A Kawarobi - Kawasaki J300

kawasaki robogo 2014 4Láttatok már Kawasaki néven futó robogót? Mert van már olyan is!

 

Az ázsiai motorpiacot uraló kiskaliberű fürge szaladgálók piacát felismerve a Kawasaki is beszállt a tortaszeletért, és volt olyan bátor, hogy az európai piacra is bevonszolta a jószágot. Szerintem ez a 300 cm3 pont az a méret, amitől a nagy vasra szocializált európai vevő - miután kitombolta magát hétvégén a túrán a közel ezer köbcentikkel - hét közben örömmel vált át egy kevés költséggel futó, de azért mégis kellemesen dinamikus jószágra.

Megvallom, bizony én 50 cm3-rel kezdtem anno, és végtelen boldog voltam vele, de ma már a 125-öt kis kevésnek tartom városban (pláne utassal), ahol "ha nem mész akkor letúrlak" alapelv alapján a budapesti aszfalton a lendületesebbnek van esélye a túlélésre és a továbbhaladásra. Szóval nekem bejön a kis zöld mócsing, igen összebarátkoztunk.

Mindenféle állattal szoktam társítani a motorokat, de ezt a kis jószágot nem tudom egyik fajjal se keresztezni. Hacsak nem azért, mert igen állat kis találmány úgy önmagában. Szóval a családi keresztségben, csak úgy "Kawarobi"-ként emlegettük a kis fürgét, és igen gyorsan be tudott illeszkedni.

Nézzük hát a kinézetét: szemből a kis szerkezet olyan kawaninjás beütésű szerintem, csíkszemek, zöld koronával. Az átlátszó plexi igen jó szélvédelmet biztosít, valamennyire a térded is védett, csak sajnos a kézrész nem.

Oldalról nézve már klasszikus luxusrogobó fazonja van, tekintélyesnek tűnő, de mégis kellemes méretű kétszintes fotelüléssel. A popsirésze semmi különös, a kormány kialakítás viszont űrhajós, a műszerfal hozzádizájnolva praktikus aknákban, így a tűző napon is jól látható minden világító kütyü rajta.

Van 13 literes tank, nekem 3,7 litert fogyasztott városi, békés tempóval kombinált szabályos autópályás ingázással. Ideális csajmotor, mert cuccolhatunk bele rendesen. Két buksi fér be az ülés alá, és teleszkópos, tehát két kézzel is pakolható egyszerre a kicsike, plusz van csomagtartó és a lábtartó résznél egy kihajtható kampó, amire még egy táskát fel lehet lógatni. Van 12 V-os csatlakozás is, szóval mobilt, GPS-t is töltögethetünk útközben.

Útközben: a jószág igen könnyen fordul, fürge és dinamikus. Az ülés anyaga valami olyan szintetikus műanyag, amin nem csúszkál a feneked, én ezeket különösen szeretem, mert stabilitásérzetet ad, ha nem kell állandóan helyezkednem egy zökkenő után. Öröm vele kitörni a cammogók közül, és látni a döbbent pofákat a tükörben.

Bizony a jószág elég lelkesen szedegeti a kerekeit, és könnyen elkapja az embert a gépszíj, hogy a mamlaszokat villámgyorsan otthagyja és tovább erősítse az elmebeteg izgága robogósokról kialakult sztereotípiát. A jószág kifejezetten szereti a városi fürgéskedést, és megállja a helyét az autópályán, a hosszú egyenesekben is. Nagyszerű társ kicsi fogyasztással, kényelmes üléspozíciókkal, óriási rámolóterekkel. Jól néz ki.

Egyetlen fennakadásom támadt a motorral, a kombinált gyújtáskapcsoló, ahol a csomagtartó zárja is integrálva van. Meg kell szokni, hogy a kulcsot egy bizonyos állásba forgatva még be is kell tolni és akkor indul a rámolás. A kulcs feje a zár mechanikáját takaró lemezt nyitja, tehát ha teljesen lezárod a vasat, akkor a beindítással azért el lehet bíbelődni, de ez mondjuk a biztonság javára írható, és megszokható.

A kezelőszervek jó nagyok, kesztyűben is jól kezelhető, az én sablon európai testalkatomhoz minden kézre állt. A futóműve szerintem tök jól hangolt, nem harapjuk el a nyelvünket még a nagyobb gödrök esetén sem, és a gerinced se fúródik a koponyádba a bukkanók után, szóval nagyon kulturáltan veszi az akadályokat, az út kisimul vele alattad.

A fékje egyenletes, ahogy húzod úgy fog, és valahogy úgy van hangolva, hogy egyformának érzed a kezeddel és lábaddal végzett műveletet. A súlypontja robogósan alacsonyra került, de nem túl vészes, mert a motor arányaihoz képest mélyen ül a sofőr, kb. közvetlen a feneked alatt érzed és nem annál alacsonyabban (inkább a lábtartóhoz közel), ahogy az a robogóknál lenni szokott. Nagyon jóindulatúan kezedbe fekszik a kanyarban és húz ki onnan, rendkívül toleráns a kezdőhibákkal is.

Szóval nagyon szimpatikus volt a kicsike. Úgy érzem ő egy ideális ingázó és túramotor is lehet, igazi hétközbeni társ mindenre. Rámolásra, szaladgálásra, akár túrákra is. Nem rugdosnám ki a garázsból, bár az ára kicsivel több, mint másfél millió, de amit nyújt azért megéri: szép is, hasznos is, jól is fogyaszt, jól is megy, kényelmes is, mi kell még? kawasaki robogo 2014 6kawasaki robogo 2014 10kawasaki robogo 2014 11kawasaki robogo 2014 15

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Szoktam mondani, hogy az elhatározás, a kitartás, meg mittomén mik visznek előre. Meg hogy bizonyos...
Bővebben...
Sokat agyaltam, megírjam-e ezt a bejegyzést. Tulajdonképpen semmi értelme, puszta nyivákolásnak hat. Gáz Szóval van ez...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!