Ne légy telhetetlen! - Honda VT750 Shadow

Tartalomjegyzék

Van magyarázat a szörnyű képekre. A teszt hetében minden nap esett. Sőt, mikor pár nap múlva visszamentem a szalonba, hogy lefotózzam a motort tisztán, akkor is kitört a vihar. De most már úgyis mindegy. Legfejebb a világ legkoszosabb Guzzija után ezentúl az én nevemhez fűződik majd a világ legkoszosabb tesztmotorja is. És akkor a kocsimról még nem is esett szó…

Amikor szóba került a teszt lehetősége, alig kellett gondolkodnom, hogy melyik motort válasszam. Mindenképp olyat szerettem volna kipróbálni, amelyikkel még soha nem mentem korábban. Mivel a VTX1800-hoz 2002-ben már volt szerencsém, fölöslegesnek tartottam volna ismételni önmagam, illetve arról tesztet írni, hogy a motor pl. az új fejlesztéseknek köszönhetően tíz kilóval kevesebb vagy három lóerővel több lett.

Egyébként sem tartom helyesnek, hogy a motorgyárak az egyre nagyobb, egyre erősebb modelljeikkel a megalománia felé űzik a vásárlókat. Megértem, hogy a piacgazdaság erről szól – igényt kell teremteni az emberekben ahhoz, hogy vásároljanak. Ha gyártanak egy még nagyobbat, még az is új motort akar majd, aki egyébként teljesen jól elvan az éppen aktuálissal.

HIRDETÉS (x)

Gondoljunk csak vissza mondjuk öt- vagy tíz évvel ezelőtti önmagunkra! Akkor mennyire örültünk volna egy olyan gépnek, amink most van. Azt hittük, ha az meglesz, akkor már soha nem fogunk vágyni másra. Aztán meglett, de közben a világ fejlődik, piacra dobtak egy még jobbat, még csábítóbbat, és akkor elkezdtünk vágyni arra. Ahelyett, hogy boldogan, elégedetten, büszkén és szabadon motoroztunk volna az álommotorunkkal, gyűjtögetni kezdtünk, lemondások sorába hajszoltuk magunkat azért, hogy most nyögjük a hiteleket. Így soha nem lehetünk boldogak!!!

 

Ezért esett a választásom a VT750-re, vagyis a Honda nagy dobására, a Shadowra. A harmadik motorom, amit rendszeres használat szempontjából az elsőnek tekintek (és a másodiknak), Shadow volt. Pontosabban Steed, ami a Shadow japán belpiacos, ezért aztán 400 cm3-es változata. Ehhez a géphez fűződik az összes olyan élmény, amit egy kezdőnek meg kell tapasztalnia. Õ volt az, akit négy évig folyamatosan nyúztam. A blokkcsere után, 600 cm3-es hajtóművel már elég erős volt ahhoz, hogy a napi munkába járás mellett Európa több országába is eljussak. Gyönyörű motor volt. Tényleg imádtam. És őszintén megkönnyeztem, mikor eladtam…

Sokan úgy vélekednek, hogy a japán HD utánzatok közül a Shadow sikerült a legjobban. Ezt a tézist megerősíti az, hogy a Honda cég már 1983 óta töretlenül, bár a kezdeti soft-chopper stílus óta jó sok átalakítással forgalmazza a VT750-et. Nem véletlenül választják rengetegen ezt a modellt, hiszen tényleg gyönyörű forma, elérhető az ára (1 955 000 Ft regisztrációs adóval) és nem utolsó szempont, hogy egy falusi búcsúban vagy bárhol, a hozzá nem értő népeknek a sok csillogó króm miatt egyenlő a Harley-Davidson-nal.

A 750-es Shadow legújabb változatát 2004-ben mutatták be. Ez az új modell volt hivatott kiváltani a VT750C2 Shadow American Classic Edition-t és a VT750DC Black Widow-t. Ekkorra alakult ki ez a mostani, 2,5 méter hosszú, lapos, cruiser forma, és a kategóriájában legalacsonyabbnak számító, mindössze 658 mm-es ülésmagasság.

Az átvételkor kicsit megijesztett a hatalmas gép látványa. Alig tűnt kisebbnek kigyúrt tesójánál… később azt is megtudtam, hogy ez azért van, mert külsőleg még nagyobb is nála néhány centivel. Ami megnyugtatott viszont, az ismerős formák, a „sedós” markolat, a kezelőszervek, a kapcsolók, a gombok, amik az évek alatt semmit nem változtak. Már mosolyognom kellett, mikor végre megtaláltam a bal combom mellett az indítókulcs helyét. Mindig visszatérő epizód a tesztek során, hogy keresem a kulcshoz a „zárat”.

Tehát elindultam. Kicsit még bátortalanul, de szerintem minden motornak meg kell adni a tiszteletet. Nem szabad rögtön „tépni a száját”, mert a pakliban az is benne van, hogy megérzi, hogy tapasztalatlan a lovas, és már meg is van a baj. Viszont a Shadown eleinte többször az az érzésem támadt, hogy az egyébként hihetetlenül pontos, és könnyű váltóval véletlenül második sebességbe kapcsoltam. Pedig ez lehetetlen, hiszen a hülye is tudja, hogy az egyes lent van, a kettes meg fent.

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Miután kedden motoroztam egy kellemeset bár elég rövidet, másnap arra mentem ki a garázsba, hogy...
Bővebben...
Vasárnap csajos napot tartottunk. Összebeszéltünk, hogy vasárnap motorra pattanunk és gurulunk egyet. De hova.... Balaton...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!