Harley-Davidson Sportster 883 Iron teszt - A feketebogár

. Motortesztek

harley davidson sportster 883 iron 2016 25Ez a 2016-os Sportster első ránézésre olyan kis helyesnek tűnt, a nekem szimpi minimalista mattfekete HD stílusban, amin nem a krómozott alibikütyük dominálnak.

Aztán kiderült, hogy a "kis helyest" kitolni egy kapu 3 centis szintkülönbségén szezon elején kb. azt jelenti, hogy vagy szólsz a fiúknak, vagy a tréleresnek, vagy sürgősen felizmosodsz a feladathoz. Szóval kicsike, meg belépő szintre pozicionált, de az anyagot nem sajnálták ki belőle. A lehető legtöbb alkatrésze fém, és ennek megfelelően nehéz is.

Fémből van az indexbúra is, minden jóformán. A lyukacsos kipufogó és a lyukacsos bordásszíj védő szépen harmonizál. Olyan kis mérges feketebogár fazonja van, de a csinosabbik fajtából. A V alakú blokk elég szépen domborodik a hűtőbordákkal a kompozíció közepén, domináns motívumként a látványban.

HIRDETÉS (x)

Az első villán virító macskaszem igen hasznos az alkonyati farkasvakságban szenvedő autósokkal szemben, ezt az egyszerű kütyüt plagizálni fogom: a méterben vásárolható, rendőrautón is használt fényvisszaverő matricát fogom felragasztani hasonló helyre.

Pattanjunk is fel a gurigára!

Az üléspozíció alacsony, az alacsonyabbak és/vagy rövidebb lábúak örülhetnek. A súlypont fenék alatt elöl, kissé robogós életérzést adva. Egészen kényelmes az ülése, hosszabb távon is, a farmerban és bőrben utazva sem csúszkálós borítással.

Az oldalt kilógó blokk miatt az egyik lábaddal nagyobbat kell rajta terpeszteni, de a motor súlypontjába ez nem szól bele. A motor járása nyugodt, egészen kellemesen döntögethető csopperságához képest. Nyugodt dinamika jellemzi, de én a súlya miatt inkább egy-két évnyi motoros gyakorlattal rendelkezőknek ajánlanám.

 


 

harley davidson sportster 883 iron 2016 2A váltó a megszokott kattanós-csattanós hörlis dolog, úgy érzem, ezzel én sose fogok tudni megbarátkozni... De ez a guriga nem rázza magát és ez azért pozitívum nálam, bár tudom vannak motoros nőtársaim akik a rezgő motorokat bizonyos okok miatt jobban kedvelik.

A jószág nem egy gyorsvonat, a nulla szélvédelem miatt 100-110 km/óráig kellemes vele menni, aztán jön a nyakérdagasztó kapaszkodás. A futóműveket elöl-hátul lecserélték, nekem kicsit lágynak tűnik a hátulja, de az eleje jó erre a nyugis tempóra amit ad a vas. A fék elöl a még jó, hátul kissé finomka, oda én kívánnék egy kicsivel nagyobb határozottságot. A satufékhez mindkettő kell.

HIRDETÉS (x)

A kezelőszervek elérhető távolságban, az index kétfelé bontva jobbra-balra a kormányvégeken, olyan mint a többi nagy hörlin.

A motor kulcsa rádióscsipes, tehát ha eltávolodunk a vastól érzékeli a gazda távozását, és lekapcsolja magát. A chip közelségében a gyújtás automatikusan pöciröfi indul, de ha otthagyjuk a gurigát és valaki elkezdi odébb tolni, mert útban van, azonnal üvöltésbe kezd, és rohanhatsz vissza a kölökhöz, hogy ne sírjék.

Szociális vonatkozások

Magasabb fickók úgy néznek ki rajta, mint pók a lucernában feszítés közben, mondjuk ki: viccesek. Ez a motor a magamfajta 160-170 cm körülieknek arányos ergonómiailag is. A hozzánemértők húdekomolyvas, szigurú jellemzőkkel illetik, a hozzáértőbbek csinoskának titulálják. HD fazonú hörli, és ahol ez a márkanév előnyt élvez, ott érdeklődéssel veszik körül. A mindenvasbólrajta típusú kiszerelés igényli a normális kidolgozottságot, és egészen jól is néz ki ez ügyben, észre is veszik.

Kinek ajánlanám?

A súlya miatt mindenképpen már egy-két évnyi gyakorlattal rendelkezőknek. Belépő szintű motorként van a nagyok közé bedobva, de azért teljesen kezdő kezébe nem adnám. Olyanoknak, akik szépen nyugisan akarnak csapatni az országúton, élvezni a hosszan, egyenletesen menés örömét, és nem bánják ha a vas alattuk szépen kanyarodni is tud.

harley-davidson sportster 883 iron 2016 5harley-davidson sportster 883 iron 2016 7harley-davidson sportster 883 iron 2016 14harley-davidson sportster 883 iron 2016 15

Nyomtatás

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS