Motoros fortélyok: Szlalom

Ahhoz, hogy az élet két keréken,  ne pedig kerekesszékben folytatódjon, és a motorozás igazi élmény legyen, nem árt elsajátítani néhány fogást.

 

Most induló vezetéstechnikai sorozatunkban kipróbált motoros rendőrök tanácsait osztjuk meg veletek.

HIRDETÉS (x)

Első témánk a szlalom:
Célja az alacsony sebességű motorkerékpár irányításakor fellépő erők kezelése, a járművünk és önmagunk szélesebb körű megismerése, a kettő összekovácsolása. (Gyermekként is sétálni tanultunk meg először, és csak azt követően jöhetett a futás.)

Kivitelezés:
A feladatot egyenletes gázkar állásban hajtjuk végre, irányváltoztatásoknál csak a hátsó fékkel stabilizáljuk a járművet. Ezáltal a súlypont lejjebb kerül, és sokkal könnyedebben és biztonságosabban haladhatunk. Kormánymozdulatokra nincs szükség, csupán a súlyáthelyezéssel irányítjuk a motorkerékpárt.

A gyakorlat veszélyei:
A lelógó szerkezeti elemek (kipufogó, lábtartó) a földre érhetnek, baleseti forrást jelenthetnek. A motorkerékpár-gyártók által vállalt és szavatolt döntési határ, amikor a lábtartó koptatócsavarja a földet éri.

Következő cikkünkben az úttesten való visszafordulással foglalkozunk majd. Ha nem akarsz róla lemaradni, iratkozz fel RSS-ünkre, valamint kövess minket a Facebookon és a Twitteren!

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Sokat agyaltam, megírjam-e ezt a bejegyzést. Tulajdonképpen semmi értelme, puszta nyivákolásnak hat. Gáz Szóval van ez...
Bővebben...
Júniusban voltam barátnőmmel az Onroados 48 órás tájékozodási túrán. Én kis naiv azt hittem, hogy...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!