10 dolog, amivel ártasz motorodnak a téli tárolás alatt

Alien - . Motorozás

teli tartolas fail 01Már párszor kiveséztük, hogyan tárold motorodat a szezonon kívül, de ha lusta vagy visszaolvasni a korábbi cikkeket, akkor most összegyűjtöttük neked azt a néhány dolgot, hogy mivel árthatsz ilyenkor a legjobban szeretett motorodnak. Lássuk!

 

1. Koszosan teszed el, le sem kezelve a felületeket

Ha bogártetemekkel, sárral és egyéb szennyeződésekkel beborítva télisíted motorod, tavasszal még nagyobb meló lesz letakarítani, és sok esetben hanyagságodra később is emlékeztetni fognak az eltávolíthatatlan foltok, kosznyomok.

2. Elrakod ősszel, és csak tavasszal veszed elő

Ha nem nézel rá a gépre a tél folyamán pár hetente, havonta, akkor időközben sok minden az enyészet útján indulhat el. Elszivárgó folyadékok, lemerült akksi, ide-oda beköltözött bogarak, rágcsálók, griffmadarak és sárkányok.

HIRDETÉS (x)

3. Akku, fék és teló járatás

Ha nem töltöd rendszeresen az akkumulátort, tavaszal vehetsz újat. Ha nem járatod, mozgatod meg olykor a teleszkópokat, fékeket, a gumi alkatrészek kiszáradhatnak, így később még az is lehet, hogy ezeket cserélni kell, ami sok esetben zsebbe nyúlós mutatvány.

4. Indítás és olajcsere

Megoszlanak a nézetek azon témákban, hogy indítgassuk-e télen a motort, illetve, hogy friss olajjal rakjuk-e el, avagy tavasszal cseréljük le a régit. Mindkettőnek vannak hátrányai, és előnyei is. Tény belátásod szerint, de ne hanyagold el a gépet.

5. Jól bebugyolálod, lehetőleg nejlonnal

Szuper, ha gondoskodsz a fűtött, vagy fűtetlen helyen, vagy épp a szabad ég alatt tárolt motor letakarásáról, de mindenképp figyelj arra, hogy a ponyva anyaga szellőzzön, az alatta lecsapódó párát átengedje, mert ha dunsztban tárolod a gépet, többet ártasz neki, mintha le sem takartad volna.


 

6. Oldaltámaszon, normál guminyomással

Ha van középtámasz a motorodon, azon tárold, de a legjobb, ha elől-hátul alábakolva áll. Oldaltámaszon tárolva az előírtnál kb.0.5 bar nyomással nagyobb értékre fújd fel a gumikat, és ha van lehetőséged rá, néha forgass a kerekeken, hogy ne egy ponton álljon egész télen.

7. Fedetlen helyen, le sem takarva

Por, eső, hó, fagy saskarom és madárszar. Így tárolva biztos lehetsz abban, hogy hamar egy igazi ratbike lesz új besorolása az eredetileg normál kinézetű motorodnak. Ha ez nem zavar, borítsd bele ősszel a gazba, és hagyd ott tavaszig. Néha dobj rá egy lapát földet.

HIRDETÉS (x)

8. Üres tank, nehogy elpárologjon a benzin

Spórolgass nyugodtan, aztán küzdhetsz a rozsdával. Ha nem tele tankkal tárolod a gépet, annak belseje jó eséllyel rozsdásodni fog, ami garantáltan izgalmassá tesz majd a következő motoros szezonodat. Érdemes a tele tank benzinhez üzemanyag stabilizáló folyadékot is tölteni, így nem alakul át a benne tárolt benzin tavaszra egyéb folyadékká.

9. Nem ellenőrzöd a hűtőfolyadékot

Fűtetlen helyen, vacak hűtőfolyadékkal meg van az esélye, hogy valami szétfagy. Ha csak gumicső, akkor olcsón megúszod, de ha mondjuk blokk öntvény, az már fájdalmasabb lehet a pénztárcádnak.

10. A nyílásokat nem zárod le

A kisállatok, rovarok imádják a rejtett zugokat, és hogy biztonságban tudják, kicsinyeiket is szeretik ott kikölteni, vagy épp ott szeretnek telelni. Ha nem szereted a lakásfoglalókat, akkor a kipufogót, légszűrőt, váltó szellőzőket zárd le rongygalacsinnal, de csak a használat után pár nappal, hogy a pára már ne kerüljön csapdába a belső részekben.

Nyomtatás

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS