Öszvér kategória: Honda X-ADV 2018 teszt

honda x adv 2018 2A Honda újabb kategóriát alkotott, az X-ADV-t talán a kalandrobogó kategóriába tolhatjuk bele: amolyan se nem robogó, se nem túra-enduro, hanem valahol a kettő között. A motor marketingje advanture alapokon nyugszik, de szerintem inkább ilyen városi kalandormotor ez, sarazni több okból nem vinném.

Első ránézésre a motor lapos tekintetű, nagytestű robogónak tűnik, elöl kicsit harcsaképű, hátul sportrobogó hosszú fecskefarokkal, azon lóg a rendszámtábla. A jeladó elég a zsebünkben, nincs kulcs, jópofa króm mosógépgombbal tekergethetjük indítóállásba a szerkezetet, vagy tankoláshoz, rámoláshoz, kormányzárhoz, épp mi kell.

Nos, a motor súlya számomra a kalandtúrás vonalat máris kinyírta, ugyanis azt gondolom, ha az ember nem képes kihúzni a pocsolyából a saját motorját, akkor ne menjen vele sarazni. Szerintem a motor kifejezetten nehéz. Ráadásul nekem a sok, szépen illesztett, matricázott műanyag is kétségessé teszi a kalanfelhasználó módot: ki az aki jó szívvel bacarintja össze a szépen tervezett műanyagokat, csinos matricacsíkokat egyéb finom részleteket...?

HIRDETÉS (x)

Inkább városi kalandvadász ez, a futóműve nagyon klassz a mi göröngyeinken, szinte észre se lehet venni még a nagyobb lyukakat se vele az úton, földúton is szépen teljesít. A motor érdekesen hangolt, megindulni szeret, mint a golyó, aztán már nyugisabb a szerkezet lendülete. Utassal is ugrékony, buksilefejelős, de cserébe az utas is kényelmesen ül, klassz helyet csináltak neki, nem üti fel a gerincét egy bukkanó se.

honda x adv 2018 3A fék szuperjó, szépen adagolható, a manuális váltást meg kell szokni, pici rántással jár a folyamat, tudott ennél már jobbat összerakni a Honda. A súlypontja érdekesen elöl lent van, úgy talpmagasságban, ezt is meg kellett szokni, mert nem általános. A széles mountainbike kormány nem könnyíti meg az autók közti navigálást, pláne a rángató sebességváltó. Nem egy nagyvárosi surranó, inkább távolsági haladásra hajlamosít.

A motorban mindenféle elektronika felfedezhető, kipörgésgátló (kikapcsolható sarazáshoz), duplakuplungos automata váltó, az NC750D Integra alapjaira. Ami ott nem tetszett, itt is megmaradt: a motor szeret önállóan választva pont a kanyarodás közepén váltani, megrántva finoman a folyamatot, de hálistennek, ha még időben átvesszük a manuálon a sebességváltást, ezt ki lehet hagyni.

honda x adv 2018 6Alapvetően nekem sport módban szimpatikusabban haladt, ott jobban kihúzatta és kevesebbet váltott kényelmetlen helyzetben. A manuális mód a plusz - gombokra optimalizált, a csúsztatott kuplung intézménye felejtős. A fék és a futóművek baromi jók, lábtartásra többfélére is van lehetőség. Hosszú lábúak előnyben, mert ugyan baromi kényelmesek az ülései, de elég szélesek, emiatt a közepes 165 cm "magas" lények, mint jómagam, közepes lábhosszal, épphogy csak lábujjhegyen érnek le, hiába alacsony egyébként a motor.

A motor műszerfala egészen road-bookos, kicsit a dakaros gépek műszerfalára emlékeztet és tényleg mindent kiír, még a fogyasztást, hőmérsékletet is. A kétoldalt harapott plexi hozza a szokásos tapasztalatot: esőben pont a két oldalharapásról vezeti rá a bukóra a vizet a menetszél, és ha addig nem ázott volna meg a nyakad, így már tutira a kabáton belül landol a lé.

honda x adv 2018 9Cserébe nem fagy le a kezed, jó széles kézvédői vannak. A csomagtartója frankó, van benne műszerfal világítás is, szivargyújtó töltő is, és ki is lehet támasztani, hogy kétkezes rendezkedést is végrehajthassunk.

Ami viszont nem elhanyagolható, a brutálisan alacsony fogyasztás: normál közlekedési módban 3 liter, ha csapatod vele, akkor 4,5 liter és viszi simán a 160-170 km/órát is.

Kinek tudom elképzelni?

Ingázáshoz nagyobb távolságokra, nyaraló motornak, magas növésű robogózni vágyóknak, kényelmeseknek, váltani nem szeretőknek.

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Szerintem kb. 10 éve készült az utolsó tetoválásom... vagy lehet, hogy csak nyolc. Azóta tervezem...
Bővebben...
Rá kell jönnöm, hogy ki kell szakadnom a mókuskerékből, hogy ne fásuljak bele. Ilyenkor valami...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!