Mit csináljak, ha a motorom nem indul hidegen?

Tartalomjegyzék

Alacsonyabb külső hőmérséklet esetén többet kell gyújtás nélkül rugdosni a gépet, és úsztatós rendszernél még egyszer meg kell stimmelni úgy 5 fok alatt. Bowdennel működtethető rendszereknél hidegebb időben szükség lehet arra, hogy rajta hagyd a szívatót indításkor, és ezt csak a motor melegedésének függvényében engedd vissza.

Ha ezek hatására a negyedik-ötödik rúgásra nem indul a gép, akkor valami hiba van.

Nézd meg, nyitva-e a benzincsap. Ha nincs, nyisd meg! Az átlátszó benzincsőben lassan felfelé mászó, kissé remegő légbuborékot kell meglátnod. Ha ez nincs, nyisd tartalékra a csapot!

HIRDETÉS (x)

Ha ekkor sincs semmi, vedd le a tanksapkát és nézd meg, van-e elég benzin a tankban! Lehet, hogy ezért oldalirányban meg kell rángatnod kicsit a motort, pl. CZ-knél.

Ha van benzin, mégse indul, akkor zárd a csapot, a motort állítsd közép-vagy oldalállványra, és vedd elő a gyertyakulcsot! Vedd ki vele a gyertyát, és nézd meg, milyen!

Ha a gyertya teljesen száraz, akkor kevés anyagot kapott a gép az induláshoz. Add rá a gyújtást és a gyertya alsó felét a hengerfejhez szorítva (vigyázz, te a gyertyapipa szigetelt részét fogd!) néhányszor nyomd le a berúgót! A szikrának az elektródák közt kell megjelennie, kékeslila színnel és hallhatóan csettennie kell!

Ha félrever vagy sárga a szikra, dobd el a gyertyát és ÚJAT bele! Ha nincs szikra, nézd meg, nem szorult-e valami a két elektróda közé (gyertyaslussz)! Ha igen, piszkáld ki a kis csavarhúzóval! Nézd meg újra a szikrát! Ha jó, mehet vissza a gyertya, és szivasd meg újra gyújtás nélkül!

Ha a gyertya benzines, túlszivattad a vasat! Zárt benzincsap mellet teligázon rugdald meg még kivett gyertyával úgy, hogy ujjaddal kis rést hagysz a gyertyanyíláson! Amíg ujjad olajos marad, addig folytasd ezt! Nézd meg a szikrát az előbb leírtaknak megfelelően! Utána fújd ki és csavard vissza a gyertyát, és zárt benzincsappal, szivató nélkül, teligázzal próbáld indítani!

Erősen rúgj rá! Nehezen fog indulni, először csak pöfög majd, de amíg teljes fordulatra föl nem pörgött, ne engedd vissza a gázt! Csak ha már fölpörgött, nyisd meg a benzincsapot! Súlyos füstje lesz még egy darabig, de legalább megy…

 

Ez az írás arra szolgál, hogy ha nem tudod elindítani a vasat, fura dolgokat művel vagy megáll útközben, tudj hova kapni. Ehhez a részhez segítségül a 485-ös CZ kezelési utasítását használtam föl. Kérlek bocsáss meg, ha néha úgy tűnik, szőkenőnek nézlek, igazából a totál kezdők számára is készült ez a cikk!

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Szerencsére eddig az időjárás, és a szabadidőnk is úgy adta, hogy minden hétvégén ki tudtunk...
Bővebben...
Ahogy terveztem a hét közepén, megejtettem az idei első kört, ami a gyenge esőzés ellenére/miatt...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!