Több mint 5000 potenciális túlélő

. Motorozás

Safety-Hungary Vezetéstechnikai tréningA Safety-Hungary Honda Magyarország Vezetéstechnikai Képzés különleges alkalomból hívta össze a sajtó képviselőit: idén képezték az ötezredik motorost.

A jeles eseményen részt vett még a leglelkesebb tanítványuk (nyolcszor vett részt különböző vezetéstechnikai képzésen), a Csam által támogatott Mentőmotor Alapítvány képviselője, a rendőrmotorosok és a Pest Megyei Balesetmegelőzési Bizottság, Honda és a Silver-kart képviselői, valamint egy biztosítási alkusz.

HIRDETÉS (x)

A rövid bevezetőben a 2008-óta működő biztonságtechnikai tréning történetét mesélték el: mi módon választották ki az oktatókat, őket hogyan képezték, valamint a mai napig hogyan képzik őket. Szloboda Tamás, a Honda Hungary képviselője elmondta, hogy a gyár végtelen fontosnak tartja mind a műszaki fejlesztéseket, mind a motoros biztonságtechnikai képzéseket. Ezért minden Honda szalonból vásárolt motor mellé féláron adják a biztonságtechnikai tréninget azért, mert a "motoros fejében lévő rend" nyújtja a legbiztonságosabb vezetési élményt, és ez fontos a gyár számára, így teljes a vezetési élmény. (Hiába a sok biztonsági fejlesztés, ha a motoros nem tudja a motorját kezelni a megfelelő módon a kínos szituációban.)

Még több kép a galériában!A Pest Megyei Baleset-megelőzési Bizottság statisztikai adatokkal bizonyította az elvégzett munka hatékonyságát, és örömmel jelentették be, hogy legeredményesebben Magyarországon javul Európában a baleseti statisztika, különösen hangsúlyozottan a motorosok baleseti statisztikája. Ez az elmúlt években konkrétan feleződött, annak ellenére, hogy egyre több motoros van az utakon! Ez javarészt köszönhető az egyre elterjedtebb biztonságtechnikai tréningeknek, amiben a Pest Megyei Baleset-megelőzési Bizottság is részt vesz a rendőrmotorosokkal, valamint az új szabályozásoknak.

A rendőrmotorosok örömmel számoltak be arról, hogy a Safety-Hungary pályáit használhatják téli gyakorlásra, és azt rendkívül hasznosnak találják. Majd a Mentőmotorosok is ugyanerről számoltak be, hozzátéve, hogy rendkívül nagy segítséget jelent számukra a Safety-Hungary támogatása a mentőmotoros orvosok kiválasztásában, hogy a kollégáikat motorozási tudásukban is biztonságban tudják kivonulásokra elengedni.

A jelenlévő Cselovszki Zsolt, a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége Gépjármű Szekció elnöke bejelentette, hogy a képzésen részt vevő motorosok számára 10% kedvezményt tudnak biztosítani két vezető biztosítási cég motoros biztosításaira, hiszen a biztosítónak is előny egy képzett motoros pilóta.


A legjobb az volt, hogy minden beszámoló egy kicsit a saját szemszögéből adta elő örömmel a mondanivalóját, egy rendőrmotoros szájából, meg mentőmotorostól elég hitelesen hangzott a dolog hasznossága. Végül megkérdezték a leglelkesebb tanítványt, hogy miért vett részt nyolcszor a különböző biztonságtechnikai tréningeken, mire ő azt válaszolta, mert végtelenül hasznosnak találja, így és itt szerette meg igazán a motorozást, majd meleg szívvel ajánlotta minden motorosnak a tréningeket. Egy ilyen vezetéstecnikai tréningről már én is beszámoltam, és tényleg csak jókat lehet mondani róla.

HIRDETÉS (x)

Ami számomra legtanulságosabb volt a sok örömteljes statisztikai adat között, az egyik slide, amin az szerepelt, hogy az európai motoros balesetek 87,5 %-a emberi hiba miatt következik be - ebből kb 50%-ban NEM a motoros a hibás. A motorosok jelentős többsége ezzel tisztában is van, és ha van egy szikra esze, megpróbálja megtanulni az elkerülhető bajt egy vezetéstechnikai tréningen.

Ez a közel 90%-os arány elég figyelemfelkeltő, hogy az emberi tényező okozza a bajt, és a maradék tizenvalahány százalék a rosszul összejött körülmények. Ha pedig lehet tenni a baj ellen, akkor miért is ne tegyen az ember? A balesetek száma csökkenthető, ha tapasztalja a motoros, hogyan vegye észre, hogyan fogja fel, reagálja és ellensúlyozza a vészhelyzeteket.

 

Lehet, hogy elsőre borsosnak tűnik egy kétnapos képzés, de ha befektetésként tekintünk rá, még mindig olcsóbb, mint egy tartós kórházi ellátás és a motor javítási költségei, nem beszélve a kapcsolódó lelki fájdalmakról...

Ami nekem a Honda képzésén anno nagyon tetszett, hogy nem a saját motoromat kínoztam, hanem kaptam egy kb. ugyanolyan súlyú vasat, mint az enyém. Meg kell mondjam, kicsit bátrabban kergettem a gurigát, mint a Pest Megyei Baleset-megelőzési Bizottság rendőrök által tartott ingyenes képzésein (én biza eljárok oda is, amikor csak tudok, pláne tavasszal a téli kihagyások után).

A sajtótájékoztató után a trénerek tartottak egy fedett pályás bemutatót, vadul kattogtattam is, aminek örömére az egyik kompaktos képem lett most a https://www.facebook.com/SafetyHungaryHonda borítóképe. Teljesen visszaadja a trénerek hozzáállását a dologhoz: vidámak és profik.

Ennek örömére gyorsan be is toltak az egyik gyakorló napra, úgyhogy hamarosan lesz erről is beszámoló...

Nyomtatás

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS