Indulj a zöld úton! - Kawasaki Ninja 250R 2008 teszt

Tartalomjegyzék

Amikor motorvásárlásra adtam a fejem, fel sem merült, hogy sportmotort vegyek.

Nemcsak azért, mert a társaságban mindenkinek choppere, cruisere volt, hanem mert a közbeszéd úgy tartotta, hogy egy V2-es 400-as praktikusabb egy kezdőnek. Előfordulhat, ugyanis, hogy 250-es sportmotor erősebb, és sokkal harapósabb. Gondoljunk csak arra, hogy Talma 125 cm3-es motorral versenyez.

HIRDETÉS (x)
Most már tudom, hogy a versenymotorok speciális tuningot kapnak, ezért sokkal erősebbek mint az utcai változataik. Azt azonban mindenképp megerősíthetem, hogy egy soros kéthengeres – bár sokkal jobban kell pörgetni – nagyobb teljesítményre képes, mint egy ugyanolyan hengerűrtartalmú V2-es. Ezért is ajánlják sokan az utóbbit a kezdőknek. Aki pedig most kezd motorozni, nem ért hozzá, arra hallgat, aki a környezetében van. Vagy ha körültekintőbb, elolvas néhány tesztet.

Az utóbbi évek egyébként sem kedveztek sportmotorra vágyó, alacsonyabb termetű, kezdő vagy női motorosoknak. Sok választásuk nem volt. Vagy vesznek 125-öst, amit akár hónapok alatt kinőnek, vagy marad a japán belpiacos, 400-as és az alkatrészproblémák. Aki esetleg bátrabb volt, felült egy 600-as gépre, amit még sok éves tapasztalattal is nehéz kimotorozni, nemhogy friss jogosítvánnyal.

Még több kép a galériában!A Kawasaki ebben az évben nagy ötlettel állt elő. Betömte a tátongó ürt egy olyan motorkerékpárral, amiről az avatatlan szemek soha nem mondanák meg, hogy csak 250-es. Külsőre olyan, akár nagyobb, supersportos testvérei, a ZX-6R vagy a ZX-10R. Az új Ninja 250R-en ráadásul az első idomon nincs is feltüntetve a mérete, csak a farokrészre írták rá, hogy 250R – egész kicsi betűkkel. És ami még jó benne, hogy akár korlátozott jogosítvánnyal is vezethető.

Bizonyára az sem véletlen, hogy az Egyesült Államokban már régóta kapható (habár injektor helyett karburátoros) 250-es Ninja valóban nagy népszerűségnek örvend. Az ára baráti, a fogyasztása hihetetlenül alacsony. Most, hogy már az amerikaiak is zúgolódnak a benzináremelkedés ellen, pedig náluk még mindig fele annyiba kerül, mint itt, talán még népszerűbb lesz. A kinti eladási statisztikák azt mutatják, hogy a 250-es Ninja vásárlóinak 62%-a kezdő motoros, és ebből 33% nő. Érdemes elgondolkodni ezen.

A teszt előtt ismerkedésképpen felültem az új gépre, és meglepődve tapasztaltam, hogy nem csak ránézésre, hanem ráülve sem tűnik kicsinek. A kormány távolsága 180 cm-es magasságom ellenére nagyon kényelmes, köszönhetően annak, hogy ezen a modellen magasabbra és szélesebbre tervezték a sportosabb modellekhez képest. Ettől az üléspozíció is kényelmesebb, és egy esetleges városi araszolgatás esetében nem zsibbad el a kormányon való támaszkodástól a sofőr csuklója és tenyere.

A talpam hajlított lábbal tökéletesen leért a földre, tehát egy alacsonyabb vezetőnek sem kell fél lábon pipiskednie. A kezdő sofőröknél ugyanis a biztonságérzet alapvető feltétele, hogy mindkét oldalon leérjen a lábuk. Így egy esetleges egyensúlyvesztésnek nem lesz egyenes következménye a borulás. A kis Ninja talán csak hátulnézetből tűnik igazán kicsinek, hiszen innen látszik, hogy a kis dög milyen keskeny. A sportmotorokhoz szokott szemnek furcsa lehet a motor vékony, 130/70-17-es hátsó virsli kereke.

Itt kell megemlítenem a műszereket is. A sportosságot hangsúlyozza a sportos fejidomba rejtve a középső, nagyobb átmérőjű kilométeróra mellett jobbról a fogyasztás visszajelző, balról a fordulatszámmérő. Utóbbi nagyon hasznos tud lenni az olyan „mazsoláknak”, akik általában 2-3000-es fordulaton pöfögnek egy V2-esen. Ez a kis sportmotor ugyanis - annak ellenére, hogy az alsó tartományokban jóval nyomatékosabbá tették – igazából 7-11000-es fordulatszám között talál igazán magára.

HIRDETÉS (x)
A hullámos féktárcsák, amelyek elöl 290-, hátul 220 mm átmérőjűek, a kétdugós féknyergekkel szintén a sportos haladást, de még inkább a sportos megállást vetítik előre. Motorozás közben már fény derült arra is, hogy a futómű is tökéletesen megfelel az igényeknek. A 37 mm átmérőjű Shova első villa, és az öt fokozatban állítható, hátsó Kayaba teleszkópok tökéletesen megfeleltek az igényeknek, egyik tesztelő kolléga sem panaszkodott a gyári beállításokra.

Műszaki adatok

Motor: folyadékhűtéses, négyütemű, soros kéthengeres
Lökettérfogat: 249 cm³
Furat x Löket: 62.0 x 41.2 mm
Kompresszióarány: 11.6:1
Szelepvezérlés: DOHC, 8 szelep
Maximális teljesítmény: 33 LE (24 kW) / 11000 fordulaton
Maximális nyomaték: 22 Nm / 8200 fordulaton
Üzemanyag ellátás: befecskendezés
Karburátor: ø28 mm x 2 (Keihin), dupla pillangószelep
Gyújtás: Digitális
Indítás: Elektromos
Kenés: Olajpumpás, nedves karter
Áttétel: 6-sebességes
Differenciálmű: zárt lánc
Kuplung: többtárcsás, nedves tengelykapcsoló, kézi váltóval
Váz típus: Diamond váz, acélcsőből
Villaszög / Utánfutás: 26° / 82 mm
Felfüggesztés:
első: 37 mm-es Showa teleszkópvilla 120 mm-es rugóúttal
hátsó: Kayaba Uni-Trak, gázrugós lengéscsillapítóval, 5 fokozatban állítható rugó-előfeszítés, 130 mm-es rugóúttal
Gumi: első: 110/70-17 M/C (54S), hátsó: 130/70-17 M/C (62S)
Fék:
első: szimpla 290 mm-es hullámos tárcsa, egyoldalas, két dugattyús féknyereggel
hátsó: szimpla 220 mm-es hullámos tárcsa, két dugattyús féknyereggel
Kormányzási szög: 35°
Méretek (H x Sz x M): 2085 mm x 715 mm x 1115 mm
Tengelytáv: 1400 mm
Hasmagasság: 135 mm
Ülésmagasság: 775 mm
Üzemanyagtartály: 17 liter
Száraz súly: 154 kg
Színek: lime zöld, fekete
Ára: 1 245 000 Ft

Bár az új kis Ninja elődjét, a ZZR 250-est nem volt módom kipróbálni, ezért összehasonlítani sem tudom, de hiszek a modell leírásoknak. Ugyanis a teljesen újratervezett 249 cm3-es, soros, kéthengeres, négyütemű motor teljesítményét a piaci igényekhez hangolva úgy módosították a tervezők, hogy az alsó és közép tartományokban nyomatékosabb lett, ami a teljesítménygörbe tetején némi visszaesést eredményezett.

A Kawasaki ezt a gépet a friss jogosítvánnyal rendelkezőknek, illetve azoknak szánja, akik a csillagászati méreteket öltő benzinárakon szeretnének spórolni azzal, hogy az autó helyett motorkerékpárral közlekednek. Számukra nem annyira a végsebesség, hanem a napi szintű, praktikus használhatóság számít. Márpedig a környező településekről a városba eljutni, majd a városi forgalomban ügyeskedni, szükség van a nyomatékos motorra és a rugalmas vezethetőségre.

Persze azért nem kell megijedni, hiszen az, hogy a kezdőket célozták meg ezzel a modellel, nem jelenti azt, hogy a kis Ninja nem megy. A Budakeszi-Zsámbék,Tök-Etyek környékén tett 100 kilométeres túra alatt egészen megbarátkoztam a ezzel a sportos modellel. Jól gyorsul, jól lassul, a kanyarokat szinte magától veszi be. Nagyobb fordulaton úgy visít, mint egy igazi, nagy sportmotor. A végsebessége az érdi emelkedőn (felfele) 160 km/óra volt, ami szerintem több mint elég egy minden nap használatos motorkerékpárnál, miközben a pályán sem fogunk szégyent vallani vele.

A kis Ninja megvásárlását a Kawasaki a barátságos, 1 245 000 Ft-os ár mellett különböző akciókkal, kedvező hitellel, és egy eredeti Kawasaki motoros kabáttal segíti, így adva zöld utat a kezdőknek. Ha pedig az új Kawasaki tulajdonos néhány év múlva megszerezte a kellő rutint, a márkakereskedők garantáltan visszavásárolják a 250-es Ninját nagyobb Kawasaki vásárlása esetén.

Ha pedig még ez sem elég, a Kawasaki nagyobb nyári rendezvényein - a kunmadarasi gyorsulások, a kaposvári X-Treme Day vagy a Hungaroringen tartott Esti Motorozások - a hölgyek lefotóztathatják magukat a Ninja 250R mellett. A profi fotós által készített képek a CKM weboldalán fognak megjelenni, és ott szavazni lehet a legjobbakra. Fődíj egy 4 oldalas fotósorozat a CKM Magazinban. Azt, hogy ki lett a Ninja 250R arca, az augusztus 22-i II. Kawasaki Lime Party-n tudjuk majd meg. Ha pedig már belejöttél a vezetésbe, még az is lehet, hogy jövőre külön Ninja 250R kupa is lesz a ZX kupa mellett...

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Szerintem kb. 10 éve készült az utolsó tetoválásom... vagy lehet, hogy csak nyolc. Azóta tervezem...
Bővebben...
Rá kell jönnöm, hogy ki kell szakadnom a mókuskerékből, hogy ne fásuljak bele. Ilyenkor valami...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!