Milyen motort válasszanak az alacsony nők?

alacsony lanyok motoronVissza-visszatérő téma, hogy milyen motort válasszon az, aki testi adottságainál fogva nehezebben éri el a talajt a lábával a motor nyergében ülve. Direkt nem írtam, hogy az, aki alacsony, mert lehet, hogy csak rövid a lába. Mint pl. nekem.

Ismét egy olvasónk fordult hozzám tanácsért azzal a problémával, hogy nem talál magának megfelelő motort, amiről biztonságosan leér a lába. Már túl van az ülés levékonyításán is, és most az a dilemmája, hogy talán stílust kellene váltania.

"Sziasztok,

Segítségeteket szeretném kérni!

HIRDETÉS (x)

Pár éve szereztem motoros jogsit (Ak), vettem egy Honda VTR250-est, amit eddig leginkább túrázásra használtam. A motorozást szeretném napi szinten művelni. Gyakorlatlanságom és testi adottságaim miatt (50 kg és csak 160 cm! vagyok) a VTR-ről - Tommot-féle ülésfaragás ellenére - nem ér le rendesen a lábam, így az egyenetlen talaj parkolásnál sokszor gondot okoz (nem egyszer dőltem már el álló helyzetemben). :(

Terveim szerint eladom a VTR-t és veszek egy olyan motort, amiről végre rendesen leér a lábam! :) Első körben továbbra is 250cm3-ben gondolkodom. Felmerült a chopper (nekem amúgy nagyon tetszenek), de azt is mondák, azok (főleg kanyarokban) nehezen kezelhetők. A VTR-rel könnyű motorozni. Soha, semmi gondom nem volt még vele (idén a Grossglocknert is megmásztuk), de a megállás/parkolás mindig komoly kihívást jelent. :(

Milyen konkrét motortípust tudnátok ajánlani, ami

  • aránylag könnyen kezelhető (eddig csak 5-6e km-t mentem)
  • 250 cm3 alatt van,
  • alacsony termetű nőnek is alkalmas?

Nagyon bízom abban, hogy tudtok segíteni, mert eddig akit kérdeztem (mondjuk mind pasi volt :)), nem tudott szóba jöhető típust mondani, pedig igazán nem érzem magam törpének! :)

Üdv,
Mónika"

 

Kedves Mónika!

Nem vagy egyedül a problémáddal, sok lány kínlódik ezzel (sőt, gyanítom, hogy az alacsony fiúk is).

Amit elsőként mindenki javasolni szokott, az a Suzuki GS 500, ami könnyű, alacsony, jól kezelhető...
Én mondjuk chopper párti vagyok, nekem mindig csak az volt (amikor egyszer nem, akkor egy hét múlva eladtam azt a motort).
Szerintem a kanyarodással nincs probléma, igaz, más stílus, más üléspozíció, mint a sport-túra motorok. A lábad inkább elöl van, nem a feneked alatt, ezért meg kell szokni a különbséget.

Amit én a chopperek ellen fel tudnék hozni, hogy a hasonló hengerűrtaralmú sport-túra motorokhoz képest gyengébbek, mert általában V2-es blokkokkal szerelik őket, de még az is lehet, hogy ez előny, ha a korlátlan jogosítványoddal szeretnéd vezetni.

Mondjuk egy 250-es motor után simán választhatnál Yamaha Virago 535-öt, Suzuki LS650 Savage-t, Vagy Honda Shadowt... csak ezek mind olyan régi modellek, hogy nem biztos, hogy találsz jó állapotút belőlük.

Azt javaslom, hogy olvass bele a fórumunkba, ahol a témát már alaposan átrágták a tagok. Sőt, még kérdezhetsz is tőlük, ha nem találod meg elsőre a választ.

Ez itt két blogbejegyzés a témában:

És még egy fórum: http://csamclub.hu/temak/mire-figyeljek-ha-motort-v%C3%A1s%C3%A1rolok.7158/#post-278430

Jó keresgélést, s majd meséld el, hogy hogy sikerült!

Üdv,

NaNa

 


 

Ha van ötleted, milyen motort válasszon Mónika, ne tartsd vissza! Írd meg hozzászólásba!

 

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Rá kell jönnöm, hogy ki kell szakadnom a mókuskerékből, hogy ne fásuljak bele. Ilyenkor valami...
Bővebben...
Sosem voltam a konyha ördöge/tündére, de miután a motorok már a téli álmukat alusszák, én...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!