Jubileumi vezetéstechnikai tréning a Csajok a motoron 10. születésnapja alkalmából

NaNa - . Motorozás

csajokamotoron 10 szulinapi trening 6Idén nem jutottam el a hagyományos májusi női motoros napi szezonnyitó tréningre, de azért mákom volt, és így sikerült eljutni a 10. csamszülinapi tréningre!

A szokásos vezetéstechnikai tréningeken túl idén június 26-án annyiban volt más a program, mint amiken eddig voltam, hogy volt dirt pályás képzés is, földpályán kölcsönmocival porolás - ezt különösen vártam. A hétvége persze melós volt, így nem kicsit csapzottan és fáradtan érkeztem, de valahogy sikerült reggel átesni a fáradtsági holtponton, vagy annyi új inger volt, hogy nem sikerült érezni a fáradtságot egész nap. Marha gyorsan és tök jól eltelt.

Reggel a Hungaroring bejáratánál gyülekeztünk, Anitával jó motoros szokás szerint a padkán ücsörögve vártuk az indulást, amíg a lányokat regisztrálta egy szigorú arcú fiatal rendőrnéni. A nénit egész nap egyszer se láttam mosolyogni, remélem csak azért mert komolyan vette a feladatot hogy minket szám szerint ki- és bekísérgessen, elkönyveljen.

HIRDETÉS (x)

Ahogy ücsörögtünk a padkán, Anita pink tollai pont harmonizáltak a pinkes fémgőzölésű napszemügéjével, így a sárga virágok között igazán festői komplementer színpárt alkottak. Mobillal rá is vetettem magam, hogy lefotózzam. Aztán ahogy kifotóztuk magunkat a bejáratnál, bekísértek minket a Hungaroring Motoros Akadémia vezetéstechnikai pályájára. A nyálam csorgott, ahogy megláttam az autókat a locsolt pályán, meg a földes motoros pályát.

A rövid és célratörő bemutatkozás során kiderült, hogy idén is a Pest Megyei Baleset-megelőzési Bizottság rendőrmotoros oktatói fognak minket okítani aszfalton a bóják között, és a Motoros Akadémia oktatói az endurós pályán gyakorlatoztatnak dirt tréningen. És persze lesz egy gyakorlati okítás is.

A lánycsapatot 3 felé osztották, és sikerült addig helyezkednem, míg kiderült hogy szerencsésen besoroltam magam a dirt pályán kezdő csapatba, nagy örömömre. A feladatot nem kisebb emberke mutatta be, mint a 2017-es Dakar Rallyra készülő Horváth Lajos alias LallerKTM.

A magyarázás után a gyakorlati kivitelezés következett, mindenki forgóban felpattant a helyi erők által biztosított kiskecskékre, és neki is álltunk a pálya teljesítésének. A pályán való végig gyaloglás és magyarázás gyakorlatban is tök jól működött, a végén már egészen birgésen sikerült vennem a homokdűnéket: "kis ima, nagy gáz". Aztán mire kezdtem volna belejönni, át kellett adni a vasat, így aztán ezen a héten bizony én beneveztem a június 3-i dirt tréningre is, annyira megtetszett.

 


csajokamotoron 10 szulinapi trening 54A dirt pálya után kimentünk a beton pályára, és a szokásos szlalom, holland kapu, 8-as, szűkülő szlalomos feladatokat csináltuk a Pest Megyei Baleset-megelőzési Bizpttság motoros rendőr oktatóival. Horváth Miklós megmutatta, hogy milyen módszerrel lehet felemelni az ordenárénagy rendőrmotort. Mivel a lefektetett motor adva volt, azonnal rávetettük magunkat a feladatra többen is, és emelgettük a méretes jószágot.

A kihívás nekem különösen nagy volt, mert az én öreg motorom csak 10 kilóval könnyebb mint az ő motorja. Szóval ügyesen be kell támasztani a motor tankja alá a combod, és combból emelni fel a jószágot, és úgy gerincsérv nélkül megoldható a feladat!

HIRDETÉS (x)

Aztán én kipurcantam, bedugtam a fejemet a pálya mellett található csap alá és csöndesen lihegtem a pálya egyik napsütötte zugában. Borzalmas meleg volt, és a protektoros ruhában azért volt pillanat, amikor úgy éreztem, mindjárt öngyulladok...

Aztán következett az elméleti okítás Kovács-Birkás Róbert jóvoltából. Azt hiszem mi jártunk a legjobban, mert a legtűzőbb napsütést egy légkondis teremben okultuk végig. Az elméleti oktatás a protektoros ruhákról, gumikról, guminyomásról és ideális kanyarívről szólt, szerintem mindenki hallott újat.

A nap végén fotózkodott mindenki mindenkivel, és sikerült a Lalit is röviden kifaggatni, hogy mióta készül a Dakarra. A kihívásban öt évnyi munkája van benne, heti 3 edzés, speciális mentális és egészségügyi tréningek, műszaki csapat összeverbuválása, nem semmi volt amit felsorolt! Fél év múlva indul, drukkoljunk neki nem lesz kicsi a feladat! Remélem sikerül elcsípnem majd egy riportra, hogy bővebben kifaggassam!

A nap végén összeterelődtünk, megköszöntük a fiúknak az áldozatos tevékenységüket, majd lenyúltuk NaNáról a maradék zsáknyi ajándék kulcstartóját, és a szigorú rendőrnéni kikísért minket. Nagyon klassz volt a nap, jó hangulatban telt, a meleg meg még mindig jobb volt mint valami kiadós eső a pályákon.

Ahogy hazaértem, beestem a kádba, utána közvetlen vízszinteztem magam, nem kicsit jött ki a fáradtság. Azt gondolom sosem lehet elégszer elmenni vezetéstechnikai tréningre, mindig van újabb gyakorlat, elfelejtett, előhívni való ismeret. Fontos, hogy az ember fejében van egy jó minta amikor gáz van, és van hová nyúlni a megoldásért a memóban. Ez a tudás amit átadtatok fiúk, az életünket mentheti meg egy rosszabb helyzetben.

Köszönjük!

csajokamotoron 10 szulinapi trening 6csajokamotoron 10 szulinapi trening 8csajokamotoron 10 szulinapi trening 9csajokamotoron 10 szulinapi trening 22csajokamotoron 10 szulinapi trening 41csajokamotoron 10 szulinapi trening 54csajokamotoron 10 szulinapi trening 133csajokamotoron 10 szulinapi trening 182

Nyomtatás

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS