Hasznos tudnivalókKiemelt

Milyen motort vegyek elsőnek?

Viszont nem csak emiatt szoktam ajánlani a kezdőknek, hogy próbáljanak ki valamilyen kisebb cruisert, hanem azért is, mert ezeknek a motoroknak nagyon alacsony az üléspozíciója és a súlypontja. Mivel egy cruiserről mindenkinek biztonságosan leér a lába, kezdőként biztos nem okoz gondot a vezetése.

Az előbbiekből következően a sportmotorokon a hasalós üléspozíció és a magasabb súlypont nem biztos, hogy praktikus kezdőknek, ahogy az endurók illetve a terepmotorok ellen is a magas üléspozíció szól kezdőként, hacsak nem kifejezetten sportolásra használjuk őket.

Vegyél naked bikeot!

Ha még nincs konkrét elképzelésünk a stílust illetően, és az első motort úgyis elsősorban rutinszerzésre, alapozásra használjuk majd, válasszunk egy hagyományos, semleges utcai motort, vegyünk valamilyen naked bikeot – csupasz, idom nélküli motort.

Ha terveink szerint rendszeresen motorozunk majd csapatban, nagy jelentősége van a motoros haveroknak is, hiszen célszerű az övéikhez hasonló típusú, és megközelítőleg ugyanolyan erejű motort választani. Bár a tapasztalt túrázó csapatok odafigyelnek a kezdőkre, senki nem szeretné, ha miatta kellene a többieknek lassabban menni, vagy ha húsz ember szívná folyamatosan a kamionok kipufogógázát azért, mert a gyengébb motorral képtelenek vagyunk belekezdeni egy előzésbe.

Próbálj ki egy robogót!

milyen motort vegyekAbban az esetben, ha még abban sem vagyunk biztosak, hogy a motorozás nekünk való-e, mielőtt egyáltalán belekezdenénk a motorvezetői engedély megszerzésébe, jó ötlet kipróbálni egy robogót. Autóvezetői engedélyünkkel 50 cm3-ig külön tanfolyam nélkül, 2012 januárjától pedig a B125-ös jogszabály értelmében rövid átképzéssel 125 cm3-ig és 11 kW-ig korlátozva vezethetjük forgalomban ezeket a kis kétkerekűeket. Ha megtetszik a gondolkodásmentes, automata váltós vezetői élmény és a fotelszerű üléspozíció, később válthatunk valami óriás-scooterre, amivel a városi furikázás mellett akár még túrázni is lehet.

Mikor már alaposan végigrágtuk, hogy mik a legfontosabb szempontok, és felsorakoztattuk a lehetséges modelleket, hagyhatunk egy kis teret női oldalunknak is, és kezdhetünk elgondolkodni azon, hogy leendő motorunknak milyen színe legyen.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Mindenkit óva intek attól, hogy csajos lendülettel megvegye azt a kétkerekűt, amibe első látásra beleszeretett, hiszen attól, hogy egy motornak gyönyörű az eleje vagy szép a színe, rengeteg kellemetlen tapasztalat forrása lehet, amire legkevésbé van szüksége egy kezdőnek.

[wpdiscuz-feedback id=”hhsiig0tui” question=”Ha te másképp gondolod, vagy valami kimaradt, szólj hozzá a cikkhez!” opened=”0″]


Ha te másképp gondolod, vagy valami kimaradt, szólj hozzá a cikkhez!

[/wpdiscuz-feedback]

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük