Buborékfej bömbi - BMW R nineT Racer 2017 teszt

. Motortesztek

bmw r nineT 2017Ahogy megláttam, lelki szemeim előtt lefutottak a '70-es, '80-as évek buborékfejű sportmotor dizájnai, meg hogy anno én is találtam egy ilyen lámpa köré való buborék spoilert és poénból felraktam, meg arcot rajzoltam a motoromnak hozzá.

Körbejárva a gurigát, teljesen eluralkodik rajtunk a retró hangulat. Minden íves, gömbölyű, az utasülés helyén csinos kis tojáshéj dizájn van a motor fenekén, ami még tárolóként is funkcionál, néhány kisebb szerszámnak, vagy apróságnak. A műszerfalon kilométer óra, fordulatszámmérő mutatós verzióban, retrósan, csinosan, nekem ez nagyon tetszik. A visszajelző fények, kilométer óra állások tűző napfényben is jól láthatóak. Caféracernek igen csinos, szép kis sportos csíkok rajta, pofás a guriga. Meg is nézik mindenütt.

Aztán ahogy vittem hazafelé, már annyira nem volt mókás a dolog. Ott kezdődött, hogy a bukósisak nem kompatibilis a motorral! A fejjel előre fekvős póz igen feltartott nyakat kíván, és hát no, amikor a tarkódon a bukó nyomódik, az több mint kényelmetlen. Sőt, kifejezetten bosszantó, hogy a homlokrész állandóan a szemedbe kíván csúszni... Ugyan a plexi kifejezetten a bukóra vezeti az áramló levegőt, ez kicsit visszatolja a bukót a helyes pozícióba megfelelő sebességnél, viszont rázza is a fejed a leáramló levegő.

HIRDETÉS (x)

A plexi formája és a tankon fekvő pozíció egy bizonyos kosárméret után (D) lehetetlenné teszi a "majd lekushadok a tankra 160 után" opciót, és gyakorlatilag a felsőtested súlya is a karodon pihen, ami kissé csuklópróbáló. Szóval nekem kimondom kényelmetlen rajta közúton.

Viszont megelőzni senki nem akart, mert mindenki a seggemet bámulta útközben (annyira pucsítós), még akkor is, ha nem téptem a száját, hanem csak úgy kényelmesen retrózva haladtam vele tova. Egyébként egészen lelkesen szedegeti a kerekeit, tehát amiatt is lehet nézetni a popókát...


bmw rnint 2017 1Nézzük is a motor járását!

Brümmögve megrázza magát életre keltéskor, és igen kellemes hangja van, szerintem megkenték a német bürokratákat, hogy átmenjen az Euro4-en.

Alapvetően fejnehéz, kb. mintha egy raptorral akarnál vitorlázni. A súlypontját a motornak kormány alatt elöl érzed a boxerek súlya miatt, ezt a sportmotorosok szokták szeretni, de nekem közúton nem érződött komfortosnak ez a fejenehéz dolog. Váltás közben mintha oldalba rúgnák a motort, de a konstrukcióhoz képes egészen finoman lehet rajta váltani.

HIRDETÉS (x)

Gázadás közben kicsit meghúzza magát a másik oldalra, ez szórakoztató menet közben, amikor gépészkedni kell, hol jobbra, hol balra rántja meg magát, mikor miért. A futóműve olyan semmilyen, az ABS bosszantóan gyorsan megindul, de legalább egy mozdulattal ki lehet kapcsolni. A fék harapósan fog, aztán szépen adagolható. A fogyasztása 5-6 liter körül mászkál, attól függően hogy mennyire tépi az ember a száját.

A motor legerősebb tulajdonsága a megjelenése. Ahol ezt leállítottam, három percen belül beszélgetés volt mindenféle vadidegen emberrel. A körforgalom mellett a rendőr megállt, amikor fotóztam, hogy miben segíthet, a Open Road festen meg körbeállták csodálni a hörlisek, hogy milyen gyönyörű és meséljek róla. Abszolute szociális a guriga, odacsal mindenféle csodálót maga köré, és elégedetten zsebeli be az imádatot.

Kinek ajánlanám?

Hááát... caferacerkedőknek, oldscool figuráknak, akik szeretik ha körberajongják a motorjukat, akik meg akarnak a vassal jelenni.

bmw rnint 2017 4bmw rnint 2017 4bmw rnint 2017 4

Nyomtatás

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS