A zenélő űrhajó - Harley-Davidson Touring Ultra Limited 2014 teszt

Tartalomjegyzék

harley davidson touring ultra limited 2014 1Az idei első tesztmotor egy HD Touring Ultra Limited lett. Ahogy mentem a szalon felé, még nem volt teljesen tiszta számomra melyik vas lesz, így gondoltam adnak majd egy formás kisebb csajos fazonú HD-t, aztán amikor rámutattak a szalonba, hogy azt viszed, hát no, be kell valljam megindult a vérkeringésem és rágyógyult a vigyor a fejemre.

Az árcédulán lévő összeget csak később tudatosítottam, ez nem ártott, mert van az a kölcsönvas, aminek az értékét meghallva önkéntelenül is összeszorítom a zabszemet a fenekemben, hiába a Casco rajta... Szóval jobb volt nem tudni az összeget, mert aktuális euro árfolyam és egyéb behozatali költségével együtt a közel 24 000 eurós ára akárhonnan is kerülgetjük, most épp kilenc és fél millió magyar pénzecske... és jobb volt ezt azután megtudni, hogy leadtam békességben a vasat.

Szóval kitolta nekem az egyik kedves srác a jószágot a szalon elé, fotózkodtam vele egy kanyart (több mint 70 lájkot ért eddig a dolog az FB-n), elmagyarázta az újdonságokat és egyedi nyalánkságokat. A vas nagy dimenzióira jellemző, hogy parkolásra elfordítva a kormányt épp kényelmes álló helyzetben rákönyökölni, tehát nem pici a szerkezet. Nem pici és legalább állatian nehéz. Ahogy a fiú magyarázta a műszerfalat meg a funkciógombokat és az extrákat, olyan érzésem támad, hogy egy űrsikló kidokkolása egyszerűbb lesz, mint ezzel elindulni...

HIRDETÉS (x)

A pöpec elforgatós villazáras, de csőkulcsos zár bebiggyesztve a mutatós meg digitális navis/médiás műszerfal alá, valahogy olyan amerikaias agyhalál számomra: itthon a csőkulcsot számítógéphez és biciklilánchoz használjuk. Szóval az én európai lapos csipes lemezkulcsra szocializálódott lelkemnek ehhez a csillogó csodához az olcsó biciklikulcs kissé képzavaros dolog, de hát minden hörli csőkulcsos, szóval ez van és kész. Ez valami olyan hagyomány, mint ahogy rázza is magát a legtöbb Hörli, és ügyesen még brandet is lehet rá építeni.

 

Külsőségek:

A guriga dimenziói óriásiak, formái elsőre engem leginkább egy pin-up gőzmozdonyra asszociáltatnak. Szép aranymetál-narancs krémfehérrel kombinálva, széles ívesen szögletes formákat meg mintha a hatvanas évek ihlették volna. Összességében kellemesen nagy és nagyon pedáns elegáns öregúr kisugárzása van, a gőzmozdony utánérzést meg a hangja és az erőforrás adja, ami lelkesen csühög benne.

Elöl a lábtartó előtti széles spoilerben régebben lehetett rámolni, most ott a vízhűtés figyel. A lábtartók jó helyen vannak, az utas nem akad semmibe és nincs útban se a lába. A jobb oldali kipufogó viszont megolvasztotta a nadrágomat, szóval erre figyelni kell, a sofőr lábához igen közel került a forró vas, és menet közben nyomja is fel rendesen a fűtést. Ilyen tavaszi hűvösben egész kellemes, de nyáron ez gatyarohasztó lehet, amikor a közel 1,7 literes erőforrás fűt be alád.

Az oldalsó csomagtartók ügyesen kifelé nyílnak a váz felől egy elegáns kis kilinccsel, és oldalt egy külön zárral zárható. Kényelmesen, kesztyűvel is használható a gyors ki-be hajigáláshoz. A hátsó csomagtartó óriási, két bukó is belefér lazán, viszont jobbra nyílik, ez egy kicsit szívfájdító ha balra szállsz le a motorról, és át kell zarándokolnod a másik oldalára, hogy kirámolj. Viszont ha azt nézed, hogy a doboz oldalra nyílik, pont a motor leborított, parkoló oldala felé. Talán van némi logika benne, hogy amit beraksz, nem rögtön kiperecel a vasból, hanem maga a doboz teteje tart ellen.

A hátsó csomagtartóban van szivargyújtó töltő is, tehát laptopot vagy akármit is tölthetsz ott útközben, tetszett az a csatlakozás ott, biztosan más kütyüfanok is értékelik. Van ott még egy szerszámkészlet is, meg egy mappatartó is, full komfortos a dolog, és belülről a csomagtartók kárpitosak, nem csak a pucér műanyag figyel.

Az ülés betegesen kényelmes, az üléspozíció nagyon klassz. A lábtartást szokni kell, a váltó bokaváltós, lefelé tapos, felfelé tapos rendszerrel. Ez viszont variálható, most épp így volt beállítva. Jó nagy hely van a váltós oldalon is a lábtartásra, kb. 5 centit mozoghat előre-hátra a lábfeje az embernek, ami baromi kényelmes hosszú távon, városban viszont szokni kell, hogy tenni-venni kell a bal lábbal. De hát ezt alapvetően nem is városi tekergésre tervezték.

Végül úgy döntöttem, hogy zenélő űrhajó kategóriába sorolom a vasat, ugyanis kényszeres rádióbekapcsoló a szerkezet, és állandóan nyomja a zenét, folyamatosan le kell nyomni a mute gombot a torkán, hogy ne bulizzon. Azért megvan az érzés, amikor elinduláskor a nagy brutális monstrumból rádión hagyva, kiemelt basszusokkal felvisít a "come-on barbi girl..." és persze nő ül a nyeregben... Sose fogom tudni ezt kimagyarázni az utókornak...

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Sokat agyaltam, megírjam-e ezt a bejegyzést. Tulajdonképpen semmi értelme, puszta nyivákolásnak hat. Gáz Szóval van ez...
Bővebben...
Júniusban voltam barátnőmmel az Onroados 48 órás tájékozodási túrán. Én kis naiv azt hittem, hogy...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!