Akit 650-esnek hívnak: BMW F 650 GS 2008 teszt

Tartalomjegyzék

f650gs 2008 635Azt még a műszaki érzékkel legkevésbé rendelkező rokonok is tudják, hogy az ezerötös kocsi többet visz, mint az ezres.

Ha tehát a család egy szem leánykája azzal az ötlettel áll elő, hogy motorozni akar, talán könnyebben belemennek a vásárlásba, ha a betűk után álló szám mindössze háromjegyű, és hatossal kezdődik.

Csak a kedves mama meg ne tudja, hogy ennek a motornak álneve van. A legújabb F 650 GS-t ugyanis ugyanazzal az F 800 S és ST modellekből már jól ismert, soros kéthengeres, 800 köbcentis blokkal szerelték össze, mint az új F 800 GS-t. Igaz, valamivel gyengébb, mindössze 71 lóerős (52 kW 7000-es percenkénti fordulaton) a hajtómű, de ez a teljesítmény tökéletesen elegendő mind az országúton, mind a városban. Ráadásul így is 20 lóerővel többet tud, mint a régi F 650 GS.

HIRDETÉS (x)

A BMW Motorrad a friss jogosítványosokra külön is gondolt, mikor kitalálta, hogy az F 650 GS-ből felár nélkül 25 kW/34 LE (5.000 ford./perc) teljesítményű és 57 Nm (3.000 ford./perc) maximális forgatónyomatékú visszafojtott változat is kapható legyen. A fojtószelep átalakításával szavatolják ilyenkor a teljesítmény-csökkenést. Bár szerintem azért, hogy kisebb a motor teljesítménye, nem felárat, hanem kedvezményt kellene számolni, de lehet, hogy csak valamit rosszul értettem.

Az egész modellről elmondható, hogy a tervezők mindent elkövettek, hogy egy ideális női, illetve kezdő/újrakezdő motort hozzanak össze. Az ülése is alacsonyabb, és a súlya 8 kilogrammal könnyebb (199 kg), mint a nagyobb, inkább terepre tervezett tesójáé. A korábbi, egyhengeres F 650 GS modell annyira népszerű volt, hogy a vásárlók folyamatosan keresték a szalonokban. Innen jöhetett az ötlet, hogy a slágergyanús névvel egy erősebb modellt dobjanak piacra a kezdő motorosoknak.

A terv sikerült. Az F 650 GS egy minden igényt kielégítő, tökéletes motorkerékpár lett. Habár gyakorló – bár már gyógyulófélben lévő – pesszimista módjára mindent kitaláltam, hogy a teszt néhány napja alatt rosszul érezzem magam, ezúttal nem jártam sikerrel. Az időjárás jelentés egész hétre, sőt hétvégére is esőt, viharokat jósolt, ehhez képest a teszt első napjától ragyogó napsütés és húsz fok csalogatott a motorozásra.

Ráadásul találtam egy képet a motorról, amin egy szemmel láthatóan hozzám hasonlóan magas hölgy ül rajta. Úgy tűnt, mintha guggolna... Az átvételkor pedig még azt is megtudtam, hogy bár már eleve alacsony, választhatóan 82- vagy 79 cm-es a „kis” GS ülése, a tesztre az alacsonyabb változatot szerelték fel. Ennek ellenére az üléspozíciója teljesen kényelmesnek tűnt már első próbálkozásra. A lábtartó épp a test súlypontja alatt helyezkedik el, a kormány pedig pont olyan távolságban, hogy sem nyújtózkodni, sem görnyedni nem kellett. Egyébként lehet hozzá kapni alacsonyító szettet is, aminek segítségével mindössze 76,5 cm lesz az ülés talajtól számított magasága.

Mivel az üzemanyagtank nem a szokásos helyén, a sofőr előtt, hanem az ülés alatt helyezkedik el, a motor súlypontja is nagyon alacsonyra került. Ennek köszönhetően még stabilabb, könnyebben kezelhető lett a motor. Először furcsa volt, hogy a megszokotthoz képest sokkal könnyebb az eleje, de a nyomatékos erőforrással, az elöl-hátul szimpla Brembo tárcsafékekkel, és az extraként felszerelt kikapcsolható ABS-szel csúcsforgalomban sokkal rugalmasabban lehet közlekedni vele. Azon is elgondolkodtam, hogy vajon így könnyebb lehet-e az egykerekezés, de kipróbálni már nem mertem.

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Azt mondják, a jó szülő egyik ismérve, hogy idejekorán önállóságra, felelősségre tanítja a gyerekét, olyan...
Bővebben...
Szokták mondani, minek az embernek ellenség, ha ilyen barátai vannak..... Nálunk ez már kollégákra is...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!