Ponyva alatt télen

A hosszúra nyúlt ősz miatt sok motorosnál kitolódott a szezon. Mostanra azonban már talán azoknak a motorja is téli álmot alszik, akik a napsütéses hétvégéken gurultak még egy-egy rövidet a környéken.

Ahhoz, hogy kétkerekű kedvencünk a legjobb körülmények között vészelhesse át a hideg évszakot, a legjobb lenne egy fűthető garázs. Ebben az esetben alig van tennivalónk. Persze nem árt a kicsikét megtisztítani az őszi latyak maradványaitól, a benzintartályt pedig teletölteni üzemanyaggal, hogy megelőzzük a korrodálódást. A gumik meghálálják, ha középállványra állítjuk a gépet, de ha nincs a motoron ilyen, még mindig felbakolhatjuk, hogy az abroncsok ne terhelődjenek az állás folyamán. Ha erre sincs lehetőség, jól tesszük, ha az állás ideje alatt időnként átforgatjuk a kerekeket, hogy egyenletesen essen rájuk a súly.

Az akkumulátort hosszabb állás esetén ajánlatos havonta egyszer csepptöltővel tölteni. Ez a szerkezet a töltőáramot az akkumulátor állapotához igazítja. Ha nincs ilyenünk, minden hónapban indítsuk be a motort, és járassuk teljes felmelegedésig, illetve üzemi hőmérsékleten még legalább öt percet, hogy az olaj alaposan átjárhassa a kenési helyeket. Ha csak rövid ideig járatjuk, több kárt okozunk, mint hasznot. Ilyenkor ugyanis a kipufogóban és az olajban is pára illetve kondenzvíz csapódik le.

HIRDETÉS (x)

A motorkerékpár megfelelő ponyvával történő letakarása nem csak a szabad ég alatt telelés esetében hasznos. A takaró ugyanis nemcsak a zord időjárástól védi meg a gépet, hanem a portól is, így tavasszal nem kell majd újra mosással kezdeni a szezont. Ha a hideg udvaron áll a masina, hasznosabb egy vízálló, de légáteresztő, illetve belül nedvszívó anyaggal bélelt ponyvát választanunk. Az éjszakai mínuszok után ugyanis a nappali 1-2 fokban a ponyva belsején szintén pára csapódik le, ami miatt tavaszra csúnya vakrozsda lepheti el a addig szépen csillogó krómréteget. (Persze ennek eltávolítására is vannak csodaszerek, de jobb megelőzni a bajt.) Ugyanebből az okból szokták a kipufogókat és a szívócsonkot is olajos ronggyal betömni, ha nyitott helyen telel a motor.

Azok az elvetemültek, akik még télen is motorkerékpárral vagy robogóval járnak munkába, netán motoros futárok, nem ússzák meg az alapos beöltözést. Az ő kényelmüket manapság már sok kiegészítő felszerelés szolgálja. A motor elejéhez csatolható, a teljes testet takaró meleg „kötény” vagy a kormányra szerelhető kesztyű mellett manapság már nem luxus a fűthető markolat sem. És ha télen a városban használod a motorod, ne feledkezz meg róla, hogy esténként megtisztítsd a sós-latyakos sártól!

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Szerintem kb. 10 éve készült az utolsó tetoválásom... vagy lehet, hogy csak nyolc. Azóta tervezem...
Bővebben...
Rá kell jönnöm, hogy ki kell szakadnom a mókuskerékből, hogy ne fásuljak bele. Ilyenkor valami...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!