CsajokKiemeltMotoros csajok

MoncA megindult Magadanba: Cél Oroszország egy Honda Rebellel

Aki követi MoncÁt a közösségi médiában, annak nem újdonság, hogy ismét nagy útra indult a Honda CMX 500 Rebeljével, amiben induláskor több, mint 133 000 kilométer volt már. A kilométereket pedig nem a szél hordta össze, hiszen tavaly Izlandon, tavalyelőtt Grúziában járt a kis Rebellel. Idén Oroszországot vette célba kisebb kitérőkkel.

Arra is van magyarázat, hogy eddig miért nem írtam MoncA túráiról: volt rá ígretem tőle, hogy majd ha ideje engedi, ír egy rövid összefoglalót. A Grúz túráról is, az Izlandiról is. Talán a CsamClub-on írt valamit a blogjába, de végül úgy döntött, hogy saját Facebook oldalt és saját YouTube csatornát indít a kalandjainak, így nem kell mindenhova külön posztolnia.

Ahhoz, hogy képbe kerülj, hogy menyire elszánt is MoncA, érdemes bekövetni a csatornáit és visszanézni a beszámolókat. Kezdésnek mondjuk az izlandi túráról szóló előadást, aztán ha tetszett, akkor mehetnek a részek külön-külön.

Szóval az előző két nagy túra után MoncA idén még nagyobb fába vágta a fejszéjét. Magadan Oroszország keleti parján van, a Google térkép szerint 12000 km-itthonról és ha nincs forgalom, akkor 164 órára van szükség oda jutni. Mivel az orosz vízumot nem 90 napra adták meg, ahogy remélte, végül indulás előtt nagyjából egy hónappal lemondott az eredeti tervről, és már nem Magadan a cél. Mivel oda nagyjából 2000 km-t kellett volna földúton menni – ami amúgy ott az autópálya – nemmerte megkockáztatni, hogy bármilyen probléma esetén kicsúszik a vízumérvényességi idejéből.

Jelenleg a cél az, hogy eljusson a Bajkál tó túloldalára. Hogy ott meddig megy, az majd akkor derül ki, ha már ott van.Ha mást nem, marad Vlagyivosztok.

MoncA 3 hétre tervezte a túrát, és már a második napon akadályba ütközött, ugyanis a Rebel leállt és szervizbe kellett szállítani (pedig itthon alaposan felkészítette a járművet, és pótalkatrészeket is vitt magával). Szóval ahogy egy ilyen kalandtúrán lenni szokott, kalandok vannak, a helyszínen kell improvizálni.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Monca ezt írta a Facebookon a túra előtt:

“…tippem szerint … így összességében kicsivel 26 ezer km alatt állna meg a teljes táv hossza a mindent tartalmazó verzióban.

Az idő köt, úgyhogy ha úgy érzem, hogy gond lenne a vízum határidejével, minden további nélkül lehúzom a hátráltató tényezőket, márcsak azért is, mert a vízumom július 7-től érvényes, de esélyem sincs aznap átlépni a határt, ott min. 1 napot már vesztek, valamint nyilván lesznek szervizek (min. 2 olajcsere és egy hátsógumi csere, meg a már jól ismert láncfeszítések).

Eddig még soha nem fordult elő egy túrámon se, hogy pihenőnapot tartottam volna, de most Vlagyivosztokban kapásból 2 éjszakával érdemes kalkulálnom, bár a “pihenőnapon” is ülnék motoron.

Továbbá újfent kihangsúlyoznám, ha valami miatt (legyen az akár egy megoldhatatlannak tűnő probléma, vagy akár egy rossz megérzés) elkezdek parázni, szívfájdalom nélkül vissza fogok fordulni, ha még módomban áll. Ha már nem áll módomban, akkor szívás.

Ez az első olyan túrám, ahol komoly aggályaim vannak a problémamentes hazaérkezést illetően, ezért a korábbi túráimhoz hasonlóan erre az útra hatványozottan igaz, hogy semmiféle olyan “jótanácsra” nem vagyok nyitott, hogy a helyemben ki, mit és hogyan csinálna. Egy adott szituban nem tudom kibontani a történet minden szálát, így kb. nulla rálátásotok lenne a konkrét helyzetre.

Példa: ha üzennék/posztolnék, hogy “necces arcok környékeztek meg és balul is elsülhet a dolog”, akkor felesleges olyanokat írogatni, hogy “a helyedben én elkerülném őket”. Tényleg? Hogy én erre nem is gondoltam!”

Egyszóval MoncA idén is nagy fába vágta a fejszéjét, és mi innen csak drukkolni tudunk neki, hogy minden rendben menjen. És figyelni a Facbook oldalt, ahol folyamatosan tudósít az eseményekről – ha éppen van internet. Izgalmas.

Jó utat MoncA! Várunk haza!

Irj cikket a Csajok a motoron oldalra!

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük