Felkészültünk a B125-re?

Nem jár alanyi jogon az A1, mindenkinek vizsgázni kell.

Míg Európa több országában alanyi jogon jár a B kategóriás (személyautó vezetésére jogosító) vezetői engedély mellé a 125 cm3-es motorkerékpárok vezetői engedélye, Magyarországon a megszavazott új jogszabályba sikerült beleerőltetni egy leegyszerűsített képzési rendszert. A kérdés már csak az,hogy mire lesz elég az öt órás tanfolyam.

Amikor az aláírásokat gyűjteni kezdték az azóta már megszavazott új jogszabályhoz, rengeteg előnyét sorolták fel, a hátrányok pedig kissé háttérbe szorultak, vagy egyszerűen el lettek bagatellizálva. Pedig a baleset-megelőzéssel foglalkozó szakemberek mindenkit óvatosságra intenek, aki azt tervezi, hogy március elsején megrohanja a motoros iskolát jogos jussáért, és bepecsételtetné az A1-et.

HIRDETÉS (x)

Mostanra maguk a jogszabály megalkotói sem biztosak abban, hogy nem lesz totális katasztrófa a március elsejével induló új képzési rendszer, az importőrök pedig attól félnek, hogy a rutin nélkül 125-ös motorra ülők az első bukás után felé sem néznek többé a kétkerekűeknek.

Szerencsére vannak olyan épelméjű emberek a szükséges helyeken, akik gondolkodnak a belelkesült nép helyett, és nem bólintottak rá egyből arra, hogy minden B-s jogsiba pecsételjenek automatikusan A1-et. Ehelyett kitaláltak egy egyszerűsített képzési rendszert, amit az autósok valószínűleg értékelnek - hiszen ha motorozni akarnak nem kell 30 órát a tanfolyamon tölteniük - a motorosok viszont már előre félnek az utakra szabaduló új "motorosoktól".

Aki már rendelkezik A-s vagy A1-es vezetői engedéllyel, netán túl van egy-két motoros szezonon, tudja, hogy a kezdeti lelkesedés és az agyatlan gázhúzás után csak később merülnek fel olyan alapvető kérdések, amik a motoros iskolákban a harminc óra alatt sem: hogy kell biztonságosan kanyarodni, megállni,és hogyan kerülhetem el a baleseteket.

Három elméleti és két gyakorlati óra alatt egy teljesen kezdő még a nyolcast sem tudja biztonságosan begyakorolni. Nekem annak idején plusz órákat kellett vennem csak erre. És arra is kíváncsi leszek, hogy a öt óra hogy lesz elég a rutinpálya első két körének megjegyzésére és a forgalomban való vezetésre.

Valójában a vizsgabiztosokon múlik majd, hogy milyen tudással szabadítják a közlekedőkre a B125-ös kamikázékat.

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Sokat agyaltam, megírjam-e ezt a bejegyzést. Tulajdonképpen semmi értelme, puszta nyivákolásnak hat. Gáz Szóval van ez...
Bővebben...
Júniusban voltam barátnőmmel az Onroados 48 órás tájékozodási túrán. Én kis naiv azt hittem, hogy...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!