A foteltranszformersz: Yamaha T-max 400 2013 Teszt

yamaha t-max 2013 01Első ránézésre nagyon szögletes a feneke, meg nagyon dizájnos az egész, szinte várod, hogy fogja magát megunva az ácsorgást, itt és most átalakul egy transzformersz robottá...

Yamaháék felturbózták a 250-es könnyű vázat és tettek bele egy 400-as erőforrást, összességében egy egész lendületes városi fotelcirkálót összehozva.

Az fotelség benne kérem első osztályú! Jó széles a popsinak, pici gerinctámasszal a sofőrnek, az a pár centi a hát irányába a komfortérzetnek baromi sokat számít, nem is gondolnánk. Az ülés anyaga a nem csúszkálós tök jó anyag, és amit még észrevettem rajta, hogy igen gyorsan szárad. Ha elázik a vas, kb. 10-15 perc alatt szárad meg cseppmentesre a burkolat ácsorgás közben, míg az ülésnek elég kb. másfél perc borús éggel, és már nem a vízben kell ücsörögni ha sietős a mennivaló.

A széles ülés menet közben rendszerint nagyon jó, igyekszik is minden gyártó jól megtámasztani a medencecsontokat, minek következménye, hogy a hiába alacsony ülésmagasság, de a láb mégsem ér le. T-max-nál megoldották a széles ülés rövid láb problémát: lekerekítették a széles elejét lábköznél egész ügyesen, és amikor előrecsúszol, ott pont jól leér a lábad még ha picikére is nőttél.

HIRDETÉS (x)

Az ülés anyaga többféle anyagból és szépen dizájnosra van varrva, nekem nagyon tetszett mind a kivitelezése mind a komfortja. Konkrétan 150 km után még nem zsibbadt a fenekem, pedig a legjobb ülésekben is 80-100 km után már kezdek fészkelődni! 

Az utas is dicsérgette az üléseket, kényelmesen tudott jó masszív kapaszkodókba fogni, és a lába is jó helyen volt, nem kellett magát összecsomagolnia. Lábát nem égette meg a kipufogóval, van rajta okos burkolat, ami nem melegszik át.

Műszaki Adatok
Motor: Egyhengeres, folyadékhűtéses, 4 ütemű, DOHC
Lökettérfogat: 395 cm3
Furat x löket: 83,0 mm x 73,0 mm
Kompresszióviszony: 10.6 ± 0.4 : 1
Maximális teljesítmény: 23,18 kW @ 7 500 rpm
Maximális nyomaték: 33,88 Nm @ 6 000 rpm
Kenési rendszer: Nedves karter
Üzemanyagrendszer: Üzemanyag-befecskendezés
Gyújtás: ECU
Indítás: Elektromos
Váltó: V-szíjas automata
Első felfüggesztés: Teleszkópvilla
Első rugóút: 110 mm
Hátsó felfüggesztés: Lengőegység
Hátsó rugóút: 110 mm
Első fék: Hidraulikus kettős tárcsafék, Ø 267 mm
Hátsó fék: Hidraulikus tárcsafék, Ø 267 mm
Első gumi: 120/70-15
Hátsó gumi: 150/70-13
Teljes hossz: 2 190 mm
Teljes szélesség: 780 mm
Teljes magasság: 1 385 mm
Ülésmagasság: 785 mm
Tengelytáv: 1 565 mm
Minimális hasmagasság: 105 mm
Nedves tömeg: 211 kg
Üzemanyagtank kapacitása: 14,0 liter
Ezen a tesztmotoron az utas részére is van háttámla, ez extraként rendelhető a járgányhoz, ugyanúgy mint az okostelefon tartó: természetesen USB töltővel, tök jó helyen, átlátszó vízálló burkolattal, hogy azt akár navigációra is tudd használni. Viszont ha fent van az okostelefon-tartó, kicsit alá kell kukucskálni a kulcs berakásánál, mert azt pont takarja.

A műszerfal szögletesen modern, a mostani autós dizájn, kör alakú sebesség- és fordulatszámmérővel, középen pedig a szokásos infókkal, plusz külső hőmérséklet, jó nagy óramutatóval (szerintem ez tök praktikus), tankszint, motorhőmérséklet és futott kilométer kijelzővel. Nagyon kis pöpec dizájnos megjelenítés, és azok az infók nagyok és jól olvashatók, amik fontosak: épp mennyi az idő, hogy időben odaérj valahová, a külső hőmérséklet mutogatása meg azért praktikus, mert a szerkezetben nincs ABS.

A tárcsafékek mivel robogóról beszélünk jobbra első karon az első fék, balra karon a hátsó található, a hátsó igen határozott és az első is jó, együttesen villámgyorsan megfogja a lendületet még a nagyobb sebességeknél is.

A plexi szerintem nem túl nagy, de jól eltalált. Nagyobb sebességeknél nem kap bele a teherautó ellenszele, 130-ig igen kényelmesen elvagyunk mögötte és nagyobb sebességnél sem zavaró a bukóra érkező légáramlat, mert nem rázza az ember fejét.

A futóműve városi hangolású, bár nekem kicsit keményke, de utassal már nem akart kiugrani a vesekövem, valószínűleg túl könnyű vagyok hozzá. 150 km/h felett én már nem hajszoltam a szerkezetet, mert elkezd érkezni elölről-hátulról valami fura vibrálás (de legalább egyforma), ami nekem már annyira nem volt szimpatikus. De minek is egy robogónak 150 felett tekerni?

A rövid tengelytáv és a városra hangolt futóművek igen kellemes fürge kanyarodásokat tesznek lehetővé, szinte még élvezi is vele az ember az autók közti lavírozást. 140 felé már megtorpan a dinamikus lelkesedés előzés közben, de addig igen lendületesen szedegeti a kerekeit, 150 felett meg már úgyis ritkán kell harapósan előzni robesszal, mert az autósok döbbenete rendszerint gázelvétellel párosul.

A tárolóhelyek igen nagyok: az ülés alatt két bukó fér el, valamint a műszerfalban is van két tároló, az egyik zárható, a másik nem. Ezek kicsit kindertojás utóérzetűek mert kissé nyaklanak a műanyagok, hiába a pöpec dizájn, a nyeklés-nyaklás rontja a szép kivitelezést.

A hátsó ülés nyitásáért meg szívesen orrba pöckölném a tervezőjét ugyanis, ha valamit be akarsz rakni a motorba, az azt jelenti, az egyik kezedben van valami. Tehát ne legyen már kétkezes az ülés felnyitásának produkciója, mert nem csak a bukósisak van, amit beletenne az ember, hanem kismillió más is egy városi üzemmódban. Ráadásul a kulcs elfordítása mást jelent benyomva és mást szimplán fordítva, így igen bosszantó, amikor fél percig bűvészkedsz egy kezedben a sok kacattal, a másikkal meg imádkozol a vashoz, hogy legyen oly kedves már feltárulni.

Összességében azért tök jó a nagy hely meg a két kicsi első rekesz, csak ha már ennyire kényelmes a guriga ne ezen múljon el a komfortérzet.

Kicsit hiányoltam a kormányfűtést, ülésfűtést és egyéb nagyrobis extrákat, de biztosan lehet bele kérni.

Fogyasztás: utassal együtt tépve a száját bekapja a 6-7 litert nyugodt lélekkel, de városban 5,5-el is megelégedhet egyedül kavirnyászva. Kicsit kevesebbet vártam, de ha 140-nel tartósan megy az ember, azért az valahol megjelenik.

Szociális vonatkozásai:

  • otthon azt mondták rá, hogy hátulról nézve olyan mint egy szatyrokkal megpakolt öregasszony a kétoldalt kilógó kipufogóval és hajtással (szeretnél te ilyen öregasszonyt a garázsba!).
  • az általános megfigyelés kb. ez volt: nahát, micsoda luxusrobesszal vagy, kényelmes is vagy csak annak látszik? Tényleg az.
  • és hogy megy? mint egy becsületes 400-as, egész lendületes, de nem elmebeteg,
  • pasizásra csajozásra úgy alkalmas, hogy ha már sikerült felültetni hátra az utast, nehéz lesz lepajszerolni, mert könnyen rászoknak.

Kinek ajánlanám:

Szerintem ezzel a motorral el lehet menni tárgyalni öltönyben, kosztümben, akármiben, és szaladgálhatunk akár kisebb csomagokkal is a városban. A futóműve miatt leginkább városi és ingázó mindennapi társnak javaslom, de becsülettel megállja a helyét túrákon is, ráadásul a nagy tárolókapacitása alkalmassá is teszi rá. Aki nem szeret váltani de dinamikusan akar haladni, szeretni fogja.

yamaha t-max 2013 03yamaha t-max 2013 05yamaha t-max 2013 09yamaha t-max 2013 15

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Múlt hét kicsit sűrűre sikeredet. Végre megkaptuk a kulcsokat az új lakásunkhoz. Mivel mihamarabb költözni...
Bővebben...
Nagyon föl vagyok háborodva. Megint. A közmédia, ami erősen a bulvár, az értéktelen bóvli irányába...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!