A láthatatlan alkatrész – Amit a guminyomásról tudni érdemes

Tartalomjegyzék

guminymasSok motoros hajlamos elfelejteni azt, hogy kedvence hány olyan alkatrészt tartalmaz, amik nélkül nem működne az, és hogy ezek között számos létfontosságú, a biztonságos közlekedésért felelős összetevő is van. Egy activity partin valószínűleg sokáig folyna a találgatás, hogy melyik az, ami nem csak azért láthatatlan, mert valamely egységen belül helyezkedik el.

Többek között a fékek, a futómű, a gumik, az ABS és a modern kor egyéb biztonsági berendezései mind fontos kellékei annak, hogy egy kiadós tekergésről sérülésmentesen és tele pozitív élményekkel érj haza. Ha ezek valamelyike felmondja a szolgálatot, akkor könnyen baj lehet az örömködésből.

Azonban, ha úgy is tűnik, hogy látszatra minden rendben van, sok esetben elfelejtkezhetsz arról, ami megbújik a háttérben, úgymond láthatatlan, de lényeges eleme a teljes összhangnak. Ez nem más, mint a gumikban rejlő levegő, melynek megfelelő mennyisége, nyomása elengedhetetlen ahhoz, hogy a gondosan kiválasztott, jó minőségű gumiabroncs megfelelőképp végezze dolgát. Ők ketten – a gumi és annak nyomása – alkotnak egy egységet. Ha egyikük nem megfelelő, akkor nem vagy biztonságban.

HIRDETÉS (x)

Hiába vettél frankó gumikat, ha nem törődsz a bennük lévő nyomással, akkor ugyanott vagy. Veszélyezteted saját magadat. Sajnos, Magyarországon jellemző az, hogy az autósok és a motorosok nem fordítanak megfelelő figyelmet járműveik gumiabroncsaira, illetve a megfelelő guminyomás szinten tartására, ami elég nagy hiba.

Gyakran látunk olyan autókat, amiken már kőkemény, elöregedett gumik vannak, vagy télen is nyári gumival, illetve egész szezonban a megkopott téli abronccsal hazárdírozik tulajdonosuk, hogy így néhány ezrest megspóroljon, de emellett magát és utasait is nagy veszélynek teszi ki. Ezt csak súlyosbítja az a tény, hogy a nemtörődömség miatt a guminyomás fontosságát sem ismerik fel, és annak rendszeres ellenőrzését még hírből sem ismerik.

A motorosok között is sokan hajlamosak akár anyagi okokból, akár hanyagságból már lefutott, régi, vagy használt gumikkal közlekedni, de ha legalább a guminyomásra figyelnének, akkor némileg javíthatnának a túlélési esélyeiken, ami vacak gumival amúgy sem sok.

Abban az esetben, ha van della a megfelelő gumira, de nem verték volna a fejedbe azt, hogy néha ellenőrizni kellene a láthatatlan alkatrészt, könnyen ronthatsz a menettulajdonságokon, gyakrabban cserélheted a gumikat a motorodon, de legrosszabb esetben rendszeres vendége lehetsz a traumatológia hotelnek is. Ugye, ezt te sem akarod?

A gumiabroncsok nyomását érdemes legalább 2-3 hetente ellenőrizni, de a legjobb, ha minden út előtt rápillantasz a műszerre. Persze, ez nem kivitelezhető, ha napi szinten használod a gépet, így marad a pár hetente való csekkolás.

Ha a szokatlannál nehezebb csomagokkal indulsz útnak, vagy utast viszel magaddal, a hátsó rugóstag rugó-előfeszítése mellett a guminyomást is növeld a gyártó ajánlása szerinti értékre. Olyankor, ha a nyomás feltűnően gyakran szökik el, mindenképp járj utána, mi lehet a kiváltó ok. Ha nem jössz rá magad, látogasd meg a legközelebbi motor gumist. Biztosan segíteni fog, te pedig megnyugodhatsz, hogy biztonságos marad a géped.

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

A héten megint nem volt motorozás, pedig az időjárás miatt akár lehetett volna. A nyakamba...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!