Honda CBF125 2013 Teszt - kicsi de haladós!

honda cbf 125 2013 15Első nagymotorként nyugodt lélekkel ajánlanám ezt a szerkezetet bárkinek. Fiatalnak-öregnek egyaránt mégpedig két okból: műszakilag nincs túlbonyolítva, nem túl erős, de haladós városban, akár mindennapi használatra. Igen költséghatékony az üzemeltetése, alacsony súlyadó, kötelező és fogyasztás (3 l), mi kell még a boldog benzingőzzel való befertőzéshez?

A kivitelezése Hondához képest minimalista, de azért csinos, ők is törekedtek a költséghatékonyságra, de szerencsére nem a műszaki megoldások rovására, inkább a műanyagok illesztésénél látszik. A műszerfal kicsit nyolcvanas évek vége, kilencvenes évek eleje, de maximálisan jól funkcionál benne minden körmutató, csak a lényeg van benne: kilométeróra, kilométer számláló, tankszint kijelzés, neutral, indexek, fordulatszám.

A motor szpoilerei komollyá teszik a kinézetet, de a hasán a csücsök azért kicsit vicces. Fiataloknak mindenképpen tekintélyes. Az ülés rendben van, az utas magasabban ül egy picit és még kapaszkodó is jut neki. A plexi picike rajta de pont elég.

HIRDETÉS (x)

Menet közben a vékony kerekek és az egyszerű futómű egész összehangoltan teszi a dolgát, bár néha kicsit lágynak éreztem az elejét, kissé bólogatósnak. A váltó ugyan halkan kattanós, de jól teszi a dolgát, a kuplung kezdő leánykezekben is kellemesen működik, nem kell tőle felpopeyesedni. Fékei rendben vannak, a hátsó dobfék finomabb az első tárcsa harapósabb ennek megfelelőn, de mindenképpen jó és vészfékezéskor igen hatékonyan lehet mindkét féket használva megállni.

Az üléspozíciója kicsit előre dőlős, és lábfelhúzós, városi tekervényeskedéshez kellemes gyomortájéki súlyponttal. A végsebesség 116 km/óra volt egy kis hátszélben, tehát akár bohó fiatal ifjú titánoknak is a feneke alá tolhatjuk, ha nagy hibát nem követ el, vannak remények a túlélésre.

Teljesítményéhez képest egész lelkes, bár 80-90 km/óránál már rizikós vele előzni, ha az autós tag észbe kap, pont ott fogy el a lendület. Az erőt fordulatból hozza, 10 000 és 12 000 között található a tiltott rész, lelkesedni igazán ötezer környékén kezd, legszebb dinamikusságát pedig nyolcezres fordulatszám környékén mutatja.

Szociális tapasztalatok:

- a fiatalok megnézik, a tinik előszeretettel lesegetik maguknak, hogy húúdejólenne (mert nemcsak váltós, hanem még motornak is kinéz), a futárok is elnézelődnek rajta.
- fiaiknak, lányaiknak és újrakezdő haverjaiknak örömmel nézegetik a motoros kollégák,
- utassal igen vérszegény, de mindenképpen lelkes és haladna.

Kinek ajánlom:

Leginkább városi szaladgáló, ifjútitánok beszoktatására, futároknak, sűrűn sok kicsit szaladgálós népeknek. Akár tininek, akár nagyapónak is, ha most kezdenek vagy újrakezdenek két keréken, továbblépésnek robogóról.

Kiskereskedői ár  
Ár reg. adóval
708 000 Ft

Motor  
Motortípus: Léghűtésű, négyütemű, 2 szelepes, OHC, egyhengeres
Hengerűrtartalom: 124,7 cm³
Furat x löket: 52,4 × 57,8 mm
Kompresszióviszony: 9,2:1
Keverékképzés: PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendezés
Teljesítmény: 8,3 kW (11 LE) @ 8000 1/min
Forgatónyomaték: 11,2 Nm @ 6250 1/min
Gyújtás: Számítógép-vezérlésű, digitális tranzisztoros, elektronikus rásegítéssel
Indítás: Önindító

Erőátvitel  
Sebességváltó: 5 fokozatú
Szekunder hajtás:

O-gyűrűs lánc

Váz és futómű  
Első felfüggesztés: Ø 30 mm teleszkóvilla, 115 mm rugóút
Hátsó felfüggesztés: Hagyományos, kettős rugóstag, 3 fokozatban állítható előfeszítés, 87 mm rugóút
Első fék: Ø 240 mm tárcsafék, kétdugattyús féknyereg
Hátsó fék: Ø 130 mm dobfék
Első kerék: 17M/C x MT1.85
Hátsó kerék: 17M/C x MT2.15
Első gumi: 80/100-17M/C (46P)
Hátsó gumi: 100/90-17M/C (55P)

Méretek és tömeg  
H x Sz x M 1955 × 760 × 1110 mm
Tengelytáv: 1270 mm
Ülésmagasság: 792 mm
Szabadmagasság: 173 mm
Menetkész tömeg: 128 kg
Üzemanyagtank: 13 l

honda cbf 125 2013 06honda cbf 125 2013 08honda cbf 125 2013 09honda cbf 125 2013 10

 

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Arról már írtam korábban különféle pontokba szedve, miért szeretek egyedül motorozni. A nyűgöket leszámítva rengeteg...
Bővebben...
Neked feltűnt, hogy a vadlibák olyanok, mint a motorosok? Mindig csapatban járnak, alakzatban vonulnak és...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!