Segítenek túlélni

Míg 2006-ban az egész éves 875 motoros balesetből 92 esetben volt a baleset okozója a motoros, a 2007. első féléves adatok alapján a 856 motoros balesetnek már a felét maga a motoros okozta. És hol van még az év vége!

A hétvégén rengeteg motoros program zajlott országszerte. Végre az időjárás is kellemes, napos, és aki motorra száll, tudhatja, hogy megfelelő öltözékben sem fáznia, sem izzadnia nem kell majd. Minden motoros ilyen időről álmodik egész évben. Akik az országutakon motoroztak, nem győzték percenként intésre emelni karjukat. Hát még a fővárosban!

Hiába, sokan vagyunk, és valószínűleg folyamatosan egyre többen leszünk mi, két keréken közlekedők. A motorosok számával arányosan pedig növekszik a motoros balesetek száma is. A legnagyobb probléma azonban az, hogy nem egyenes arányosság van a számok között. Valamit tenni kell, és azt nem várhatjuk (bár miért is nem?), hogy a motorkereskedők majd nem adnak el motort annak, akinek nincs megfelelő vezetői engedélye, vagy a kiválasztott motorkategóriának megfelelő rutinja. A legjobb az lenne, ha már a jogosítvány megszerzésekor mindenkinek lenne elegendő tapasztalata, de ez meg sehogy nem kivitelezhető.

HIRDETÉS (x)

Az egyik használható, és külföldön már bevett gyakorlatnak számító ötlet olyan helyről jött, ahonnan nem vártuk, pedig igen kézenfekvőnek tűnik mostanra. Azt a tudást, amire minden motorosnak oly' nagy szüksége lenne, ki más tudná hitelesen átadni, mint azok a motorosrendőrök, akiknek a motorozás a szakmája, akik rendszeresen vesznek részt gyakorlati motoros képzésen, és akik között erre kiképzett oktatók is vannak.

Év eleje óta több ilyen kezdeményezésről hallottunk, és többről írtunk is. Olyan motorosrendőrökről, akik saját szabadidejüket áldozzák fel annak érdekében, hogy minél kevesebb motoros kerüljön bele a baleseti statisztikákba. Az ingyenes vezetéstechnikai képzések tapasztalata pedig minden esetben az volt, hogy ezekre nem csak szükség-, hanem igény is van.

A MoToM (Motoros Továbbképzés Mindenkinek) a korábbiakhoz hasonló, de immár üzleti alapokra helyezett tanfolyam. Alapítója, Karancsi Zoltán maga is rendőr, bár nem motoros, a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti osztályának vezetője. Az iskola sajtótájékoztatója szombaton zajlott a Hungaroringen. Épp akkor, amikor 12 000 motoros demonstrált a Dózsa György úton a motorosokra vonatkozó elavult KRESZ szabályok módosítása érdekében, valamint a motorosokat sújtó magas adók ellen. Az új motoros iskola immár a harmadik, amelynek támogatást, és helyet is ad a Forma 1-es pálya.

Még több kép a galériában!A képzés két részből áll. Az egynapos alaptanfolyamon 16 000 Ft-ért az elindulást, a megállást és a fékezést járják körül a hallgatók alaposabban. A haladó kurzus kétnapos, az alapképzés anyagára támaszkodva a csoport tagjainak képességeitől függően alakul az anyag. A 18 órás tanfolyam 80 000 Ft-ért nem olcsó. Az más kérdés, hogy az így megszerzett tudás pénzben nem kifejezhető, és ezért az összegért garantálják a kis létszámú, maximum 5 fős csoportokat, valamint az egész napos ellátást frissítő itallal és ebéddel. Az már ma reggeli információ, hogy a támogatóknak köszönhetően jövőre várhatóan ennél jóval kedvezőbben vehetünk majd részt, és ha nincs megfelelő felszerelésünk, még azt is kaphatunk.

Az új iskola, amely szlogenje "Segítünk túlélni!", július elején indította el tréningprogramját, amelynek célja az elméleti tudás elsajátításán felül a biztonságos motorozáshoz szükséges alapos gyakorlati ismeret megszerzése. Céljuk megvalósításához további támogatókat is találtak: a képzésekhez a BMW Magyarország egy BMW R 1200 RT modellt bocsátott az iskola rendelkezésére, amelyen az oktatók a biztonságos és balesetmentes közlekedés elsajátításában segítik a tréningre jelentkezőket, a Super Zone motorosbolt pedig a megfelelő védőfelszerelést biztosítja.

A sajtótájékoztatót követően a motorral érkezett motoros újságírók részt vehettek a képzés programjának zanzásított változatán, de arra is ígéretet kaptunk, hogy tavasszal kipróbálhatjuk magunkat a két napos tanfolyamon is. A bóják kerülgetése után finom ebéddel várták a szervezők az újságírókat, majd levezetésképpen a Hungaroring aszfaltján kipróbálhattuk a BMW legújabb motorkerékpárjait. A sajtótájékoztatón egyébként ott volt Semmi-Kis Tünde szépségkirálynő, aki már el is végezte a MoToM tanfolyamát, és Szabó Győző színész, aki ugyan csak jött és ment, de egy kölcsön rendőrkesztyűben azért odahúzott egy kövéret a BMW K1200R-nek.


Nem rég zajott egy szavazás az oldalunkon. Habár ez a felmérés nem reprezentatív, eredménye azt mutatja, hogy Csajokamotoron.hu felhasználói fontosnak és hasznosnak tartják ezeket a képzéseket. A szavazók 28%-a már részt is vett ilyen képzésen, és nincs szignifikáns különbség azok között, akik mindenképp szeretnének részt venni ilyenen (tehát akkor is, ha fizetni kell érte), és azok között, akik csak az ingyenesre mennének el.

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Sokat agyaltam, megírjam-e ezt a bejegyzést. Tulajdonképpen semmi értelme, puszta nyivákolásnak hat. Gáz Szóval van ez...
Bővebben...
Júniusban voltam barátnőmmel az Onroados 48 órás tájékozodási túrán. Én kis naiv azt hittem, hogy...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!