Indulj a zöld úton! - Kawasaki Ninja 250R 2008 teszt

Tartalomjegyzék

Amikor motorvásárlásra adtam a fejem, fel sem merült, hogy sportmotort vegyek.

Nemcsak azért, mert a társaságban mindenkinek choppere, cruisere volt, hanem mert a közbeszéd úgy tartotta, hogy egy V2-es 400-as praktikusabb egy kezdőnek. Előfordulhat, ugyanis, hogy 250-es sportmotor erősebb, és sokkal harapósabb. Gondoljunk csak arra, hogy Talma 125 cm3-es motorral versenyez.

HIRDETÉS (x)

Most már tudom, hogy a versenymotorok speciális tuningot kapnak, ezért sokkal erősebbek mint az utcai változataik. Azt azonban mindenképp megerősíthetem, hogy egy soros kéthengeres – bár sokkal jobban kell pörgetni – nagyobb teljesítményre képes, mint egy ugyanolyan hengerűrtartalmú V2-es. Ezért is ajánlják sokan az utóbbit a kezdőknek. Aki pedig most kezd motorozni, nem ért hozzá, arra hallgat, aki a környezetében van. Vagy ha körültekintőbb, elolvas néhány tesztet.

Az utóbbi évek egyébként sem kedveztek sportmotorra vágyó, alacsonyabb termetű, kezdő vagy női motorosoknak. Sok választásuk nem volt. Vagy vesznek 125-öst, amit akár hónapok alatt kinőnek, vagy marad a japán belpiacos, 400-as és az alkatrészproblémák. Aki esetleg bátrabb volt, felült egy 600-as gépre, amit még sok éves tapasztalattal is nehéz kimotorozni, nemhogy friss jogosítvánnyal.

Még több kép a galériában!A Kawasaki ebben az évben nagy ötlettel állt elő. Betömte a tátongó ürt egy olyan motorkerékpárral, amiről az avatatlan szemek soha nem mondanák meg, hogy csak 250-es. Külsőre olyan, akár nagyobb, supersportos testvérei, a ZX-6R vagy a ZX-10R. Az új Ninja 250R-en ráadásul az első idomon nincs is feltüntetve a mérete, csak a farokrészre írták rá, hogy 250R – egész kicsi betűkkel. És ami még jó benne, hogy akár korlátozott jogosítvánnyal is vezethető.

Bizonyára az sem véletlen, hogy az Egyesült Államokban már régóta kapható (habár injektor helyett karburátoros) 250-es Ninja valóban nagy népszerűségnek örvend. Az ára baráti, a fogyasztása hihetetlenül alacsony. Most, hogy már az amerikaiak is zúgolódnak a benzináremelkedés ellen, pedig náluk még mindig fele annyiba kerül, mint itt, talán még népszerűbb lesz. A kinti eladási statisztikák azt mutatják, hogy a 250-es Ninja vásárlóinak 62%-a kezdő motoros, és ebből 33% nő. Érdemes elgondolkodni ezen.

A teszt előtt ismerkedésképpen felültem az új gépre, és meglepődve tapasztaltam, hogy nem csak ránézésre, hanem ráülve sem tűnik kicsinek. A kormány távolsága 180 cm-es magasságom ellenére nagyon kényelmes, köszönhetően annak, hogy ezen a modellen magasabbra és szélesebbre tervezték a sportosabb modellekhez képest. Ettől az üléspozíció is kényelmesebb, és egy esetleges városi araszolgatás esetében nem zsibbad el a kormányon való támaszkodástól a sofőr csuklója és tenyere.

A talpam hajlított lábbal tökéletesen leért a földre, tehát egy alacsonyabb vezetőnek sem kell fél lábon pipiskednie. A kezdő sofőröknél ugyanis a biztonságérzet alapvető feltétele, hogy mindkét oldalon leérjen a lábuk. Így egy esetleges egyensúlyvesztésnek nem lesz egyenes következménye a borulás. A kis Ninja talán csak hátulnézetből tűnik igazán kicsinek, hiszen innen látszik, hogy a kis dög milyen keskeny. A sportmotorokhoz szokott szemnek furcsa lehet a motor vékony, 130/70-17-es hátsó virsli kereke.

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Szoktam mondani, hogy az elhatározás, a kitartás, meg mittomén mik visznek előre. Meg hogy bizonyos...
Bővebben...
Sokat agyaltam, megírjam-e ezt a bejegyzést. Tulajdonképpen semmi értelme, puszta nyivákolásnak hat. Gáz Szóval van ez...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!