• Magazin
  • Motorok
  • Motorozás
  • Halálsoron – Hibák, rendellenességek, átalakítások, melyek miatt elkaszálhatják motorod a műszaki vizsgán

Halálsoron – Hibák, rendellenességek, átalakítások, melyek miatt elkaszálhatják motorod a műszaki vizsgán

Tartalomjegyzék

hibak a muszaki vizsgan 01A motorkerékpárok időszakos műszaki vizsgáját – és természetesen az egyéb járművekét is – abból az okból végzi a hatóság, hogy kiszűrjék a műszakilag nem megfelelő, a biztonságos közlekedésre alkalmatlan gépeket, és ezzel is növeljék a balesetbiztonságot.

Ha te is motorozol már egy ideje, akkor nyilván tisztában vagy néhány alapvető dologgal, melyek, ha nem teljesülnek a vizsgasoron, akkor tolhatod haza a bringát lógó orral, és állhatsz neki a javításnak. A kopott, kikeményedett gumiabroncsok, a fékpadon rosszul teljesítő fékek, ütést produkáló féktárcsák, halványan világító lámpák, bemattult fényszórók láttán a vizsgabiztos azonnal „nem felelt meg” bélyeget nyom a motorod műszaki adatlapjára.

Itt jegyzendő meg, hogy a vizsgán kapott adatlapot 2018. május 20.-a óta a forgalmi engedéllyel együtt magadnál kell tartanod főleg akkor, ha külföldre mész, ugyanis ez egy – a nyelvezet kivételével – több országban azonos sémára épülő dokumentum. Ennek segítségével a magyarul nem beszélő, a magyar forgalmi engedélyeket nem ismerő külföldi rendőr is könnyen képbe kerülhet a motorod adataival kapcsolatban, ha igazoltatásra kerülne a sor.

HIRDETÉS (x)

No de térjünk vissza a bukást előidéző dolgokra. Érdemes odafigyelned arra, hogy ha a motorod két személyre van vizsgáztatva – majdnem minden motorkerékpár forgalmijában ez szerepel – akkor, ha egyszemélyes ülést hasznász általában, a vizsga idejére szereld vissza a kétszemélyest, vagy ha nincs a polcon ilyened, kérj kölcsön valakitől. A nagyon buta, ezer éves rendeletben meghatározott utas kapaszkodó szíjról se feledkezz meg. Ha motorodon gyárilag vannak egyéb, fix utasoknak szánt kapaszkodók, akkor persze a szíjas téma miatt nem kell aggódnod.

Arra sem árt figyelned, hogy ha teleaggattad mindenféle kiegészítővel a motorod, akkor a legtöbb megléte szintén kaszálást eredményez. Ilyenek lehetnek a kiegészítő lámpák, ködlámpák, esetleg pótfényszórók, nem szabványos ledes lámpatestek. Az E jelzés mindenképp szerepeljen a lámpabúrákon, mert a silány, utángyártott cuccokat sem szereti a hatóság. Nem gyári, vagy nem a jogszabályban meghatározott módon elhelyezett rendszámtábla, egy-egy hiányzó fényvisszaverő prizma, megkurtított sárvédő, nem gyári rugóstag, hosszabb első teleszkópok, kiherélt kipufogódob, csak mérföld osztású sebességmérő, elöl fixen, sárgán világító indexek, stb. mind okot adhat arra, hogy dolgod végeztével kelljen távoznod, majd egy későbbi időpontban újra nekifutni a procedúrának.

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Mivel a jó idő csak nem lankad, így a holnapi napot is motorozással fogom tölteni,...
Bővebben...
Régi vágyam volt, hogy ismét kutya tulajdonos legyek. A héten teljesült a vágyam, kis tappancsok...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!