Kezdő motoros vagy de pályáznál?

kezdo palyato 02Nem ritka, ha egy lány úgy kezd motorozni, hogy nem chopperben vagy túramotorban gondolkodik, hanem kifejezetten a sportmotorokba lesz szerelmes. Mi a teendő, ha valaki kezdőként versemypályán is kipróbálná magát?

- Ha valaki kezdőként sportmotorban gondolkodik, s pályamotorozni szeretne, milyen motort ajánlasz neki?

Ancsy: Igazából ez mindenki pénztárcájától is függ, hogy milyen motort tud, illetve vesz meg pályamotorozásra. Van, aki tart motort utcára is és külön a pályamotorozásra is. Mivel ugye versenypályára nem kell lámpa, a tükrök sem, és a legtöbben pályaidommal mennek pályára motorozni,stb.. Persze ez mind pénztárca kérdése is. Én sajnos nem kis motorral tanultam meg az alapokat a pályamotorozáson, ezért mindenképpen azt javasolnám, aki teheti, hogy 50-125 cm3–es motornál nagyobbal kezdésként ne menjen a pályára, és mindenképpen kis pályán kell elkezdeni megtanulni a pályamotorozást.

- Ha nem csak utcán (vagy utcán egyáltalán nem) akarja használni, hol tudja gyakorolni a motorozást?

HIRDETÉS (x)

Ancsy: A pályamotorozásra most már Magyarországon is egyre több helyszín van, ahol lehet jó oktatóktól és nagyon sok jó hasznos információt megtanulni a pályamotorozásról, annak rejtelmeiről. Ha megvan rá az anyagi oldal is, mivel ugye szinte minden pénzbe kerül itthon is, akkor mindenképpen javaslom, hogy kérjük ki oktató segítségét, mert a későbbi fejlődésünkre nézve ez nagyon sokat jelenthet. Főként, ha valaki életében nem motorozott versenypályán, csak utcán. A versenypálya teljesen más, mint a közút. Szabályok persze itt is vannak, és azokat be kell tartani, mert úgy tudunk biztonságosan motorozni a többiekkel együtt. Magyarországon több pálya is alkalmas a tanulásra: Kecskeméten, a gokart pályán mindig van motoros oktatás és motorozási lehetőség, de ott van még a Hungaroring, a Pannónia-ring, a Kakucs-ring, Euroring, Kalo-ring is, csak hogy néhányat megemlítsek. A weboldalukra keresve mindig fel szokták írni, ha van oktatás, és ott lehet mindig érdeklődni, mi mennyibe kerül, és hogy egyáltalán hogy működik ez az egész.

- Ha a versenyzést szeretné kipróbálni valaki, milyen lehetősége van egy kezdőnek, egy lánynak, egy kis köbcentisnek?

Ancsy: Magyarországon sajnos nem sok. Főként lányként. Vannak amatőr kupák, illetve versenyek, a kis köbcentis motoroknak indítják a futamokat a Mami-kupán például, de teljesen kezdőként én nem javaslom, hogy egyből versenyzésre adjuk a fejünket. Előtte azért meg kell tanulni a pályán való motorozást, a zászlókat, közlekedési morált a pályán, stb. Ha ezek már jól mennek, van azért bőven rendezvény itthon is, amin el lehet indulni teljesen amatőrként is. Érdemes nézni a MAMS oldalát is ,a pályamotorozás oldalát is, a sportmotor oldalát is. Külön azt, hogy valaki lány, nem igen nézik, ahová van pénzünk benevezni, és nyilván meg van a motorozási tudásunk is hozzá, akkor ott indulunk, ahol szeretnénk. Nyilván a józan ész határai között. Fiúk között motorozunk általában, de nem szokott ezzel probléma lenni.

- Vannak-e külön női pályanapok, versenyek?

Ancsy: Egy pár évvel ezelőtt volt még csak csajoknak itthon is külön futam, Kupa és Bajnokság is, de aztán a kevés induló miatt ez befuccsolt. Sajnos, pedig jó kezdeményezés volt Örülök, hogy én még tudtam ott motorozni. Egyébként külföldi szervezésű nyílt rendezvények, versenyek mindig vannak, ahol külön mehetnek csak a csajok versenyt, ezt általában a Speedladies szervezi vagy Michael Fiala. Mindkét rendezvény jó, nem a leglassabb amatőr csajok motoroznak itt, de bárki elindulhat, mert a lányok nagyon odafigyelnek egymásra és sosem szokott gond lenni. Idén mindkét szervezőnél több futam is volt, a legtöbb sajnos külföldön, de azért elérhető távolságban lévő pályákon. Ők szoktak jönni többször Magyarországra is, a Pannónia-ring oldalán lehet nézni mindig, mikor van rendezvényük nálunk. Ilyen esetekben nagyon jó az internet, itt mindig minden infó fent van. Annyit még tudni kell, hogy a külföldi szervező általában drágábban adja a pályanapjait, de ennek is mindig utána kell nézni, mert mindig vannak akciók is. A más külföldi, távolabbi országok külön női bajnokságait nem említeném, ha vannak, mert azok már nem igazán amatőr motoros csajoknak szólnak.

- Mit szólnak a fiúk a pályán a csajokhoz? Segítenek? Akadályoznak? Netán rossz szemmel nézik, ha egy nő motorozik?

Ancsy: Ó, egyáltalán nem, sőt, szerintem nagyon is örülnek, ha sokan vagyunk motoros csajok a pályán és feltartjuk őket (nevet)... Viccet félretéve, tényleg jó szemmel néznek ránk, bár azt nem tudom, hogy csípik e valójában, ha egy lány mondjuk elveri őket a motorversenyen, viszont nekünk, csajoknak ez nagy élmény. Mert azért valljuk be, ez a sport még mindig inkább a férfiak sportja, nem a nőké. De egyre többen jönnek pályára motorozni nők is szerencsére, remélem ez a jövőben is így marad. Látod, én két gyerek mellett sem hagytam abba és nagyon élvezem Csak ésszel kell csinálni és akkor minden jó lesz. Igaz, én tényleg nagyon amatőr vagyok, de a lényeg, hogy élvezzük, amit csinálunk, aztán ha faragunk le a másodpercekből, az még nagyobb élményt ad! Ki kell próbálni!

- Milyen felszerelés kell a pályázáshoz?

Ancsy: Ez nálam roppant kardinális kérdés, főként hogy két gyerek vár haza, mint anyukájukat. Nagyon fontos és el is várják a megfelelő bőr ruházatot a pályákon, mindenhol. A nélkül fel sem mehet senki motorozni. Nagyon fontos szerintem a megfelelő bőr kesztyű, zárt bukósisak, minimum karbon, vagy karbon kevlár anyagból, mert a műanyag sisakok erre a célra alkalmatlanok, nem védenek jól! Az egyik legfontosabb szintén a gerincvédő, és a mellvédő is. Én kombit hordok, ami mell és gerincvédő is egyben. Nagyon meg vagyok vele elégedve. Többségük Magyarországon is elég jó áron beszerezhető. Megfelelő védőfelszerelés nélkül tilos versenypályára menni, hiszen más nem tud minket megvédeni egy esetleges esésnél!

- Milyen technikai háttér kell a pályázáshoz, a pályákon adnak-e segítséget, van-e szerviz, vagy saját szerelőt kell vinni, ha valami gáz van?

Ancsy: Nekem nagy szerencsém van, mert a férjem is versenyszerűen motorozik és ő mindig mellettem van, de a legtöbb lánynál ez így van, hogy barát, vagy apuka, anyuka jön segíteni. Elkél a segítség, mert egyedül motort emelőre tenni, gumi melegítőt a gumikra tenni, tankolni, állítgatni a motort, szerelni, ha kell, nem könnyű dolog. Persze nem megoldhatatlan, de jobb, ha van segítségünk, aki ért is ahoz, amit csinál. A pályákon mindig van személyzet, sportbírók is, mentők a legtöbb pályán, tehát ha bármi gond van, van segítség bőven. De a pályamotorosok is mindig segítenek a másikon, ha gond van. Nagyon jó légkör van a paddock-ban mindig.

Szóval csajok bátran a nyeregbe és találkozzunk a pályán!

kezdo palyato 01kezdo palyato 03kezdo palyato 04kezdo palyato 05kezdo palyato 06kezdo palyato 07kezdo palyato 08kezdo palyato 09kezdo palyato 10kezdo palyato 11kezdo palyato 12

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Mivel a jó idő csak nem lankad, így a holnapi napot is motorozással fogom tölteni,...
Bővebben...
Régi vágyam volt, hogy ismét kutya tulajdonos legyek. A héten teljesült a vágyam, kis tappancsok...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!