Retrofincsi: Honda CB1100 ABS 2013 Teszt

honda cb 1100 2013 14A nagy klasszikus újragondolva. Karaktervas, imádtam! Sajna nem olcsó szerkezet, az ára kissé szíven csapott, úgy tűnik sokat nem akarnak belőle eladni, talán inkább az igényes CB fanokra hajtanak vele.

Szóval én egy öreg 35 éves 750-es GS-en szocializálódtam először nagymotorra, és az ilyen régies stílusú dolgokon megakad a szemem és igen gyorsan belopják magukat a szívembe.

A külső első osztályú: klasszikus letisztult motor formák, jó anyagok, szép fényezés, semmi sallang csak a lényeg, szépen látható sornégyes blokk, kellemesen íves és mégis szögletes tank, kör alakú lámpa, szép krómozott részletek, jól látható blokk és kellemes hang, kényelmesn leérő láb, nyugodt dinamika, kellemesen nehéz súly. Aranyra hajazó leömlők az ezüst matt blokkról, króm és fekete kombinációval, igazán elegáns.

HIRDETÉS (x)

Azt hiszem az ötvenes korosztály imádni fogja, hiszen az ő fiatalkorukban mindenki ilyesmire vágyott, akit megcsapott a benzingőz és kellemesen felidézi a régmúlt stílust a modern mai lehetőségekkel. No, egy szó mint száz, én imádtam. Tervezője, Fukunaga Hirofumi ezt mondta róla: „Az összes CB modellel szerzett tapasztalat alapján készült. A célunk egy klasszikus gép volt az elődök karakterisztikájával, de a biztonságnál, a zajszintnél és a károsanyag-kibocsátásnál a jelen követelményeinek igyekeztünk megfelelni. A kombinált ABS és az elektronikus benzinbefecskendezés persze a kezdetektől be volt tervezve." Sikerült nekik, és elég jól az elképzelés.

Üljünk is rá! Kellemes cirmogással indul, a hangja mélyen doromboló (sajna eunormás), szívszorítóan kellemes, én biztos hagynék még egy kis decibellt. A szerkezet a 248 kilójával nem éppen lányos darab, de hozza szokásos Honda életérzést: könnyen a kezünkbe simul és jóindulatúan teszi a dolgát útközben.

A könnyű pilóták a hátulját kicsit lágynak fogják érezni, ezért írtam hogy karakteres, mert nekem utassal viselkedett a legszebben, viszont egyedül azért figyelni kellet a retrocukira. Ha konyhanyelven akarnám mondani, egyenesben marha jó, mert kellemesen kihajózza az úthibákat, viszont kanyarban pici riszálhatnékja van a nagyobb sebességeknél. Nem vészes, de egy rémüldözős kezdőnek ez nem ajánlott, minden jel arra mutat, hogy a Honda ezt öreg rókáknak tervezte.

A vékony gumik elöl-hátul kellemesen semleges mozgást adnak az irányváltások közben, viszont hajlamosít a hátsó kipörgésére, ha hirtelen eresztjük el a pacikat. A futómű viszont elöl-hátul állítható, biztos hogy ez a tulajdonsága némi idő ráfordításával javítható.

Az üléspozíció egyenes és kényelmes, a lábtartás is klasszikus. A műszerfal is minimál, kellemesen krómos kördizájnok, nincs sebesség visszajelzés, de rutinosabb motorosokat az ilyesmi nem szokta meghatni. Plexi nincs rajta, de ügyesen van a lámpa feltéve, ezért csak kb 110-120 km/óránál kezdi a fejünket letépni a szél és elkezdeni a vállunkat nyomni. Műszerfala is klasszikus, a váltó kellemesen finom, nincs kattogás, könnyen fel-le rakosgatható, igazi Hondás vajváltó.

Városi mászkálás közben már a szokásos alapjáraton is figyelmesen lendületes (1000-1200-at forogva), de itt leginkább 3000 és 3500 között forog kényelmesen, a harapósság 5000 körül indul, és állítólag tiltás közelében már majdnem 200 km/óra a vége. A szerkezet nem pörgi szét az agyát, szép nyugodtan nyomul előre, az alsóbb tartományokban elég masszív lendülettel, a végén talán van egy kis elfogyás.

A fékek kellemesen harapósak elöl-hátul, bár mintha a hátsó egy picit finomabb lenne. Ezt is meg lehet szokni, kellemes régies stílusnak érzékeltem ezt műszakilag.

A motorral kapcsolatos egyetlen szívfájdalmam az ülés. Kissé keményre sikeredett, bár próbáltak dolgozni rajta, hogy a dizájn és a kényelem párosuljon: az ülés közepe keményebb, a széle puhább, viszont valahogy mégsem az igazi, 30-40 km után bizony már erőteljesen fészkelődnöm kellett, pedig a régi motorok pont arról híresek, hogy fotelkényelmességű ülésük volt.

Az utas ugyancsak ráfaragott a hátsó ülésre, neki már nem sok hely, de még kapaszkodó se maradt, de legalább a lábát kényelmesen tarthatja.

Fogyasztása 5,5 l körüli volt nekem városban, szájtépés nélkül, autópályára nem vittem, viszont főutakon, kellemesen kanyargós túrákon baromi klassz vele tekeregni a 90-120 km/óra közti tartományban.

Szociális tapasztalatok:

- Hú de szépet kaptál, ez igen! - presztizsképző a szerkezet. Leginkább az idősebb korosztály pörgött a vas körül, de a fiatalok is megnézték, akik gyanakodva szemlélték, hogy vajon a lendülete is olyan retró-e vagy azért az már korszerű? Korszerű.

Kinek ajánlanám:

Gyakorlottabb motorosoknak, retro imádóknak, akik szeretik a szépet és a jót, valamint nem sajnálnak rá áldozni.

honda cb 1100 2013 01honda cb 1100 2013 02honda cb 1100 2013 04honda cb 1100 2013 05

 

Kiskereskedői ár  
Ár reg. adóval
3 230 000 Ft

Motor  
Motortípus: Soros, négyhengeres, lég- és olajhűtéses DOHC
Hengerűrtartalom: 1140 cm³
Furat x löket: 73,5 x 67,2 mm
Kompresszióviszony: 9,5:1
Keverékképzés: PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendezés
Teljesítmény: 66 kW (90 LE) @ 7500 1/min
Forgatónyomaték: 93 Nm @ 5000 1/min
Gyújtás: Teljesen tranzisztoros, akkumulátoros
Indítás: Elektromos

Erőátvitel  
Sebességváltó: 5 fokozat
Szekunder hajtás: Lánc
Váz és futómű  
Első felfüggesztés: Ø 41 mm hagyományos teleszkópvilla
Hátsó felfüggesztés: Állítható rugó-előfeszítés, két lengéscsillapító
Első fék: Hidraulikus dupla tárcsa
Hátsó fék: Hidraulikus tárcsa
Első kerék: 18M/C x MT2.50
Hátsó kerék: 18M/C x MT4.00
Első gumi: 110/80-18
Hátsó gumi: 140/70-18

Méretek és tömeg  
H x Sz x M 2195 × 835 × 1130 mm
Tengelytáv: 1490 mm
Ülésmagasság: 795 mm
Szabadmagasság: 125 mm
Menetkész tömeg: 248 kg
Üzemanyagtank: 14,6 l

 

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Miután kedden motoroztam egy kellemeset bár elég rövidet, másnap arra mentem ki a garázsba, hogy...
Bővebben...
Vasárnap csajos napot tartottunk. Összebeszéltünk, hogy vasárnap motorra pattanunk és gurulunk egyet. De hova.... Balaton...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!