Tricikli a Yamahától: Tricity 2015 teszt

Tartalomjegyzék

yamaha tricity 2015 19Külsőre a kis jószág elég amorf, a motorosok szeme szimplán azért akad meg rajta, mert hogy nem szép, de legalább nem is ronda, viszont elöl az a két kerék, az mégis mi a túrót keres?

A gyártó nem is motorosoknak, meg nem is már rutinos robogósoknak, hanem első motorozásra tervezte a vasat. Azoknak, akik már a nyaraláskor béreltek robogót, van is affinitásuk, de bizalmuk mégse sok a kevésnek tűnő két kerék miatt. Nekik jó alternatíva a három kerék, hiszen pont az első, kormányzott kerék tapadása van megnövelve még egy tenyérnyi felülettel, ami igen sokat számít egy olajfolt, durvább murvás kanyar, buckajárás vagy egyéb más necces motoros szituációban.

Fussunk is végig a külsőségeken: a tesztelni kapott vasacska kellemes cseresznyemetál-fekete színkombinációt képvisel, ami akár öltönnyel is elviselhető megjelenést ad. A formavilág elölről nekem kicsit birodalmi lépegetős a két kerék és villák miatt. Próbálták szépen kecsesre szabni a sárhányókat és a fejspoilert a lámpákkal, de összességében azért bumfordi mégis egy kicsit a két kerék miatt.

HIRDETÉS (x)

Oldalról nézve a gurigát szinte fel sem tűnik a két első kerék, igazán klasszikus robogó fazont faragtak belőle. A szélesnek tűnő eleje viszont mégis ügyesen eltalált: a szokásos robogó kormánynál sehol se szélesebb, a sorok közti navigáláskor semmi hátrányunk nincs a két kerékből. A konkurenciánál 70 kg-mal könnyebb, ami az elején lévő józan paraszti ész által összerakott lengőkaros megoldásnak köszönhető. Parkolásnál egy nőnek ez a 70 kg minusz már nagy előny, de szerintem senkinek se esik jól nagyon nehéz dolgokat tologatni.

 

Ráülve az ülés elég szélesre szabott, nem vagyok valami alacsony (se magas), de a széles terpesztés miatt a lábam éppenhogy leér, talán keskenyítenék a combrésznél, hogy biztonságosan leérjen az ember egész talpa, az további stabilitás érzést adna. Az ülés anyaga kellemes, farmerban nem csúszkálós. Az ülést felhajtva egész nagy csomagtér fogad, buksi és néhány apróság lezárható. Elöl a nagy műanyagokban nincs apró tároló rekesz, csak szimplán széles: talán oda is beférne valami kulcstartó, az még komfortosabbá tenné.

 

Az üléspozíció viszont egészen jó magas robogóhoz képest, egyenes lábtartás és egyenes robogós üléspozíciót kíván a guriga, punnyadós póz nehezen vehető fel rajta. A műszerfalon minden van: digitális dizájn, óra, hőmérő, fogyasztásmérő, kilométer-számláló, nagy karikában középen pedig a sebességmérő.

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

A hosszú hétvége nagy részét Pilismaróton töltöttük a Szobi Révnél. Ezúttal nem motoros találkozó volt...
Bővebben...
Miután kedden motoroztam egy kellemeset bár elég rövidet, másnap arra mentem ki a garázsba, hogy...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!