Saját motor teszt: MZ ETZ 251

Tartalomjegyzék

ETZ 251: az itthon forgalmazott legmodernebb szocialista motorkerékpár. A jó öreg 250-es ETZ utódja: 12V-os elektromos rendszer, elektronikus gyújtásrendszer, tárcsafék, némileg átdolgozott futómű, motorblokk, és korszerűbb design jellemezte.

A gép kifejlesztésekor a 125/150-es és a 250-es ETZ lett alapul véve. A váz nagyban hasonlít a kis ETZ-hez, de a híresztelésekkel ellentétben nem ugyanaz! Tehát egy átdolgozott, rövidebb, és kellően erősített vázba került bele a 250-es blokk, ami szintén számos módosításon esett át: más a motortartó, a henger, hengerfej, karburátor, és a teljes kipufogórendszer. A megszakító helyett Hal-jeladós elektronikus gyújtásrendszert kapott.
HIRDETÉS (x)

A design nagyban hasonlít a 125-ösök designjához, a legfőbb eltérés a tankban mutatkozik meg: a 251-es nagyobb, 17.5 literes tartályt kapott, de a főbb külső jegyek azonosak. A 251-es új villamos elemeket kapott: a lámpa és irányjelzők a Simson Rollerével azonosak. Alkatrész ügyileg tehát szinte minden beszerezhető hozzá, csak ismerni kell melyik alkatrész melyik típuséval azonos. Ezek alól kivételek a típusspecifikus alkatrészek: henger, kipufogó könyök csak 251-es használható, kipufogó esztétikai okból szintén a 251-es gyári ajánlott.

Egyedi a műszertartó is, de helyettesíthető bármelyik típusú ETZ tartóval. Műszakilag egyszerű, könnyen javítható típus, és ez a legfőbb gyengéje: mindenki azt hiszi hogy ért hozzá, csak aztán ez nem egészen van így. Ennek eredményeként mindenki kókányol rajtuk valamit, amitől aztán megbízhatatlanná válnak ezek a gépek. Pedig alapvetően kiforrott, megbízható típusról van szó, a konstrukció a 251-essel már fejleszthetősége határait érte el.

Gyakori hibaokok:
Teleszkópszimering: elöregszik, megadja magát, és az olaj szivárogni kezd. (Az enyémben még gyári szimering volt, 21 évesen kellett kicserélni – az újak nem bírnak ennyi időt)
Kuplungleforgás: a kuplung kúpon van a főtengelyen, szakszerűtlen szerelésnél elforog, tönkretéve a kuplungagyat és a főtengelyt is. Hangsúlyozottan csak a kókányolás, a szakszerűtlen szerelés okozza ezt a hibát!!!
Tárcsafék gondok: szivárgás, levegősödés, stb. Bár filléresek (50-100Ft) a szükséges utángyártott alkatrészek, de igen gyatra minőségűek is. Oda kell figyelni milyen alkatrészt rak be az ember, sok felesleges munkától menthet meg.

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Szerintem kb. 10 éve készült az utolsó tetoválásom... vagy lehet, hogy csak nyolc. Azóta tervezem...
Bővebben...
Rá kell jönnöm, hogy ki kell szakadnom a mókuskerékből, hogy ne fásuljak bele. Ilyenkor valami...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!