A kis vagány: Honda CBF 125 teszt

Első ránézésre vagány motor látszatát kelti a Honda CBF 125.

Közelebbről megnézve a virsli gumikat, a kilométerórát és egyéb finomságokat észrevehetjük a különbségeket. A Honda legújabb kismotorja nagyon jó városi motornak, ha valaki nem szeretne robogót venni, vagy kezdő motornak. Sőt kisebb túrákra is megfelel!

A vagány és divatos külsővel rendelkező motornak a műszaki megoldásai nagyon egyszerűek. A műszerfalon csak a szükséges kijelzők vannak, viszont a benzinfogyasztását nyomon tudjuk követni az analóg kijelzőn. Az órája 140 km/óráig van feltűntetve ám, lejtőn lefele a kis plexi mögé bújva se sikerült ezt elérnem.

 

HIRDETÉS (x)

Műszaki adatok

Motortípus: léghűtésű, négyütemű, OHC egyhengeres
Hengerűrtartalom: 124,7 cm³
Furat x löket:52,4 × 57,8 mm
Kompresszióviszony: 9,2:1
Keverékképzés: PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendezés
Teljesítmény: 8,3 kW (11 LE) 8000 1/min-nél
Forgatónyomaték: 11,2 Nm 6250 1/min-nél
Indítás: elektromos
Sebességváltó: 5 fokozatú
Szekunder hajtás: O-gyűrűs lánc
Első felfüggesztés: Ø 30 mm teleszkópvilla, 115 mm rugóút
Hátsó felfüggesztés: hagyományos, kettős rugóstag, 3 fokozatban állítható előfeszítés, 87 mm rugóút
Első fék: Ø 240 mm-es tárcsafék, kétdugattyús féknyereg
Hátsó fék: Ø 130 mm-es dobfék
Első gumi: 80/100-17M/C (46P)
Hátsó gumi: 100/90-17M/C (55P)
Méretek és tömeg
H x Sz x M: 1955 × 760 × 1110 mm
Tengelytáv: 1270 mm
Ülésmagasság: 792 mm
Szabadmagasság:173 mm
Menetkész tömeg: 128 kg
Üzemanyagtank: 13 l

A városban a kocsik közti előrejutáshoz pont jó a kis nyurga felépítés, de vigyázzunk ki elé állunk be, mert a gyorsulás bizony nem az erőssége - de mit is várunk egy 11 lóerős géptől? A fogyasztása ezzel szemben mindenért kárpótól, mert egy tankkal akár 500 kilométert is megtehetünk.

Még több kép a galériában!

Kezelése egyszerű, és nagyon könnyű a váltója.

A motor teljesíti a környezetvédelmi normákat, vagyis megfelel az Euro 3 szabványnak. Osztott üléssel rendelkezik, ami kényelmesebbé teszi az utassal való közlekedést. Nekem kicsit magas volt, de legalább a nyurga fiatalok is kényelmesen ülnek rajta.

A rúgózása a városi kátyús utakon, is nagyon jól vizsgázott még utassal is. A fékek is elegek voltak ehhez a teljesítményhez. Kapott középső sztendert, ami megkönnyíti a téli tárolást és lánckenést. Összegezve nagyon jó első lépcsőfok a kezdő motorosoknak, illetve azoknak akiknek a városi közlekedésre kell egy jó megoldás.

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Arról már írtam korábban különféle pontokba szedve, miért szeretek egyedül motorozni. A nyűgöket leszámítva rengeteg...
Bővebben...
Neked feltűnt, hogy a vadlibák olyanok, mint a motorosok? Mindig csapatban járnak, alakzatban vonulnak és...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!