A vizsga nem sikerült elsőre

ruhaNem kellett sokat gondolkodnom. Beiratkoztam a motoros tanfolyamra.

Amikor mindenből kiköltekezve nekiestem átnézni, hol is kezdjem el a tanfolyamot. Itt természetesen a fő szempont az ár volt. Egy testhosszal nyert a K.O Motoros iskola, ugyanis mindennel együtt 95.000 Ft volt a jogosítvány megszerzése, és ráadásul egy-egy napos vezetéstechnikai tréning is jár hozzá.

KRESZ pipa. Több szót kár lenne fecsérelni rá. Na de a rutin! Izgultam. Gőzöm nem volt, hogy kell vezetni egy váltós motort. Hála ég mondták is, hogy az első órára kihozzák nekem a 125-ös Hondájukat, barátkozzak azzal. Első feladat, hogy akkor állítsam közép sztenderdre. Persze sima-liba, mért ne. 1, 2, 3 ésss... banyek segíts, ez nem megy! Másodszori próbálkozás után mondta, hogy a 600-ason, amivel vizsgázni fogok csak oldaltámasz lesz, és ezzel ennyiben is maradtunk.

HIRDETÉS (x)

Ráültem a motorra, magyarázták mit csináljak, hogy csináljam. Eleinte csak menjek körbe-körbe amíg megszokom. Ne féljek nem fog kiszaladni alólam, mert ez kis motor. Hát akkor rendben, legyen. Egyes lefele, óvatosan húzom a gázt, még óvatosabban engedem ki a kuplungot és elindul! Megyek! Anya megyek! Juhúú! Na, akkor lássuk hol a kettes. Miután azt is megtaláltam tesztelgettem mennyire megy. Hát, ha nagyon akarom ki tudtam volna én ezt is ugrasztani, amilyen béna voltam. De mindenesetre sikerült rajta maradni. Körözgettem szépen, váltogattam, csiszolódtam. A következő órára már a 600-as Horneten ültem. Hát ez már jobban ment, ha húzta neki az ember. Jó kis gép volt. Szerettem.

A rutin feladatok során is észrevettem (ez már kezd gyanús lenni, lehet ez motor-betegség), hogy jobbra nem kanyarodik a motor. Hát ott éjjel nappal nyolcasokat rajzolgattam szegény motorral mire sikerült vonalon belül maradni, de sikerült és ez a lényeg.

A forgalmi sajnos már nem sikerült elsőre, de persze az ilyen dolgok engem nem szoktak zavarni. Ha nem sikerül megpróbálom újra, és újra mindegy hányszor, annyiszor míg végül úgyis sikerül, és ez a lényeg. A váltó megfelelő kezelését, hála ég nem a saját motoromon kellett elkezdenem tanulni, bizonyára nem örült volna neki. De hát, ezért vannak a motoros iskolák, hogy ezeket megtanuljuk.

Sok inger ért egyszerre a forgalomban, mikor én még szerettem volna a motorvezetés technikájának elsajátításával bajlódni, de az élet kegyetlen, nem engedte. Így hát menni kellett, figyelni, hogy ne üssek el mást, se embert se állatot se tárgyakat. Ez hellyel-közzel ment is. De voltak vicces helyzetek. Természetesen csak utólag vicces már nekem is, ott valahogy kibírtam nevetés nélkül, és persze az oktatóm is.

Szóval úgy esett, hogy a lámpa úgy váltott pirosra a világ legnagyobb kereszteződésében Kecskeméten, hogy én legyek az első, aki elindulhat, ha zöldre vált. Hát megmondom őszintén, szívesen átadtam volna a helyem bárki másnak, ugyanis ahogy tudatosult, hogy Úristen nem fulladhatok le, nem fulladhatok le, úgy rágörcsöltem, hogy na ná hogy lefulladtam. De nem akárhogy ám! Sikerült elindulnom picit majd mikor a kormányt eltekertem lefulladt, azzal a lendülettel el is dőlt. Éljen! Gratulálok! Ügyes vagy lányom. Hát égtem egy sort, szerintem kedves édes anyám is csuklott a mögöttem álló sor jóvoltából. De hát Istenem c'est la vie.

Tudtam, hogy semmi tapasztalattal, valamikor nekem is tapasztalatokat kell szereznem, ami nem mindig lesz jó, hát ez a kevésbé jó tapasztalatok közé tartozott. Viszont, volt egy majdnem hasonlóan végződő szegély mellé leállásom. Ezt csak azért említem meg, mert az oktatómmal ellentétben én nagyon is büszke voltam magamra. Úgy volt, hogy miután én még átfértem a zöldön, de az oktatóm és a társam már nem, így le kellett állnom, de rögtön utána valahogy már tudtak ők is jönni és szemtanúi lehettek a bemutatónak.

Ez abból állt, hogy szépen leindexeltem jobbra, majd amikor a kelleténél erősebben sikerült meghúznom a féket ezalatt a kormányt eltekerni, megint elkezdett dőlni a motor, DE! ezt a több tonnás súlyt a föld felett 5 cm-rel megállítottam és visszahúztam függőlegesbe! Én egyes egyedül! Najó, jogos a kételkedés, de igaz ami igaz, ezúttal nem engedtem eldőlni, minden erőm összeszedtem és sikerült visszarántanom, amikor már minden veszni látszott. Persze ezért valamiért fekete pontot kaptam nem pirosat, de engem ez nem érdekelt.

Forgalmi vizsga csapó 1: Az ég kék, a fű zöld. Mi baj lehet? Hát megmondom én. Záróvonal, az a baj, a záróvonal. Sajnálatos módon sikerült egy záróvonalon az első kerékkel átmennem, majd miután ez tudatosult bennem, és ezzel együtt a kudarc is, egy megállni tilos táblát is figyelmen kívül hagytam. Biztos, ami biztos. Hozzáteszem természetesen, nem szándékosan.

Miután lemaradtak mögöttem a többiek, próbáltam visszaemlékezni vajon volt-e megállni tilos tábla, mindeközben megálltam. Majd mire kigondoltam, hogy ha volt, ha nem inkább csorgok nagyon lassan, addigra sajnos már észre vették, hogy egy tizedmásodpercnyi időre bizony megálltam. Így végződött hát az első próbálkozás.

Forgalmi vizsga csapó 2: Mint az igazi profik. Vissza három padlógáz és kész. Ment minden magától.

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Sokat agyaltam, megírjam-e ezt a bejegyzést. Tulajdonképpen semmi értelme, puszta nyivákolásnak hat. Gáz Szóval van ez...
Bővebben...
Júniusban voltam barátnőmmel az Onroados 48 órás tájékozodási túrán. Én kis naiv azt hittem, hogy...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!