Gurulni jó Talmácsi Gábor szerint

Burány Judit - . Motorozás

Talmácsi Hábor egyensúlyozMotorozni jó, ez természetes. De miért jó? Hogy értessük meg egy kívülállóval, miért ezt választja valaki hobbiként?

Miért hajszolja valaki a századmásodperceket versenyről versenyre? És miért akarja valaki más megszervezni az ország motoros életét? Ki mást is kérdezhetnék erről, mint Talmát, azaz Talmácsi Gábor motorversenyzőt?

Burány Judit: - Megosztanád velünk első motoros élményedet?

HIRDETÉS (x)

- Négy évesen kezdtem motorozni, és attól kezdve alig vártam, hogy óvoda után menjünk gyakorolni az édesapámmal – árulja el Talma. – Édesapám készítette nekem az első motoromat, egy Rometet alakított át. Saját kezűleg varrta az első motoros bőrruhámat is. Számomra minden motorozás élmény volt. Más sportokat is kipróbáltam, de a motorozás tetszett a legjobban, és ehhez volt a legnagyobb kitartásom. Hogy négy évesen mi az, ami megfogott benne? Jó kérdés... Jó játéknak tartottam. És mindig tudtam, hogy ez egy igazi férfias sport. A mai napig játék, ha minden rendben van körülöttem, és a motor jól működik. De ha nehezen mennek a dolgok, akkor az érzés átalakul munkává. A Talmácsi-ringen megtekinthetőek bárki számára a legfontosabb motorjaim, amivel versenyeztem a közelmúltban. Nagyon jó érzés tölt el, amikor újra ráülök ezekre a motorokra.

B.J: - Milyen motorral rovod az aszfaltot mostanában?

- Általában robogóval közlekedek, Yamaha X-max 250-nel, de van egy Honda CBR 1000-s, valamint egy Talmamoto névre hallgató Moto2-es edzőmotorom is – készíti el a leltárt Talma.

B.J: - Az eső nem riaszt el?

- Nekünk egy évben tizenhétszer kell megfeszülni, és a legjobb teljesítményt nyújtani, függetlenül attól, hogy épp süt a nap, vagy esik az eső, vagy épp milyen hangulatban van az ember, mekkora benne a motiváció – ismertet meg az esőben motorozás új oldalával Talma. – Megtanultam már, hogyan kell felkészülnöm. Azt hiszem, ennek a tudatosságnak is köszönhető, hogy én még nem jutottam el odáig, hogy ne örömmel ültem volna fel a motorra. Még akkor sem, amikor épp küzdöttem a beállításokkal. Ilyenkor az motivál, hogy minél előbb megtaláljam a helyes irányt, hogy vezethető legyen a motorom.

B.J: - Tehát az eső nem jelent akadályt. De van-e olyan beavatási rítus, ami elkerülhetetlen, hogy valaki igazi motorossá váljon?

- Szerintem nincs ilyen rítus – vélekedik Talma. – Az az igazi motoros, aki ismeri a határokat és saját képességeit. Ahhoz pedig, hogy valaki ezt megismerhesse, legalább egyszer el kell esnie – teszi hozzá fanyar mosollyal.

B.J: - Egyértelmű, hogy tapasztalatból beszélsz. Milyen volt a legemlékezetesebb motorozásod? Mind jó, mind rossz értelemben...

- Én vérbeli versenyző vagyok, nem tudok másban gondolkodni – nevet Talma. – A legemlékezetesebb élményem 2007. Valencia. Azon a versenyen szereztem meg a VB címet, óriási küzdelem és verseny volt. Legszerencsétlenebb esetem 2008-ban Indianapolisban esett meg velem, törött sajkacsonttal indultam a versenyen. A végére már csillagokat láttam, mert megszűnt a fájdalomcsillapító hatása. A kezem pedig akkorára dagadt, hogy a két számmal nagyobb kesztyű is alig jött le róla.

B.J: - Ássunk mélyebbre a motoros lélek zegzugaiban! Milyen alkotásra ihletne a motorod, ha festőművész, író vagy zeneszerz lennél?

- Ha festő lennék, megpróbálnám lefesteni a szelet, amint szabadon szárnyal – csillog Talma szeme. – Valami hasonló érzés jár át engem is motorozás közben. Íróként is a szabadságról írnék valami tanulságosat. Zeneszerzőként egy lendületes indulót komponálnék. Egyes motorok hangja csodálatos. Például mikor a MotoGP Honda RCV211 a 2009-es szezonban beindult alattam a boxban! Fúú, a mai napig a memóriámban van. Egyszerűen nem lehet elfelejteni. Fantasztikus, leírhatatlan...

B.J: - Tulajdonítasz állati vagy emberi jellemet a gépednek?

- Az én motorom vaddisznó vagy gladiátor lehetne – lelkesedik Talma.


 

B.J: - Van kedvenc motoros hősöd?

- Igen, de ő inkább példakép – bólogat Talma. – Valentino Rossi ma a legnagyobb versenyző, akire felnézhetünk.

B.J: - Milyen tájon utazol legszívesebben?

- Számomra a versenypályán való motorozás az igazi élmény - tárja szét kezeit Talma. – De alkalmanként a barátokkal motokrosszozunk, quadozunk a természetben is, ami egy egészen másfajta kikapcsolódás. A forgalomban lendületesen közlekedek, nem tartok fel senkit – somolyog. – De mindig betartom a KRESZ szabályait, hiszen a közúton felelősséggel tartozom nemcsak magamért, hanem másokért is. A közút nem versenypálya! Az autósok figyeljenek a motorosokra, és a motorosok figyeljenek az autósokra! Rugalmas közlekedést várok mind a két oldalról!

HIRDETÉS (x)

B.J: - Ha idegen lények érkeznének a Földre, és szeretnének egyetlen motort hazavinni a bolygójukra, hogy sorozatban gyártsák, melyik típust ajánlanád?

- A 2007-es világbajnokságon használt 125 cm3-es Aprilia RSW motoromat – böki ki Talma. – Végig megbízható volt, és elértem vele az álmomat. De félretéve a versenysportot, manapság nagyon jó motorokat lehet vásárolni. Típust nem szeretnék mondani, mert minden motorban van valami jó. Inkább én raknék össze egy olyan modellt, ami a csúcs lenne, vigyék azt!

B.J: - Egy félős kisgyerekkel hogyan szerettetnéd meg a motorozást?

- Nem hagynám annyiban – tiltakozik Talma. – Meggyőzném, hogy jöjjön el velem egy körre. Egyből érezné, hogy nincs mitől félnie, és hatalmas élmény hasítani a levegőt. A motorozás nem feltétlen veszélyes. Azonban fontos az alázat és a tisztelet a motorral szemben, és a külső hatásokkal szemben. Pl. sebesség, felelősség, stb. A védőfelszerelés pedig elhagyhatatlan.

B.J: - Ahogy így hallgatlak, kedvem támad félni... Apropó! Kit ültetnél legszívesebben a hátsó ülésedre egy gurulás erejéig?

- Madonnát! – kacsint Talma.

B.J: Témánál vagyunk: NŐK. Mit szeretnek és mit nem szeretnek a nők a motoros fiúkban?

- Azt hiszem, ezt tőlük kellene megkérdezni… - „gyámoltalanodik” el Talma.

B.J: - Nem bánom, nem faggatlak tovább! Hogyan jellemeznéd egyetlen szóval a motorozáshoz fűződő kapcsolatodat?

- Motiváció – felel Talma. – Engem a motorversenyzés motivál. A motorozás is fontos, de az kevésbé.

Nyomtatás

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS