A dinók királynője: Moto Guzzi Audace

Csömör Hermina - . Motortesztek

moto guzzi audace 2018 19Úgy kezdődött az egész, hogy az újságíró kolléga ezzel a vassal tolta oda a Harley fesztre az orcáját, és hát no, a motort úgy bámulták a nagy szőrös macsók, mint kisgyerek a cukorkát a nasiboltban.

Ezt el köll kunyeráljam felkiáltással rácsaptam a motorhoz kapcsolható telefonszámra az Auto-motor TV-s kollégától, és némi várakozás után majd 3 napot sikerült is a motorral eltölteni.

A név "Audace" franciául merészet, olaszul szokatlant, különlegeset jelent. Ránézésre ez stimmel is: a brutális méretek, lágy de mégis robosztus formák, méretek, igazán imponáló külsővel áldották meg a motort. A motor mattfekete síkjából vörösen kilógó V kettes blokk nagyon szexi, a legzorallabb motoros macsó is úgy néz rá, mint a csiga: kocsányokon lógnak a szemei.

HIRDETÉS (x)

Az olaszok jók a ruhatervezésben, és ezen a motoron is nagyon szépen ötvözték a régies klasszikus formákat a modern mattfeketével, karbonnal, ledes lámpákkal, kör alakú, de krómozott szélű digitális műszerfallal, matt-fekete hosszúcsövű kipuffogóval, szép kerekekkel, egyebekkel.

A nem motorozó ismerősök is bámulják, a motorozók meg nettó ráfolyatják a nyálukat. A motort a California alapjaira építették, de egy csomó változtatással, pl máshol van a lábtartó, szépkarbonos tankbugyija van, kipörgésgátló, tempomat stb.

Az összhatás kifejezetten szép: a modern és a régi nagyon jól eltalált ötvözete. Egyszerre amerikai meg egyszerre olasz, és egyszerre régi meg modern is.

 


 

moto guzzi audace 2018 12No de üljünk rá is, mert egy ilyen gyönyörűséget azért terveznek, hogy mutogassa az ember.

Az üléspozíció kényelmes U szög (előre lábak-kezek), de nekem még épp kényelmes, a térd kellemesen behajlítva. Az ülés kellemesen puha és széles, jól megtámasztja a medencét és nem töri a popót hosszú távon se. Az index és egyéb kezelő gombok kissé nagyok egy közepes kezű nőnek, de valószínűleg egy lapátkezű, magas férfinak épp jó lehet, ez is még nekem a megszokható kivitel volt.

HIRDETÉS (x)

A motor súlypontja kb térdmagasság alatt egy hajszállal a két térd között, a tank alatt érződik, ez könnyen megszokható, mert kiegyensúlyozott. A motor viszont súlyos, kifejezetten nehéz: 341 kg szárazon, menetkészen van az 355 kg körül is... Szóval át kell gondolni vele a parkolást, minden alkalommal nagyon ügyeltem vele az eleganciámra: ha már ekkora gyönyörű talicskát toltak alám, nehogy ne bírjak vele stílusosan elsőre leparkolni meg elindulni segítség nélkül, mert az biza vérciki.

Minek a lóerő ugyebár, ha nem uralja az ember, és ez nem csak a sebességre, hanem az egyszerű rutinfeladatokra is vonatkozik.

A hangja kellemesen öblös, mély hangolású, de nem ordítóan feltűnő, hanem inkább dorombolós. A kardános meghajtás miatt a váltótól egy kicsit féltem, hogy rángatós lesz, de teljesen kulturált, nagyon szépen kiegyensúlyozottan kezelhető: mindig érzed hová teszed, kellemesen feszes, és még csöndes is, csak egyesben kattan.

A motor hosszú, de mégis igen kellemesen kanyarodik, odateszi magát a kanyarba, és az 1380 cm3 nagyon szépen húzza ki, lendületesen dinamikus járással.

 


moto guzzi audace 2018 16Három jármód választható: városi, túra, sportos. Nekem a sportoson volt meg az a kellemes dinamikusság, ami ehhez a köbcentihez passzol. A piaggo mód szinte tatás, touringban már alakul (erre állítva adták oda), de a dinó összes bája a legfelső jármódban érvényesül. Azonnal a kerekeken figyelnek a pacik, dinamikus, robbanékony tud lenni, ha úgy akarod.

A futóművek állíthatók, de egy kicsit kemények, utassal nem volt időm sajna tesztelni. A nagyobb döccenőket azért a "még kulturáltan veszi" fokozatban oldja meg, de kifejezetten szar úton érződik, hogy keményebb a hátsó futómű.

HIRDETÉS (x)

Az eleje teljesen rendben van, ahhoz képest hogy milyen hosszú a motor, mégis hajlékony, kellemes, aki bátrabb még álló kocsisor között is könnyen navigálhat vele a nagy súly ellenére is. Bár városban annyira nem kellemes vele szüttyögni a lámpáknál, mert rögtön megvan a lábszőrtelenítés is, ha nincs menetszél.

 

Alapvetően a motor autópályázásra tervezett, de a könnyed kanyarinthatóság miatt azért feltételezték, hogy kanyarvadászatra is fogják vinni, így a motoron a lábtartó alatt ott van a koptató, hogy az szikrázzon először, ne a kipuffogó, vagy valamelyik hasa oldala rész kopjék le a motorról. A fékek kellemesen harapósak, a száguldó dinókirálynő meg is tud állni. Az első fék határozott kézmozdulatokat igényel, a hátsó fék finom kis mozdulatokra is már reagál.

 

Az egyetlen nem bolondbiztos dolgnak a motoron elsőre a gyújtáskapcsolón a kormányzár után lévő parkoló állást találtam, mert úgy a motoron a világítás égve marad, és ha odafigyelés nélkül rántjuk ki a kulcsot a járgányból, másnap a büntetés a tank alatt figyelő akksi életre keltésében fog kicsúcsosodni. Szóval ez necces megoldás, és biza jó hogy szóltak miatta, mert az első megállómnál már ott hagytam volna világító karácsonyfának.

Szociálisan a motor olyanoknak való, akik szívesen beszélnek a motorjukról (bárhol álltam meg, azonnal lett beszélgetőpartner a vasról), akik szeretnek krúzolni, sokat menni, kanyarodni, világot felfedezni.

Egyszerűen szép, és nagyszerűen motor.

Technikai adatokhoz kattints ide!

Nyomtatás

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS