Télen is biztonságban kétkerekűvel

telen ketkerekenAz igazi tél érkeztével jelentős csapadékmennyiségre, éjszakai fagyokra, csúszós utakra és ezzel összefüggésben a téli gumi, illetve szükség esetén hólánc használatra figyelmeztetik az autósokat. Vannak azonban, akiknek két keréken sem ér véget ilyenkor a szezon, és a kedvezőtlen idő dacára is útra kelnek motorral, robogóval, netán kerékpárral.

A Groupama Biztosító most a két keréken közlekedők számára gyűjtött össze hasznos tanácsokat ahhoz, hogy baleset nélkül vészelhessék át a telet.

„Aki két keréken közlekedik télen, annak alapvető fontosságú a megfelelő közérzet biztosítása, és erre általában senki sem gondol” – kezdi egy fontos figyelmezetéssel Kovács B. Róbert, a Groupama Tanpálya motoros vezetéstechnikai instruktora. „Minél jobban átfázunk, annál veszélyesebbé válik a téli kétkerekűzés. Ennek oka, hogy éppen mikor a szokottnál is fokozottabb figyelemre lenne szükség, kevésbé tudunk a forgalmi helyzetekre koncentrálni, és mozdulataink is nehézkesebbé válnak, így a reakcióidő értékes tizedmásodpercekkel nőhet.”

HIRDETÉS (x)

A járművek „téliesítése” jelentős anyagi ráfordítással járhat: az alapvető kiegészítők, mint a kesztyű, a vízhatlan cipő és a derékmelegítő mellett érdemes kézzsákot, lábtakarót és túraplexit is beszerezni. Nagyobb kiadással jár, de sok segítséget jelenthet motorokon az ülés- és a markolatfűtés, vagy akár a fűthető ruházat. „Mindemellett elengedhetetlen a láthatóságot segítő élénk színű sisak és kabát” – hívja fel a figyelmet a szekértő. „Bizonyított, hogy a segítségükkel akár már 300 méterrel hamarabb észre lehet venni a közlekedőt.”

Természetesen nem csak autók esetében fontos az abroncscsere: ha biciklire még nem is, motorokra már elérhetőek téli gumik. „Kissé hidegebb, esős időben segíthetnek, de havas utakon való közlekedésre ezek sem teszik alkalmassá a járműveket” – figyelmeztet a Groupama Tanpálya instruktora. – „Ha egy autó kicsit megcsúszik, még lehet korrigálni,  egy kétkerekűnél a jégen csúszás szinte kivédhetetlenül eséshez vezet. Kattints és Tweetelj! Tapasztalataink szerint ilyen esetekben 70-75%-os a valószínűsége a lábsérülésnek, hiszen a motorosok a stabilitásukat a lábukkal igyekeznek visszanyerni.”

A balesetek elkerüléséhez a motorok és kerékpárok esetében is kerülni kell a hirtelen pedál- és kormánymozdulatokat. A fékezést a megszokottnál hamarabb kell megkezdeni, a járművet pedig finomabban dönteni, nagyobb íven, és kisebb sebességgel kigyorsítani a kanyarokból.

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Sokat agyaltam, megírjam-e ezt a bejegyzést. Tulajdonképpen semmi értelme, puszta nyivákolásnak hat. Gáz Szóval van ez...
Bővebben...
Júniusban voltam barátnőmmel az Onroados 48 órás tájékozodási túrán. Én kis naiv azt hittem, hogy...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!