fbpx

Milyen az az okos robogó? Az biztos, hogy NIU

NIU elektromos okosrobogóNIU, a világ piacvezető járműgyártója az e-mobilitás kétkerekű szegmensében. A NIU új kétkerekű járműkategóriát teremtett az e-mobilitási piacon azzal, hogy megalkotta a „NIU Smart Urban Mobility” okosrobogókat.

A NIU tisztán elektromosan tölthető elektromos okosrobogók 2017-es Magyarországi piacra lépése után – más országok piaci bevezetéséhez hasonlóan – azonnal nagy népszerűségre tett szert, és szűk egy év alatt piacvezetővé vált az L1e-B, és az L3e-A1 kategóriájú tisztán elektromosan tölthető robogók között (az új jármű forgalomba helyezési adatok alapján).

Az okos motor

Minden NIU okosrobogó GPS nyomkövetővel, és mozgásérzékelős, G-szenzoros riasztóval van felszerelve. A tempomat minden NIU modellben szériafelszereltség. A NIU rengeteg okos funkcióval rendelkezik, mint például a GPS alapján kanyarodás után automatikusan kikapcsoló irányjelzők.

Az ingyenesen letölthető NIU e-scooter Mobil Applikáció segítségével tudjuk tartani a kapcsolatot az elektromos robogónkkal, és rengeteg hasznos, vagy érdekes információhoz juthatunk.

  • Telemetria: 32 érzékelő, 134 telemetriai adat 200-szor percenként. Menetadatok, akkumulátor állapot, töltöttség, akkumulátor cellahőmérséklet…
  • Diagnosztika: OTA (Over the Air) motor-diagnosztika, hibakód kiolvasás, firmware frissítés, software frissítés, hibakeresési funkciók…
  • Statisztika: Napi, heti, havi statisztikák, és érdekes adatok, hatótáv az elmúlt 10 nap átlaga alapján öntanuló módon számítva, megtett útvonalak listája térképen kirajzolva, és statisztikái, (pl. CO kibocsátás megtakarítás egy benzineshez robogóhoz képest).
  • GPS: Térképen minden előző útvonal kirajzoltatható. GPS + GLONASS + BEIDOU Three-mode positioning system. Időjárás előrejelzés GPS pozíció szerint.
  • Biztonság: Távirányítós riasztó mozgásérzékelővel, 3 tengelyű G-sensor, és rezgés érzékelő. GPS nyomkövetés, térképen aktuális pozíció, sebesség, irány. Riasztásokról „Pop-Up” felugró ablakos figyelmeztetést küld a telefonodra, és egy rövid leírást a kiváltó okokról. A beépített harmadik akkumulátornak köszönhetően, ha mindkét akkumulátort kiveszik, akkor is megmarad a kommunikáció még 3-4 hétig. A távoli letiltási lehetőség abban segít, hogy ha illetéktelen próbálja eltolni a robogót, akkor a villanymotor ellenkező irányban kezd el hajtani, megakadályozva ezzel a tologatást, és azonnal értesítést küld a telefonodra.
  • Saját NIU fiók: Egy fiókregisztrációval több motort is tudsz kezelni, és egy NIU motor további négy felhasználóhoz kapcsolható (pl.: férj, feleség, gyerekek, kollégák, stb…). Jogosultsági szint kiosztási lehetőség.

Adatforgalom

Minden NIU motorkerékpár SIM-kártyás internettel kerül kiszállításra. Az új NIU megvásárlásakor az internetes adatforgalom 3 évre rendezve van. Az internet előfizetés lejártakor (három év elteltével) a NIU tulajdonosnak van lehetősége eldönteni, hogy szeretné-e előfizetni az adatforgalmat a NIU robogó, és a mobilos applikáció között.

Legmodernebb akkumulátor

A NIU elektromos robogói a legmodernebb Panasonic akkumulátorok, BMS-el (Battery Management System) vannak felszerelve. Kivehető, kiszerelt állapotban is tölthető Lítium akkumulátor(ok) Panasonic 18650-es cellákkal, amik a gyártói adatok szerint 2000 teljes töltési ciklus után lesznek 70%-os kapacitásúak. Egy töltési ciklussal típustól függően 65-170 km-t tud megtenni sport fokozatban. Ebből számítható a várható akku élettartam.

Az akkumulátor egység (BMS) szétszedhető, javítható. A 18650-es Lítium cellák egyenként diagnosztizálhatóak, cserélhetőek, melyeknek költsége (900-2500Ft/db). 1 Ft/km körüli üzemeltetési költség. NIU-BOSCH fejlesztésű szénkefementes agymotor, vagyis nincs benne kopó súrlódó alkatrész. Energy Recovery System, a fékezéskor felszabaduló energiát elektromos árammá alakítja és visszatölti az akkumulátorba (akár 6%-ot is).

A NIU modellpalettáján szerepelnek többek között végfelhasználók számára készült okos „Smart” robogók, de megtalálhatók a futárcégek számára fejlesztett Cargo változatok és a közösségi közlekedésre tervezett Sharing modellek is.

Ajánlom másoknak is

Cseréld a bukósisakodat sapkára!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

5 1 vote
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x