A láthatatlan alkatrész – Amit a guminyomásról tudni érdemes

Tartalomjegyzék

guminymasSok motoros hajlamos elfelejteni azt, hogy kedvence hány olyan alkatrészt tartalmaz, amik nélkül nem működne az, és hogy ezek között számos létfontosságú, a biztonságos közlekedésért felelős összetevő is van. Egy activity partin valószínűleg sokáig folyna a találgatás, hogy melyik az, ami nem csak azért láthatatlan, mert valamely egységen belül helyezkedik el.

Többek között a fékek, a futómű, a gumik, az ABS és a modern kor egyéb biztonsági berendezései mind fontos kellékei annak, hogy egy kiadós tekergésről sérülésmentesen és tele pozitív élményekkel érj haza. Ha ezek valamelyike felmondja a szolgálatot, akkor könnyen baj lehet az örömködésből.

Azonban, ha úgy is tűnik, hogy látszatra minden rendben van, sok esetben elfelejtkezhetsz arról, ami megbújik a háttérben, úgymond láthatatlan, de lényeges eleme a teljes összhangnak. Ez nem más, mint a gumikban rejlő levegő, melynek megfelelő mennyisége, nyomása elengedhetetlen ahhoz, hogy a gondosan kiválasztott, jó minőségű gumiabroncs megfelelőképp végezze dolgát. Ők ketten – a gumi és annak nyomása – alkotnak egy egységet. Ha egyikük nem megfelelő, akkor nem vagy biztonságban.

HIRDETÉS (x)

Hiába vettél frankó gumikat, ha nem törődsz a bennük lévő nyomással, akkor ugyanott vagy. Veszélyezteted saját magadat. Sajnos, Magyarországon jellemző az, hogy az autósok és a motorosok nem fordítanak megfelelő figyelmet járműveik gumiabroncsaira, illetve a megfelelő guminyomás szinten tartására, ami elég nagy hiba.

Gyakran látunk olyan autókat, amiken már kőkemény, elöregedett gumik vannak, vagy télen is nyári gumival, illetve egész szezonban a megkopott téli abronccsal hazárdírozik tulajdonosuk, hogy így néhány ezrest megspóroljon, de emellett magát és utasait is nagy veszélynek teszi ki. Ezt csak súlyosbítja az a tény, hogy a nemtörődömség miatt a guminyomás fontosságát sem ismerik fel, és annak rendszeres ellenőrzését még hírből sem ismerik.

A motorosok között is sokan hajlamosak akár anyagi okokból, akár hanyagságból már lefutott, régi, vagy használt gumikkal közlekedni, de ha legalább a guminyomásra figyelnének, akkor némileg javíthatnának a túlélési esélyeiken, ami vacak gumival amúgy sem sok.

Abban az esetben, ha van della a megfelelő gumira, de nem verték volna a fejedbe azt, hogy néha ellenőrizni kellene a láthatatlan alkatrészt, könnyen ronthatsz a menettulajdonságokon, gyakrabban cserélheted a gumikat a motorodon, de legrosszabb esetben rendszeres vendége lehetsz a traumatológia hotelnek is. Ugye, ezt te sem akarod?

A gumiabroncsok nyomását érdemes legalább 2-3 hetente ellenőrizni, de a legjobb, ha minden út előtt rápillantasz a műszerre. Persze, ez nem kivitelezhető, ha napi szinten használod a gépet, így marad a pár hetente való csekkolás.

Ha a szokatlannál nehezebb csomagokkal indulsz útnak, vagy utast viszel magaddal, a hátsó rugóstag rugó-előfeszítése mellett a guminyomást is növeld a gyártó ajánlása szerinti értékre. Olyankor, ha a nyomás feltűnően gyakran szökik el, mindenképp járj utána, mi lehet a kiváltó ok. Ha nem jössz rá magad, látogasd meg a legközelebbi motor gumist. Biztosan segíteni fog, te pedig megnyugodhatsz, hogy biztonságos marad a géped.

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Sokat agyaltam, megírjam-e ezt a bejegyzést. Tulajdonképpen semmi értelme, puszta nyivákolásnak hat. Gáz Szóval van ez...
Bővebben...
Júniusban voltam barátnőmmel az Onroados 48 órás tájékozodási túrán. Én kis naiv azt hittem, hogy...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!