Gurulni jó Talmácsi Gábor szerint

Tartalomjegyzék

Talmácsi Hábor egyensúlyozMotorozni jó, ez természetes. De miért jó? Hogy értessük meg egy kívülállóval, miért ezt választja valaki hobbiként?

Miért hajszolja valaki a századmásodperceket versenyről versenyre? És miért akarja valaki más megszervezni az ország motoros életét? Ki mást is kérdezhetnék erről, mint Talmát, azaz Talmácsi Gábor motorversenyzőt?

Burány Judit: - Megosztanád velünk első motoros élményedet?

HIRDETÉS (x)

- Négy évesen kezdtem motorozni, és attól kezdve alig vártam, hogy óvoda után menjünk gyakorolni az édesapámmal – árulja el Talma. – Édesapám készítette nekem az első motoromat, egy Rometet alakított át. Saját kezűleg varrta az első motoros bőrruhámat is. Számomra minden motorozás élmény volt. Más sportokat is kipróbáltam, de a motorozás tetszett a legjobban, és ehhez volt a legnagyobb kitartásom. Hogy négy évesen mi az, ami megfogott benne? Jó kérdés... Jó játéknak tartottam. És mindig tudtam, hogy ez egy igazi férfias sport. A mai napig játék, ha minden rendben van körülöttem, és a motor jól működik. De ha nehezen mennek a dolgok, akkor az érzés átalakul munkává. A Talmácsi-ringen megtekinthetőek bárki számára a legfontosabb motorjaim, amivel versenyeztem a közelmúltban. Nagyon jó érzés tölt el, amikor újra ráülök ezekre a motorokra.

B.J: - Milyen motorral rovod az aszfaltot mostanában?

- Általában robogóval közlekedek, Yamaha X-max 250-nel, de van egy Honda CBR 1000-s, valamint egy Talmamoto névre hallgató Moto2-es edzőmotorom is – készíti el a leltárt Talma.

B.J: - Az eső nem riaszt el?

- Nekünk egy évben tizenhétszer kell megfeszülni, és a legjobb teljesítményt nyújtani, függetlenül attól, hogy épp süt a nap, vagy esik az eső, vagy épp milyen hangulatban van az ember, mekkora benne a motiváció – ismertet meg az esőben motorozás új oldalával Talma. – Megtanultam már, hogyan kell felkészülnöm. Azt hiszem, ennek a tudatosságnak is köszönhető, hogy én még nem jutottam el odáig, hogy ne örömmel ültem volna fel a motorra. Még akkor sem, amikor épp küzdöttem a beállításokkal. Ilyenkor az motivál, hogy minél előbb megtaláljam a helyes irányt, hogy vezethető legyen a motorom.

B.J: - Tehát az eső nem jelent akadályt. De van-e olyan beavatási rítus, ami elkerülhetetlen, hogy valaki igazi motorossá váljon?

- Szerintem nincs ilyen rítus – vélekedik Talma. – Az az igazi motoros, aki ismeri a határokat és saját képességeit. Ahhoz pedig, hogy valaki ezt megismerhesse, legalább egyszer el kell esnie – teszi hozzá fanyar mosollyal.

B.J: - Egyértelmű, hogy tapasztalatból beszélsz. Milyen volt a legemlékezetesebb motorozásod? Mind jó, mind rossz értelemben...

- Én vérbeli versenyző vagyok, nem tudok másban gondolkodni – nevet Talma. – A legemlékezetesebb élményem 2007. Valencia. Azon a versenyen szereztem meg a VB címet, óriási küzdelem és verseny volt. Legszerencsétlenebb esetem 2008-ban Indianapolisban esett meg velem, törött sajkacsonttal indultam a versenyen. A végére már csillagokat láttam, mert megszűnt a fájdalomcsillapító hatása. A kezem pedig akkorára dagadt, hogy a két számmal nagyobb kesztyű is alig jött le róla.

B.J: - Ássunk mélyebbre a motoros lélek zegzugaiban! Milyen alkotásra ihletne a motorod, ha festőművész, író vagy zeneszerz lennél?

- Ha festő lennék, megpróbálnám lefesteni a szelet, amint szabadon szárnyal – csillog Talma szeme. – Valami hasonló érzés jár át engem is motorozás közben. Íróként is a szabadságról írnék valami tanulságosat. Zeneszerzőként egy lendületes indulót komponálnék. Egyes motorok hangja csodálatos. Például mikor a MotoGP Honda RCV211 a 2009-es szezonban beindult alattam a boxban! Fúú, a mai napig a memóriámban van. Egyszerűen nem lehet elfelejteni. Fantasztikus, leírhatatlan...

B.J: - Tulajdonítasz állati vagy emberi jellemet a gépednek?

- Az én motorom vaddisznó vagy gladiátor lehetne – lelkesedik Talma.

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Sokat agyaltam, megírjam-e ezt a bejegyzést. Tulajdonképpen semmi értelme, puszta nyivákolásnak hat. Gáz Szóval van ez...
Bővebben...
Júniusban voltam barátnőmmel az Onroados 48 órás tájékozodási túrán. Én kis naiv azt hittem, hogy...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!