Saját motor teszt: Suzuki SV1000S 2004

Tartalomjegyzék

Első kipróbálásra szerelem volt.

Három éve még eszembe sem jutott, hogy én egy 1000-es gépet vegyek, azt viszont tudtam, hogy a következő mindenképpen V2 lesz. Motorváltáskor elég sok motor szóba jött, végül lekorlátoztam magam (ár és tetszés szempontjából) 2 típusra. Az egyik az SV650 volt a másik pedig a Ducati Monster 620. A hosszas keresgélés közepette szólt az egyik ismerős, hogy helyben vagy egy SV1000, ami tutira megkímélt és nagyon szép állapotban van.
HIRDETÉS (x)

A szemem egyből felcsillant, végre egy tuti motor, de 1000 cm3 nem lesz ez nekem egy kicsit túl erős? - merült fel bennem a kérdés. A haver 2 perc alatt meggyőzött, hogy a 650-est is ki fogom nőni és akkor újra motort fogok keresni, így jobban járok, ha egyből egy 1000-est veszek. Természetesen egyből benne voltam az üzletbe, azzal a feltétellel, ha a kicsit (Yamaha Zeal 250) beszámolják. Gyors konzultáció és már intéztük is a hitelt.

Műszaki adatok

Motor típusa: 4 ütemű, vízhűtéses, kéthengeres V-motor, DOHC, hengerenként négy szeleppel
Hengerűrtartalom: 996 köbcentiméter
Üzemanyagtartály: 17 liter
Hosszúság: 2130mm
Szélesség: 730mm
Magasság: 1170mm
Tengelytáv: 1435mm
Szabad magasság: 140mm
Ülés magasság: 810mm

Az első találkozás:
Kicsit vicces volt, ugyanis hozzá sem mertem nyúlni. Aztán nyílt az idő, jött a tavasz, merthogy télen vettem. A jó idő közeledtével azt mondtam magamnak: „nehogy ne merjek ráülni, hiszen az enyém!”

Első lépésként tologattam az udvaron, hogy mégis tisztában legyek mennyi is az a 218 kg szárazon. Hát mit mondjak, nem éppen egy 58 kg-os csajnak való. Majd eljött az első közös út. Szigorúan gyakoroltam a gázreakciót és a fékhatást, mert hát mégis csak 110 ló vagy mi. Ráadásul kezdésnek jól elriasztottak tőle, hogy ez nem lánynak való és, hogy majd tuti elesek vele. Ennek tudatában a mai napig megadom a tiszteletet és mindig észben tartom, hogy bizony okozhat meglepetéseket.


Méretéhez természetesen hozzá tartozik az étvágy is, bár hosszú távon 7 literből kijön, városban zabál. Eddigi max. sebesség 245 km/h, csak mi ketten. Nem tudom, hogy mi lehet a vége. Hihetetlenül jól lehet vele haladni, kis gázadás és rögtön 200-at mutat az óra.

Az idei a harmadik szezonunk együtt és meg kell, hogy mondjam: tényleg nem puhány lányoknak való. Én már annyira hozzá szoktam, hogy egész jól kordában tudom tartani a lovakat. Nem mondom, hogy tudok motorozni, de egész jól megy.

HIRDETÉS (x)

A V2-es erőforrás hihetetlen erővel bír pedig nem is a legjobbak közé tartozik. A gázra elég jól reagál, úgyhogy robogózás után nem nagyon kell ész nélkül motorozni. A kezelőszerveket nem mindig érem el, gondolom nem csajra mérték, de egyszerű és jól kezelhető. Még elakadásjelző is van rajta.

A fékek az én szerény tudásomnak jók, de teszteken olvashatjuk, hogy gagyi, ami azért szerintem enyhe túlzás. A futóművet kicsit instabilnak érzem, de a rosszhoz is hamar hozzá lehet szokni. Viszont állíthatók.

Külalakra, vagyis szépen kifejezve stílusilag és ergonómiailag szerintem szép motor. A térhálós váz feldobja a motort, a fejidom pedig jó szélvédelmet biztosít. A fejidom van akinek tetszik, van akinek nem. Nekem bejön a nagy cica lámpákkal. Mondták már rá azt is, hogy sárkányfej. A nagy buta irányjelzői viszont nem jönnek be. kettőt már lecseréltem.Hermione profiloldala

A kipufogó vagyis a hanghatás:
Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy megadatott hozzá egy pár Yoshimura dob, amivel eszméletlen a hangja, viszont ha nem lenne csak gyári dob hozzá, valószínű, hogy soha nem veszem meg. Gyári dobokkal elég furcsa, kicsit Ducatis csörgés hallatszik belőle és túl csendes. Gyári dobbal semmi tekintélye. A yoshimura dobokkal viszont....Húúú .... az ablak alatt meg van tiltva a beindítás és járatás.

Összességében én nagyon szeretem a motoromat és meg vagyok elégedve vele.Lány és még "kezdő" létemre, pont elég, néha még kicsit sok is, de azt hiszem 3 éve jól döntöttem.

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Mennek a hírek, jönnek a felsorolások, motoros-teherautó, motoros-személyautó karambol, szörnyet halt az úton, a kórházban......
Bővebben...
Nem vagyok nagy túrázó, inkább motorozok mint gyalogolok, azért néha csak rászánom magama. Most hétvégén...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!