Megatron felcukkolva: Yamaha MT09 2017 teszt

. Motortesztek

yamaha mt09 megatron 2017 18A neten műszaki adatlapjára odabiggyesztették a "the dark side of Japan" feliratot. A marketinges vagy túltolta, vagy a motornak kell valamit tudnia.

Az ember békésen ül a gép előtt, szervezgeti a tesztmotorokat, telefonálgat, e-mailezget, és végre eljön a szezon első gurigájának napja és odacsuroghat a jószágért. Előtte még ránéz a neten műszaki adatlapjára, és látja, odabiggyesztették a "the dark side of Japan" feliratot, ezen kicsit elmélázgathatunk: eszedbe jutnak a jakuzák, a betegesen erősre épített gyorsulási autók és az illegális versenyek, a mangapornó és távirányítású szexjátékok, az erősen mérgező fugu halvacsi, meg egyéb beteg csíkszemű dolgok... Konstatálod, hogy a marketinges vagy túltolta, vagy a motornak kell valamit tudnia.

Aztán a végtelen nyugalom azonnal elmúlik, amint ránézel a szerkezetre és a kezedbe kaparintod a kulcsát, forgalmiját. Aztán csak azt veszed észre, hogy már a harmadik lámpánál próbálnak veled versenyre kelni az audisbömbis kisgyíkok, és mennyire vicces, ahogy hagyod, hogy beérjen a következő lámpaváltásnál, a csaja vidáman vigyorog ki a kocsiból rád, te meg felhúzod a sötét plexit és visszakacsinthatsz csaj létedre. Nincs az a mastercard.

HIRDETÉS (x)

Nézzük is a külsőségeket:

A szerkezet leginkább a Transzformesből a Megatronra hasonlít motorosítva, ha véletlen ez nem menne át, a tankon is van egy robotpofa formájú matrica, hogy tudjad kivel van dolgod. Kissé gonosz-lapos tekintet, púposra húzott hát, robotosan vágott szegletek, trükkös ívek, szemnek kellemes kopoltyúzás, ami a motor végén is visszaköszön, szépségesen kilógó meztelen géptest, brutális teljesítményt sugalló alkatrészek.

A csinos és markáns mérnöki munkára gerjedők itt különösen nagy orgazmusokat élhetnek át mind vizuálisan, mind teljesítmény tekintetében. Ennyit a mangapornóról. Mondjuk a fejidom vagy a plexi szimplán nem létezik, azon nem lehet élvezkedni, viszont kapaszkodni annál inkább kell cserébe. Egyrészt a menetszél, másrészt a motor mehetnékessége miatt.

A 3 leömlő szépen szabott, az eunormáktól manapság már rondára dagasztot kipuffogót eldugták a motor hasába, és igen elegánsan, bumszlironda csövek nélkül vezették ki. Igy se te, se az utas nem tudja rommá égetni a lábát ahogy ez a motoros berkekben megszokott.

Az ülés elöl keskeny és jól szélesedő, ezért rövidebb lábúak lába is jó eséllyel leér róla és a medencét is jól megtámasztja. Az üléspozíció kellemes a közepes magasságúaknak, a lábtartás kényelmes, egyenes derékkal ülünk a tank mögött. A motor súlypontja csípő előtt érződik 5-10 centivel, igen komfortos szerintem így a súlyponttal való kormányzás.

A plexi nekem hiányzott (főként nyitott bukóval), meg nem tudok a kukásneonzöld felnikkel megbékélni, viszont a láthatóságnak jót tesz. Van még kétfajta fényezése, a fullfekete (az a legállatabb), meg a kékfelnis-kéktankos, az méginkább transzformerszes.

A lengőkaron lévő rendszámtábla megoldás marhára tetszik, a motor farka végén végre nem lóg semmi, nem rontja el se otromba kipuffogó, se trampli rendszámtábla. Nah, szép szellős megoldás, és igazán markáns külsővel áldották meg a vasat!

 yamaha mt09 megatron 2017 1


yamaha mt09 megatron 2017 13Belsőségek:

Hát ez beteg. Ez egy állat. Ez... ez nem noooormáliiiis, ez úgy megy! De marhajóóóóóó! Szóval igen harapósan ugrál a Megatron, és három fokozatban is tudja: A-ban a vangázkapaszkodj és nincsgázkapaszkodj ultraelmebetegeknek, B-ben a halaggyonmááááavilág idegtépően ugrékony, alapállapotban még lehet vele városban talán közlekedni a fentebb említett diszkréten nevelős módon. Szóval a japó mérnökök belerakták a maguk kis távirányítású orgazmusgenerátorukat...

Ahogy ráülsz, szerintem a Megatron fuguból szerzett alattomos mérge is átszivárog és azonnal hatni kezd az agyra: kihozza belőled az úti vadállatot, akkor is ha igen jól szocializált, békés-nyugodt motortesztelő vagy, és jól jön a kipörgésgátló, ABS és egyéb bolondbiztosítékok, mert a jakuzák mindent kézben tartanak ugyebár. Szóval betegesen dinamikusan szedegeti a kerekeit, és erköcstelenül, de mocskosul illegális tempón veszed észre magad állandóan, ha rajta ülsz. Ennyit a gyorsulási versenyekről.

HIRDETÉS (x)

Műszaki adatok: Yamaha MT09

Motor
3 hengeres, folyadékhűtéses, 4 ütemű, DOHC, 4 szelepes
Hengerűrtartalom
847 cm³
Furat x Löket
78,0 mm x 59,1 mm
Kompressziós arány
11,5 : 1
Maximális teljesítmény
84,6 kW (115LE) @ 10 000 rpm
Maximális nyomaték
87,5 Nm (8,9 kg-m) @ 8 500 rpm
Kenés
Nedves karterolajozás
Karburátor
Üzemanyag-befecskendezés
Kuplung típusa
Olajban futó, Többtárcsás
Gyújtásrendszer
TCI
Indítás
Elektromos
Váltórendszer
Állandó áttételű, 6 sebességes
Hátsó meghajtás
Lánc
Fogyasztás
5,5 l/100km
CO2 kibocsátás
127 g/km
Váz
Gyémánt
Első felfüggesztés
Teleszkópvillák, 137 mm rugóút
Villaszög
25º
Utánfutás
103 mm
Hátsó felfüggesztés
Lengőkaros, 130 mm rugóút
Első fék
Hidraulikus kettős tárcsafék, Ø 298 mm
Hátsó fék
Hidraulikus tárcsafék, Ø 245 mm
Első gumi
120/70ZR17M/C (58W) (Tubeless)
Hátsó gumi
180/55ZR17M/C (73W) (Tubeless)
Méretek (HxSzxM)
2 075 mm x 815 mm x 1 120 mm
Ülésmagasság
820 mm
Tengelytáv
1 440 mm
Üzemanyagtank kapacitása
14 liter
Olajtank kapacitása
3,4 liter

Fék: marhajó, elöl határozottan harapós a teljesítményhez, hátul egy kicsit finomabb.

Gáz: mindenütt megy mint a sakál, alul-felül, nincs játék, megyünk és kész ha húzod.

Futómű: az eleje marhajó feszes, a hátulja is jó egyenletesen sima úton, viszont a másod és harmadrendű utakon a hátulja egy kicsit lágy és ott néhol zavaró, amikor a csuklód és a segged különböző fázisban rázkódik. Állítható egyébként és biztos húzható még, lehet nem voltam elég nehéz rajta.

A motor hegymenetben már nem olyan vadállatosan elmebeteg (azé nincs panasz!), de leginkább a síkvidéki motorozásban mutatja meg a rosszabbik arcát és az aszfaltgyűrögetős mivoltját.

A váltó szuperklasz, mint a vaj, a kuplungolás könnyű, nem szakad bele nap végére a mancsod a motorozásba.

A kormánytól első ránézésre nem voltam túl lelkes, nekem annyira nem jön be ez a széles-egyenes montenbájkos kéztartás, de aztán megbékéltem vele, mert még éppen az a méret, ami az autók között elfér. Mondjuk szorosabb sorok mellett már nem, de az esetek nagy részében még használható.

A hangjával fakítani nem lehet, mert nem üvöltősen hangos, viszont szépen mélyen dörmög alapjáraton, de aztán ahogy elkezded húzni neki, ilyen kis erőszakos felhangúvá válik. Passzol az egyéniségéhez.

Marha jó vele motorozni, jól kanyarodik, kifejezetten kanyarvadászós, dinamikus, robbanékony, határfeszegetős. A kormányon lévő kezelő szervek mind jól elérhető, ergonomikus, a műszerfal kicsike, de jól rendezett, jól látható és igen jól áttekinthető minden információ rajta.

Szociális vonatkozásai: ahol megjelensz vele, ott elismerően pislognak rá és örömmel kérdezősködnek róla hogy megy is, úgy ahogy kinéz? Megy hát! Puncimágnesként is jól működik, bár az utasnak a majom a köszörűkövön pozíció jutott csak. A szembejövő motorosok mind köszönnek, a laikusok megbámulják. Divatos transzformerszes külső, és brutális lelkesedéssel képes elporzani a naplementébe.

Kinek ajánlott: rutinosaknak, agyhalottaknak, elmebetegeknek, sok gyakorlattal rendelkezőknek, adrenalinhuszároknak, mániákus élvezethajhászoknak, azoknak akik a dinamikus, robbanékony motorokat szeretik. Kategóriájában ár-érték arányában igen jó, mert a műszaki részletekben egy-két konkurensénél többet ad. Depresszió ellen mindenképpen jó, vagy túléled és vigyorogni fogsz, vagy megdöglesz rajta, de vegetálás, na az nem lesz! Állítólag mindenki vigyorogva adta vissza. Csak én nem, mert én sírni tudtam volna, hogy vissza kell adni, pláne hogy a tervezettnél jóval kevesebbet tudtam vele menni.

Elvonási tünetek: hazafele a 600-as Hornin ülve tényleg majdnem sírva fakadtam. Mi a jóisten ez a lomha tetűűű? Az általam kedvelt kis fürge jószág képe odalett. Aztán jött a féktávolság, amire úgy rászoktam gyorsan, hogy igen rövid és mindenféle bolondbiztosíték van a rendszeren, na az mind majdnem nagyon hiányzott. Na de sikerült hazaérni egyben, jóval higgadtabban motorozva.

...hát, üdv Japán sötét oldaláról... !

yamaha mt09 megatron 2017 19

Nyomtatás

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS