Sportmotyó: Honda CRF250M 2013 Teszt

honda crf 250M 2013 01Aranykerekű pöffeszkedő endurci - ez volt az első gondolatom, aztán utassal való hosszú túra folyamán egész megszerettem.

 

Vagyis ha mélyen magamba nézek, az első ötszáz méteren már haverok voltunk, és utassal is azért mentem vele csak hosszan, mert igen barátságosan kezelte a szitut és még lelkesedés is maradt benne. 125 km/óra volt a vége két személlyel, azért ez egy 250-es sárdagasztónak indult szupermotyó vastól egész szép teljesítmény.

Terepvasnak indult, aztán beletolták a városi lehetőségeket is, a végeredmény egy karcsú és igen fordulékony könnyű motorka egészen elszánt lendülettel. A hosszú fordított villák az elején különösen hasznos a városi terepralihoz, nincs az a járdasziget vagy padka, ami alázatosan be nem hajolna a kerekei alá. A fekete ruha az arany fűzött felnikkel igazán elegáns hatású kinézetet ad a vasnak, ami nekem még tetszett is: végre nem egy rikítós-csíkos szokványos.

HIRDETÉS (x)

A vassal kapcsolatos egyetlen szomorúságos búbánatom az ülés volt. Csúszós anyagból egy ferde és keskeny kemény izé, értem én, hogy terepen jó az, de ha városba is beengedjük ott nem csak a lábtartón ácsorgás megy, oda jó lenne valami kis finomság a popónak. Persze a ferde-karcsú ülés miatt az utas is időnként a nyakamba csúszott egy határozottabb fékezésnél, de hát valljuk meg, valójában ezt nem utasos távolsági túrákra, hanem városi-földutas kavirnyálónak tervezték, igazi pesti atomkátyúkhoz, elegáns mozgással, hogy ha rááll a parkolóban az emberre egy autós, laza mozdulattal távozhass a padkán át. Túlélősvas eléggé, a könnyű súlya miatt kezdő motornak és sárdagasztónak is ideális.

A mindennapi használatra a gyári gumival ajánlott, de egy másik rücsis kerékkel valószínűleg hétvégi dagonyázós feszültséglevezetésre is igen ideális a kicsike. Elvittem földútra és igen szimpatikusan viselkedett füvön és kavicsos-murvás-gödrös körülmények között is, a veseköveim meg se nyikkantak, a fogaim se koccantak össze a legdurvább buckáknál sem.

Fogyasztása igen optimális 4 liter körül alakul utassal, száját tépve átlag 110-es tempóval.

Utas tapasztalatok Bp-Siófok-Bp útvonalon:

"Mikor a kavicsos úton leparkolva megláttam, átfutott az agyamon hogy ezen biztos, hogy kényelmesen elférek és nem hagynak el az út során? Endurós tapasztalataim vannak már, és tudom, hogy az enduró nem a kényelemről szól, hanem hogy árkon bokron át lehet vele menni. El is indultunk vele a kavicsos ágas bogas lejtőn.

Féltem, hogy te jó ég ehhez kell technikai tudás, mert tuti hogy én húznék egy akkora féket, hogy biztos kicsúszna a motor alólam. De mivel ezeket nem én kellet megoldjam, így a motor kettőnket is jól elbírt és nagyon jó nyomatékkal ki is jött az összes huppanóból és bukkanóból.

A kis szó ide illő: 250-es lévén kis motor, kis nyomatékkal, kisebb váztömeggel és nagyon baráti kis fogyasztással. Alkalmas kezdő motorozáshoz azoknak, akik ezt a műfajt választják. Egy kamasz fiúnak vagy lánynak, hogy a vezetéstechnikai részét megtanulja a motorozásnak, szuper jó kis tanuló motor.

Aztán folytattuk az országúton ahol a 115 km/óra végsebességgel egész érdekes más tapasztalatok jöttek. A felgyorsuláshoz néhány perc kell, utassal meg főleg. A lejtőn meg egész jól ment 130 km/órával is. A hátsó ülésen a hely éppen elegendő ahhoz, hogy ott maradjak a vezető mögött az 50 kilómmal. Nagyobb utassal már nem ajánlanám.

A lábtartó eléggé magasan van. Gondolom ez azért van így kialakítva, hogy aki a terepen motorozik és dombokon át megy vele meg földúton, el ne hagyja utasát. Elöl nem igen lehet kapaszkodni, tankra dőlni, és oldalt sem, csak a vezetőt átkarolva, közel hozzá, egy tömeget alkotva vele lehet ülni, minimális fészkelődéssel, és marad a lábak összeszorításával való kapaszkodás.

A megjelenésre is szép enduró motor, szerkezetileg teljesen azokat az adottságokat hordozza, amire kitalálták." (Panka)

Szociális tapasztalatok:

- nem ronda ez a Honda! ez volt a fogadtatás úgy általánosan,
- az endúrósok rögtön közösségükbe fogadtak és lelkesen hívtak vele sarazni, próbálták lekérni a kezemről
- a nagymotoros túrázók első körben kicsinynek tartják, de aztán a földúton az orruk alá lehet vele porolni rendesen, ott ahol ők már a fényezésre és a tapadásra kínosan ügyelnek. :D

Kinek ajánlom:

Akik földutakra is tévednek, városba is mennének, hétvégén is sárban dagonyáznának, és motoroznának mindenhol és mindenkor. Túlélős fanatikusoknak.

 honda crf 250M 2013 04honda crf 250M 2013 06honda crf 250M 2013 07honda crf 250M 2013 10

Kiskereskedői ár  
Ár reg. adóval
1 390 000 Ft

Motor  
Motortípus: Folyadékhűtéses, négyütemű DOHC
Hengerűrtartalom: 250 cm³
Furat x löket: 76 × 55 mm
Kompresszióviszony: 10,7:1
Keverékképzés: Programozott üzemanyag-befecskendező rendszer (PGM-FI)
Teljesítmény: 17 kW (24 LE) @ 8500 1/min
Forgatónyomaték: 22 Nm @ 7000 1/min
Gyújtás: Tranzisztoros
Indítás: Önindító

Erőátvitel  
Sebességváltó: 6 fokozat
Szekunder hajtás:

Lánc

 

Váz és futómű  
Első felfüggesztés: Teleszkópvilla
Hátsó felfüggesztés: Pro-Link lengővilla
Első fék: Ø 296 mm hidraulikus tárcsa
Hátsó fék: Ø 220 mm hidraulikus tárcsa
Első kerék: 17 x MT2.75
Hátsó kerék: 17 x MT3.50
Első gumi: 110/70-17M/C 54S
Hátsó gumi: 130/70-17M/C 62S

Méretek és tömeg  
H x Sz x M 2127 × 815 × 1147 mm
Tengelytáv: 1446 mm
Ülésmagasság: 855 mm
Szabadmagasság: 226 mm
Menetkész tömeg: 145 kg
Üzemanyagtank: 7,7 l

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Mivel a jó idő csak nem lankad, így a holnapi napot is motorozással fogom tölteni,...
Bővebben...
Régi vágyam volt, hogy ismét kutya tulajdonos legyek. A héten teljesült a vágyam, kis tappancsok...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!