Édes nemes: Yamaha FZ6-N és FZ6 Fazer S HG teszt

Tartalomjegyzék

Mint a szakértők a borokat – a legszárazabbtól az édes ízűek irányába – úgy kóstoltam sorba a két FZ6-ot. Kezdésnek egy rövidebb, 80 km körüli szakasz, majd némi pályázás a 78 lóerős FZ6-S-sel, majd jöhetett egy hosszú, hétvégi, 500 kilométer körüli kaland a 98 lóerős FZ6-S HG Fazer nyergében.

János – nevezzük egyszerűen csak így – szemében láttam a bizonytalanságot, mikor a Yamaha tesztnapra indulva beállítottam a motorért. Bár nem tartom magam nagy májernek, azért volt már dolgom néhány nehézbombázóval. Igaz, nem én vagyok az a tesztelő, akiről sorozatban készülnek az egykerekezős vagy a szikrázó térdkoptatós képek, azt hiszem alkalmas vagyok arra, hogy hétköznapi felhasználó módjára közeledjek egy hétköznapi közlekedésre szánt kétkerekűhöz. Ettől függetlenül megértettem aggodalmát, tudtam, hogy nem ismer, így segítettem a választásban: legyen valami könnyen kezelhető, csajoknak szánt, utcai motor.

HIRDETÉS (x)
Ezután már nem is volt kérdés, hogy a 600 köbcentis FZ6-N lesz az, a sorozat csupasz (naked) változata, amivel részt vehetek a vezetéstechnikai tréningen és az egész napos pályázáson. A 78 lóerő épp néggyel több, mint amit a saját motorom tud, tehát igazán nem volt okom az aggodalomra. Igaz az enyém 6000-, míg ez 11000-es fordulaton adja le ezt a teljesítményt. Esetleg, ha már az összehasonlításnál tartok, a súlykülönbség mutat jelentős különbséget, hiszen az FZ6-N 180 kilogrammjához képest a Sakál 66-tal nehezebb.

A motor külsőre is nagyon tetszett. Az ülés alá felhozott kipufogónak köszönhetően jól látszik a motor mindkét oldala. A váz vonala, a tank oldalának kidudorodása és a meredek villaszög együtt egy támadásra készülő fenevad megfeszített izmait idézi fel. Az üléspozíciót kifejezetten kényelmes, városi motorozáshoz alakították ki, 79,5 cm-es ülésmagassága pedig a keskeny kiképzésnek köszönhetően alacsonyabb sofőrök számára is könnyen bevállalható.

Bemelegítésként kipróbálhattam, hogy viselkedik ez a karcsú naked az M0 autóút dugójában – természetesen könnyedén elfértem az álló kamionsorok között, rugalmasan lassítottam az elöl dupla tárcsás, kétdugattyús, hátul szimpla, egydugattyús Nissin fékekkel, és könnyedén gyorsítottam az R6-ból már ismert, soros négyhengeres, folyadékhűtéses blokknak köszönhetően, amikor a hely engedte. A csomagolást megkönnyítette az extraként felszerelt hátsó doboz, ami ilyen közlekedési helyzetben szerencsére nem a motor oldalát szélesítette.

Már itt feltűnt, hogy a kuplungkar beállítása nem az én kézméretemhez lett igazítva. Egyes fokozatban olyan magasan fogott, hogy mire az 5-ös úthoz értem, a sok váltogatás miatt már görcsben állt a tenyerem. De aztán jöhetett, ami a csövön kifér! Az országúti körülmények szintén jól fekszenek ennek a modellnek. A váltó könnyen, halkan kapcsol, a kis, aszimmetrikus fejidom, ami szintén extra, a szelet tökéletesen elterelte.

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Mióta karanténban vagyunk, olyan terülj-terülj asztalkám van nálunk, mint ide Lacháza. Hétvégén pl. egyik nap...
Bővebben...
Helyzetre való tekintettel egyre több időt tartózkodók otthon. Ennek egyik előnye, hogy kiülhetek az erkélyre...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!