Suzuki VIP Tréning a Hungaroringen

Tartalomjegyzék

Igaz, hogy már jó pár év eltelt azóta, hogy a motoros jogosítványomat megszereztem, de tökéletesen emlékszem arra a mondatra az oktatómtól, hogy fékezni az első és a hátsó fék együttes használatával kell. Ezért ezt mindig is így csináltam.

Tavaly az egyik tréningen felhívták rá a figyelmem, hogy azért csúszok keresztben a motorral vészfékezéskor, mert ijedtemben hirtelen rátaposok a hátsó fékre. Felszólítottak, hogy ezt felejtsem el. Persze mondani könnyű. Akkor gyakorolhattam pár körben, és azóta volt rá néhány hónapom, hogy leszoktassam magam a hátsó fékről. Azért a fejemben mindig ott motoszkált az a bizonyos mondat. Azután egyszer, amikor későn vettem észre, hogy pirosra váltott a lámpa, megint kifarolt a motor.

 

HIRDETÉS (x)

A Csajokamotoron.hu vezetéstechnikai partnere, a Motoros Akadémia Suzuki VIP Tréningjének első szintjén épp a fékezés a téma. Ezt egyébként, mikor hajnalban motoros ruhát húztam, még nem tudtam. Meg azt sem, hogy az, amiben motorozok, nem is motoros ruha. Na jó, ez azért ebben a formában nem igaz..

Megérkezésem után a trénerek első dolga volt, hogy végignézték a résztvevők ruházatát, és aki hozzám hasonlóan farmerban érkezett, annak protektoros ruhát adtak. Nekem először csak nadrágot kellet cserélnem, de ez is épp elég volt ahhoz, hogy újra kelljen tanulnom motorozni a Guzzin. A protektoroktól ugyanis nem tudtam behajlítani a lábam, így komoly izommunka volt minden egyes fékezés vagy a váltó használata. Minden tiszteletem azoké, akik nap mint nap ilyet hordanak. Rajtam még soha nem volt – ez rosszabb, mint a kaloda.

A rövid bevezető után csoportokra osztottak minket, és bemelegítésként háromszor huszonöt percet motoroztunk a Hungaroring aszfaltján a felvezetők mögött. A csoportokat először talán a motorok típusa alapján alakították ki az oktatók, később azonban minden körben módosítottak ezt-azt, hogy a hasonló tudásúak egy csoportban, szintjüknek megfelelően haladhassanak. Szerintem én a leglassabb csoportban voltam, de a végére lettek nálam lassabbak is.

A motorozások között rövid elméleti oktatást kaptunk a kanyarok típusairól, a kanyarodás tecnikájáról. Azután kipróbálhattuk a hallottakat a gyakorlatban. A felvezető után motorozva biztonságos tempóban próbálgathattuk kanyartechnikánkat. Megismerkedtünk az ideális ív fogalmával, és nem utolsó sorban a Hungaroringgel. Ettől az évtől egyébként Molnár Ági, a GSX-R Kupa tavalyi egyetlen női indulója is a Motoros Akadémia munkatársa. Néhány szerencsés résztvevő tehát Ági után motorozva figyelhette, hogy ő hogyan csinálja.

A második menettől még nehezebb dolgom volt. Ekkor ugyanis kiderült, hogy jet sisakban nem lehet felmenni a pályára, úgyhogy egy zárt bukósisakot is kaptam. Ez szintén az újdonság erejével hatott, és nem lettem a rajongója. A klausztrofóbia azért erős kifejezés arra, amit éreztem, de a látóterem leszűkült, és a nyakam sem fordult már olyan jól ezután. Később pedig határozottan a pokolba kívántam, mikor le-föl kellett vennem a szünetekben, hogy nehogy hőgutát kapjak.

Az ebédszünet után átmotoroztunk a tanpályára. Itt következett a neheze, vagyis a fékezési gyakorlat. Nagyjából el is felejthettem mindent, amit korábban tanultam, vagy csináltam, hiszen a fékezést darabokra szedtük, majd a nap végére újra összeraktuk. Ismét három csoportra osztottak minket, így mindenkire sokszor sor került. Szabó Attila, a Motoros akadémia vezető oktatója először elmondta, majd bemutatta a feladtatot, majd ki-ki a csoportjában, libasorban, egymás után gyakorolta.

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Sokat agyaltam, megírjam-e ezt a bejegyzést. Tulajdonképpen semmi értelme, puszta nyivákolásnak hat. Gáz Szóval van ez...
Bővebben...
Júniusban voltam barátnőmmel az Onroados 48 órás tájékozodási túrán. Én kis naiv azt hittem, hogy...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!