoknak is tartogat rengeteg újdonságot, akinek nem idén indulnak először. Az újoncokat pedig egy varázslatos, mesevilágba repíti majd az idei futam is.” – tette hozzá a mindig lelkes ex-rádiós, Villám Géza.

A 2016-ban 4 kategóriában indulhatnak résztvevők. A verseny, a túra és a vicces járműveknek fenntartott Spirit kategória mellett a legtöbben a 4X4 túra kategóriában indulnak. Az ő útvonaluk nagyjából egyezik a versenyzőékkel, de itt győztest nem hirdetnek. „Sokan vágytak a kemény sivatagi szakaszokra, de nem akarták halálba hajszolni magukat vagy a járművüket” – tette hozzá a futam alapítója.

A versenyútvonal a Szahara és a szahel övezet legszebb tájain halad majd át. Az idén egy 3600 kilométeres szuper maratoni etappal veszi kezdetét flúgos futam. A rajt utáni estén magyar földutakon és sötét offroad szakaszokon kell eljutni az indulóknak Szlovéniáig. A négy napos etapot a marokkói kősivatag, majd komoly dűnék és idegőrlő szaharai szakaszok követik.

A háborús övezetként nyilvántartott Nyugat Szahara festő tájai után Mauritánia következik. A szaharai országon át Bamakóig, pár száz kilométer kivételével aszfaltot nem is igen érintenek majd az indulók. „Mauritánia legcsodásabb, de legzordabb sivatagi szakaszaival kell majd megbirkóznunk a résztvevőknek. Az Atar-Tidjikja és a Tidjikja-Kiffa etapok a mind a Dakar, mind a Bamako indulói között a mai napig borzongást váltanak ki.” – mondta Szabó Gál András.

 

Ajánlom másoknak is
NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x