Gurulni jó Talmácsi Gábor szerint

Tartalomjegyzék

Talmácsi Hábor egyensúlyozMotorozni jó, ez természetes. De miért jó? Hogy értessük meg egy kívülállóval, miért ezt választja valaki hobbiként?

Miért hajszolja valaki a századmásodperceket versenyről versenyre? És miért akarja valaki más megszervezni az ország motoros életét? Ki mást is kérdezhetnék erről, mint Talmát, azaz Talmácsi Gábor motorversenyzőt?

Burány Judit: - Megosztanád velünk első motoros élményedet?

HIRDETÉS (x)

- Négy évesen kezdtem motorozni, és attól kezdve alig vártam, hogy óvoda után menjünk gyakorolni az édesapámmal – árulja el Talma. – Édesapám készítette nekem az első motoromat, egy Rometet alakított át. Saját kezűleg varrta az első motoros bőrruhámat is. Számomra minden motorozás élmény volt. Más sportokat is kipróbáltam, de a motorozás tetszett a legjobban, és ehhez volt a legnagyobb kitartásom. Hogy négy évesen mi az, ami megfogott benne? Jó kérdés... Jó játéknak tartottam. És mindig tudtam, hogy ez egy igazi férfias sport. A mai napig játék, ha minden rendben van körülöttem, és a motor jól működik. De ha nehezen mennek a dolgok, akkor az érzés átalakul munkává. A Talmácsi-ringen megtekinthetőek bárki számára a legfontosabb motorjaim, amivel versenyeztem a közelmúltban. Nagyon jó érzés tölt el, amikor újra ráülök ezekre a motorokra.

B.J: - Milyen motorral rovod az aszfaltot mostanában?

- Általában robogóval közlekedek, Yamaha X-max 250-nel, de van egy Honda CBR 1000-s, valamint egy Talmamoto névre hallgató Moto2-es edzőmotorom is – készíti el a leltárt Talma.

B.J: - Az eső nem riaszt el?

- Nekünk egy évben tizenhétszer kell megfeszülni, és a legjobb teljesítményt nyújtani, függetlenül attól, hogy épp süt a nap, vagy esik az eső, vagy épp milyen hangulatban van az ember, mekkora benne a motiváció – ismertet meg az esőben motorozás új oldalával Talma. – Megtanultam már, hogyan kell felkészülnöm. Azt hiszem, ennek a tudatosságnak is köszönhető, hogy én még nem jutottam el odáig, hogy ne örömmel ültem volna fel a motorra. Még akkor sem, amikor épp küzdöttem a beállításokkal. Ilyenkor az motivál, hogy minél előbb megtaláljam a helyes irányt, hogy vezethető legyen a motorom.

B.J: - Tehát az eső nem jelent akadályt. De van-e olyan beavatási rítus, ami elkerülhetetlen, hogy valaki igazi motorossá váljon?

- Szerintem nincs ilyen rítus – vélekedik Talma. – Az az igazi motoros, aki ismeri a határokat és saját képességeit. Ahhoz pedig, hogy valaki ezt megismerhesse, legalább egyszer el kell esnie – teszi hozzá fanyar mosollyal.

B.J: - Egyértelmű, hogy tapasztalatból beszélsz. Milyen volt a legemlékezetesebb motorozásod? Mind jó, mind rossz értelemben...

- Én vérbeli versenyző vagyok, nem tudok másban gondolkodni – nevet Talma. – A legemlékezetesebb élményem 2007. Valencia. Azon a versenyen szereztem meg a VB címet, óriási küzdelem és verseny volt. Legszerencsétlenebb esetem 2008-ban Indianapolisban esett meg velem, törött sajkacsonttal indultam a versenyen. A végére már csillagokat láttam, mert megszűnt a fájdalomcsillapító hatása. A kezem pedig akkorára dagadt, hogy a két számmal nagyobb kesztyű is alig jött le róla.

B.J: - Ássunk mélyebbre a motoros lélek zegzugaiban! Milyen alkotásra ihletne a motorod, ha festőművész, író vagy zeneszerz lennél?

- Ha festő lennék, megpróbálnám lefesteni a szelet, amint szabadon szárnyal – csillog Talma szeme. – Valami hasonló érzés jár át engem is motorozás közben. Íróként is a szabadságról írnék valami tanulságosat. Zeneszerzőként egy lendületes indulót komponálnék. Egyes motorok hangja csodálatos. Például mikor a MotoGP Honda RCV211 a 2009-es szezonban beindult alattam a boxban! Fúú, a mai napig a memóriámban van. Egyszerűen nem lehet elfelejteni. Fantasztikus, leírhatatlan...

B.J: - Tulajdonítasz állati vagy emberi jellemet a gépednek?

- Az én motorom vaddisznó vagy gladiátor lehetne – lelkesedik Talma.


 

B.J: - Van kedvenc motoros hősöd?

- Igen, de ő inkább példakép – bólogat Talma. – Valentino Rossi ma a legnagyobb versenyző, akire felnézhetünk.

B.J: - Milyen tájon utazol legszívesebben?

- Számomra a versenypályán való motorozás az igazi élmény - tárja szét kezeit Talma. – De alkalmanként a barátokkal motokrosszozunk, quadozunk a természetben is, ami egy egészen másfajta kikapcsolódás. A forgalomban lendületesen közlekedek, nem tartok fel senkit – somolyog. – De mindig betartom a KRESZ szabályait, hiszen a közúton felelősséggel tartozom nemcsak magamért, hanem másokért is. A közút nem versenypálya! Az autósok figyeljenek a motorosokra, és a motorosok figyeljenek az autósokra! Rugalmas közlekedést várok mind a két oldalról!

HIRDETÉS (x)

B.J: - Ha idegen lények érkeznének a Földre, és szeretnének egyetlen motort hazavinni a bolygójukra, hogy sorozatban gyártsák, melyik típust ajánlanád?

- A 2007-es világbajnokságon használt 125 cm3-es Aprilia RSW motoromat – böki ki Talma. – Végig megbízható volt, és elértem vele az álmomat. De félretéve a versenysportot, manapság nagyon jó motorokat lehet vásárolni. Típust nem szeretnék mondani, mert minden motorban van valami jó. Inkább én raknék össze egy olyan modellt, ami a csúcs lenne, vigyék azt!

B.J: - Egy félős kisgyerekkel hogyan szerettetnéd meg a motorozást?

- Nem hagynám annyiban – tiltakozik Talma. – Meggyőzném, hogy jöjjön el velem egy körre. Egyből érezné, hogy nincs mitől félnie, és hatalmas élmény hasítani a levegőt. A motorozás nem feltétlen veszélyes. Azonban fontos az alázat és a tisztelet a motorral szemben, és a külső hatásokkal szemben. Pl. sebesség, felelősség, stb. A védőfelszerelés pedig elhagyhatatlan.

B.J: - Ahogy így hallgatlak, kedvem támad félni... Apropó! Kit ültetnél legszívesebben a hátsó ülésedre egy gurulás erejéig?

- Madonnát! – kacsint Talma.

B.J: Témánál vagyunk: NŐK. Mit szeretnek és mit nem szeretnek a nők a motoros fiúkban?

- Azt hiszem, ezt tőlük kellene megkérdezni… - „gyámoltalanodik” el Talma.

B.J: - Nem bánom, nem faggatlak tovább! Hogyan jellemeznéd egyetlen szóval a motorozáshoz fűződő kapcsolatodat?

- Motiváció – felel Talma. – Engem a motorversenyzés motivál. A motorozás is fontos, de az kevésbé.

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Mióta karanténban vagyunk, olyan terülj-terülj asztalkám van nálunk, mint ide Lacháza. Hétvégén pl. egyik nap...
Bővebben...
Helyzetre való tekintettel egyre több időt tartózkodók otthon. Ennek egyik előnye, hogy kiülhetek az erkélyre...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!