Felkészülés az artistaképzőre

Tartalomjegyzék

Verzió 2.

A vezetéstechnikai tréning az ORFK Nagytétényi kiképzőközpontjában zajlott, az erre a célra kialakított pályán. Miután mindenki megérkezett, az oktatók rövid eligazítást tartottak, egy kis ébresztő kávé/tea kíséretében, amire nagy szükség is volt, tekintettel a korai (fél 9, na de vasárnap reggel...) időpontra.

Ezután a gyakorlatokat egy rövid "bemelegítéssel" kezdtük. Mint kiderült, már a bemelegítő gyakorlatokhoz is szükség volt némi akrobatikus ügyességre. Mindenesetre mi ketten Jade barátnőmmel meglehetősen ragaszkodtunk a motorvezetés konvencionális formájához, miszerint a vezető jobb keze-lába a motor jobb oldalán, bal keze-lába a motor bal oldalán tartózkodik, nem pedig fordítva...

 

HIRDETÉS (x)
A bemelegítés után 2-3 csoportba osztva próbáltuk a feladatokat elsajátítani. Az alapszintű képzésen a gyakorlatok alapvetően a közúti forgalomban legjobban alkalmazható kanyarodási technika elsajátítását célozzák meg, kör-, nyolcas-, valamint különféle szlalomgyakorlatokon keresztül.

A tévedések elkerülése végett nem árt hangsúlyozni, hogy itt nem versenyzőképzésről és térdkoptatásról volt szó! A gyakorlatok arra szolgálnak, hogy olyan kanyarodási technikát sajátítsunk el, amely segít abban, hogy egy esetleges váratlan helyzet esetén minél könnyebben lehessen a kanyar ívét korrigálni.

Az oktatás egyik fontos pontja a hátsó fék megfelelő használatának elsajátítása. A gyakorlás során az oktatók mindenkivel személyesen foglalkoztak, és próbálták a felmerülő hibákat korrigálni. A feladatok egy gyakorlottabb motorosnak is okozhattak meglepetéseket, de a kezdők pláne szembesültek motorozási tudásuk korlátozottságával. És hiába próbálkozott az ember - "De hát ezt a gyakorlatot ezzel a motorral nem is lehet megcsinálni!" - felkiáltással kibújni a problémák alól, mert az oktató kezében rakoncátlan járgányunk vígan teljesítette a feladatot - akár balkézzel is...

A nap végére viszont mindenkinek sikerült elsajátítania a megfelelő technikát. Alaposan el is fáradtunk, amit viszont kompenzált a lelkesedésünk, tapasztalva valóban látványos fejlődésünket. A gyakorlatok között nekem a kis sebességgel végrehajtott manőverek (kör, nyolcas) voltak a legnehezebbek, mivel ezeknél kell legjobban "ráérezni" a gáz-fék-kuplung kombináció optimális használatára, miközben járgányunkkal igen szűk helyen próbálunk forgolódni a bólyák között.

Még több kép a galériában!Hát ehhez bizony kellett egy kis ügyesség és egyensúlyérzék, és aki nem figyelt, extra feladatként gyakorolhatta motorjának vízszintesből függőleges helyzetbe állítását is... Szerencsére egy ilyesfajta borulás rendszerint nem hagy feltűnő nyomot féltett járgányunkon, viszont hasznos tapasztalatokkal örvendeztetheti meg vezetőjét, és ami a legfontosabb: ügyetlenségünkkel itt a pályán nem veszélyeztetjük sem magunkat, sem másokat.

A tavasz beköszöntével mindenkinek ajánlom, hogy legalább egyszer vegyen részt hasonló tréningen. Köszönet illeti a szervezőket és az oktatókat, akik hozzánk hasonló lelkesedéssel próbálták motorozási tudásunkat csiszolni, és velünk örültek, hogy ennek eredménye is lett.

Üdvözlet mindenkinek!

Csutka

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Ránéztem ma a hétvégi időjárás előrejelzésre. Bár tisztában vagyok vele, hogy gyakran még aznap este...
Bővebben...
Mielőtt lemaradok... Hétvégén farsangolni voltunk. Mivel a héten még mindig betegek voltunk - hol a gyerekek,...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!