Titánok harca: Honda VFR1200XD versus VFR1200X Crosstourer

honda vfr 1200 X 2013 13Hogy miért titánok? Hát mert óriásiak, nagyok és nehezek, és erősek is. De legalább leért róluk valamennyire a lábam...

A két motor között a különbség az automata és a nem automata váltó, az automatás tekintélyes 290 kg-t bír mérlegelni.

Kezdjük a hasonlatosságokkal:

Kavicsos-murvás útnál durvábbra nem mertem vinni őket. Egyszerűen mert annyi rajtuk a műanyag, és féltettem őket elvinni sarazós csatakozásba. Általában így vagyok a tesztmotorokkal, de amin különösen sok műanyag van túraendúró létére, meg kicsi is vagyok hozzájuk, azt főként féltem, ha nem az enyém.

HIRDETÉS (x)

A kormány egy kicsit magasnak tűnt, de amint fel kellett állni a nyeregben, máris egész jó volt, mert ez volt az első vas, amire állva nem kellett rágörnyedni. A két vas súlypontja kellemesen popsi alatt van, a motorok nagy tömege mégis súlypontáthelyezéssel elég könnyen mozgatható útközben. Főleg az automata váltós súlypontja van még jobban a feneked alatt, hiszen ő ott nagyobb tömeget cipel.

Ami viszont teljesen tök jó, hogy annyira magas mindkét jószág, hogy állandóan rálátsz az útra, és átlátsz az autókon, ami bizony egy jó pozíció a közlekedésben. Kellemesen csöndes hondás hangjuk van, kicsit villanymotorra emlékeztető felhangokkal az automatánál. A plexik állíthatók, bár igaz szerszámmal.

Első ránézésre jó nagy kopoltyús jószágok, túraendurókhoz képest igen szép fazonnal, jó színválasztással, messziről világít róluk, hogy kényelmesek. Ráülve is azok, kezelőszervek teljesen kézreállósak, kivitelezés szép és pontos, amolyan hondásan pöpec.

Még több kép a galériában a Honda VFR 1200 XD CrosstourerrőlA műszerfal kicsit 80-as évek dizájn, de minden jól elérhető/rálátható, kivéve a markolatfűtésé, de azt úgyis érezzük. Az XD bal kormányán van még egy rögzítőfék is, ez az automata váltóba szól bele. Egy egy hegyoldalon parkolásnál jön jól, ugyanis csak így tudjuk "egyesben" hagyni a motort.

A motoron még van kikapcsolható ABS, és ugye az automata váltó, amin én sose fogok túljutni. Nekem valami vagy robogó vagy én adagolom a teljesítményt, főként ha 60 km/óránál már hatodikba teszi magát a szerkezet (jójó, azért van benne kraft és onnan is akármerre megugrik ha kéred).

Az automata váltó kattog, ezt meg kellett szokni egy Hondától, elsőben-másodikban icipicit ránt, aztán már nem vészes. Ami nekem az automata váltóknál még fura, hogy kérdezés nélkül, bármikor és mielőbb felvált, és ha épp kanyarodsz, egy kicsit azért csak ránt a motoron. Nem vészesen, de azért csak kellemetlen, amikor mondjuk egy lassabb körforgalomban, döntés közben némileg lendítenél a rendszeren, és ő nekiáll rángatódzni...

Ha a nyomorék ájfonokba már tudtak giroszkópot tenni, talán beleférne ezekbe is, hogy bizonyos döntési szög alatt ne önállóskodjon. A üzemanyag takarékos D módban elég korán felvált mindenhol, az S már sportosabb, és természetesen magunk is váltogathatunk a + - gombokkal - bár szokni kell ezt a gombos váltogatást is, de már ott végre magam adagolom a lóerőket.

A dupla-kuplung fedele egy kicsit kilóg, borulásnál gyanús, hogy az a fele fog legelőször leérni és ledarálni magáról. Azok viszont, akik nem tudnak, vagy nem akarnak valami miatt sebességbe tenni egy motort (sérülés, betegség, stb.), azoknak ez az automata váltós dolog csak jó lesz, hál istennek nem vagyunk egyformák és a választás lehetősége adott.

Még több kép a galériában a Honda VFR 1200 X CrosstourerrőlAz automata váltó nyújtotta plusz előny, hogy amikor manuál sebességváltás közben kényszerítenek vészfékezésre, a szerkezet önállóan elkezd visszaváltogatni, ami viszont nekem nagyon tetszett, mert nem kezd el rángatódzni a motor, ugyanis nincs kuplung, amire reflexből rányúl egy kuplungkarrara szocializálódott. Szóval ezt a fajta hondás gondoskodást én nagyon tisztelem.

A futóművek nagyon rendben vannak, állítható elöl-hátul, a gyári beállítással nekem a hátulja szokásosan kicsit kemény, de utassal már teljesen komfortos. Menet közben bizony lábra fűtenek, és ez városban igen izzasztóan hat, ez annyira nem volt komfortos nyáron, de ősszel és hűvösebb téli reggeleken biztosan kellemes. A túraendúrósok meg várhatóan nem csak +30 fokban fognak motorozni, tehát végül is akár még lehet logika is abban, hogy pont lábra vezetik a hőt.

A fékek első osztályúak nekem abszolúte kellemes élményem volt velük, egyenletesen erősek, mindkét vason, amennyire tapostam, annyira satuztak elöl-hátul, egyenletesen, ezek nagyon el vannak találva rajtuk.

Utassal a motor menetteljesítménye nem igazán változik, különösebben nem érzi meg hányan ülnek rajta. A súlypontja szerintem ekkor popsi magasságba kúszik, de még mindig nagyon kényelmesen navigálható. Felnőtt, fájós térdű utas is kényelmesen utazik, masszív kapaszkodókba tud kapaszkodni, és kellemes ringatódzásról számoltak be. Amin úgy elücsörögnének még egy darabig és mehetünk még, ha úgy gondolom.

Mindkét vas túrázásra szerintem első osztályú, főként feldobozolva, mert a gyári dobozok elég jó nagyok. Bármiféle betonra és aszfaltra, egy kicsi földutas kavirnyálásra, szántóföldeken eltévedésre kényelmesen alkalmas utassal együtt is.

Szociális vonatkozásaik: mindenütt megnéznek vele, mindenütt dicsérgetik, hogy mekkora van neked. Tekintélyes, főnökös megjelenésű guriga, erőteljes presztízsnövekedés tapasztalható a velük való megjelenés közben. Mivel kényelmesnek is tűnik a hátulja - és az is, - mindig lesz, aki ücsörögjön mögötted, ha túrázni mennél. Majd tépnek sorszámot az utasok, hát ennyi.

Melyiket választanám? Hát a nem automatát. Egyrészt mert kisebb súlyú, másrészt mert én jobban szeretek váltani.honda vfr 1200 crosstourer 2013 03honda vfr 1200 crosstourer 2013 04honda vfr 1200 XD 2013 01honda vfr 1200 XD 2013 08honda vfr 1200 XD 2013 10honda vfr 1200 XD 2013 12honda vfr 1200 X 2013 01honda vfr 1200 X 2013 05honda vfr 1200 X 2013 10honda vfr 1200 X 2013 16

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Sokat agyaltam, megírjam-e ezt a bejegyzést. Tulajdonképpen semmi értelme, puszta nyivákolásnak hat. Gáz Szóval van ez...
Bővebben...
Júniusban voltam barátnőmmel az Onroados 48 órás tájékozodási túrán. Én kis naiv azt hittem, hogy...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!