Saját motor teszt: Suzuki GS750 1979

Tartalomjegyzék

A dolog úgy kezdődik, hogy vegyünk egy öreg, motornak kinéző, félig kosárból kandikáló kacatot, majd rakjuk össze.

Az öreg motorokra jellemzően már a felét lecserélték az eredeti alkatrészeknek (első villa, légszűrő, fogaskerekek, karburátorszelepek, kormány) tehát első körben javítsuk ki a mások által belefaragott hibákat, vagy őrületünknek megfelelően keressünk eredeti alkatrészeket. Amint az ikeázás megvan, kapunk egy működőképes vasat amit máris nekiállhatunk magunk hosszútávon tesztelni.

Az első körös kisebb bosszantó hibák kifaragása után már egész megbízható szerkezet lesz belőle. Korából adódóan lelke van, nem szívesen indul el ha tudja útközben ötször elázunk (a folyamatos ázás nem zavarja), vagy bármiféle komolyabb technikai zűr készülődik. Mindig elvisz haza vagy a célhelyszínre, útközben csak jelzésértékű hiszti van, és előbb-utóbb kiharcolja magának, hogy nevet kapjon: Bqváry Blacky Lóóó. Mindennapi használatra alkalmasnak találtatott, 2 év használat alatt közel 36 e km-t tettem bele városi és túra alkalmazásokban.

HIRDETÉS (x)

A motorblokkról talán érdemes annyit megemlíteni, hogy miután fordítva belerakta egy szakbarbár a dugókat, még mindig képes volt elindulni a szerkezet és járni - bár eléggé csörömpölősen, aztán második nekifutásra már irányhelyes dugókkal egész szép hangja lett és a szelepeket se verte össze.

Műszaki adatok

Motor: Léghűtéses, 748 cm3-es, soros 4-es 8 szelepes DOHC
Teljesítmény: 72 le/ 8,500 rpm, 60 Nm/ 7,000 rpm.
Hossz: 2,225 mm
Szélesség: 870 mm
Magasság: 1,170 mm
Tengelytáv: 1,490 mm
Hasmagasság: 150 mm
Súlya szárazon: 223 kg

Külsőre a lelkes farigcsálók azonnal cafe racert varázsolnának belőle, szerintem meg fekete dinoszauruszra asszociálhatunk oldalról. A lapos tankot tetszetősen púpossá teszi egy tanktáska, de aki szereti a régi vasakat, az az összhatást szépnek találja. Szemből körlámpás, dobozzal széles testű, anélkül elfogadható méretű, városban autók között surranásra is alkalmas, de azért nagy méret.

Spoiler mindösszesen 2 db tenyérnyi műanyag háromszög van rajta, ez takarja el a gyújtáselektronikát, a biztosítékfedelet és akkumulátort. Az ülése végtelenül hosszú és végtelenül kényelmes az utas számára is. A hátsó villa feszessége állítható az utas súlyához. A hosszabb lábú térdfájós utas kissé panaszkodhat a lábtartó magasságára, de ez némi szerelés árán orvosolható.

Induláskor szívatóval indul, amit saját kis kezünkkel kell tekergetni. Gyorsan bemelegszik, időjárástól függően az első 3-500 m után már visszatolhatjuk.Kerekei 17 colosak tengelytávja nagy, fordulékonysága ennek megfelelő. Súlya miatt a leparkolást érdemes végiggondolni a majdani elindulás optimalizálása érdekében, ugyanis ki-be tologatni nem túl kellemes, kis súlyú, gyengébb gazdikat simán megizzaszt.

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Még a hosszú hétvégéből alig eszméltem fel. Hosszú hétvégén az Őrségben barangoltunk. De ezt a...
Bővebben...
Szoktam mondani, hogy az elhatározás, a kitartás, meg mittomén mik visznek előre. Meg hogy bizonyos...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!