A folyékony vas - Honda CBR 500R 2013 Teszt

honda cbr500R 2013 7Ilyen ő, egy kis csinos, és mint egy jó nő: hamar függeni fogsz tőle. "Csinos kis vas!", "Nahát, ezzel a kis csinoskával jöttél?" - így fogadták mindenütt.

Vannak motorok akik nem csak úgy motorok, hanem élőlények is. Nemcsak a precizitást tették bele, hanem a lelket is. Felülsz rá, megfogod a kormányvégeit és összeolvad veled. Belekúszik a tenyeredbe, folyékonyan végigsiklik az ínszalagjaid mentén, felkúszik a gerincvelődön és beépül az agyadba.

Aztán ott ül, figyeli hogy mit szeretnél és csinálja. Nem flancoskodik, nem viháncol, egyszerűen csak végrehajtja amit gondolsz... kanyarodik, nekirugaszkodik, amit csak kívánsz, megtesz bármit, mert menni akar. Beissza magát a sejtjeidbe és nem tudod kivakarni magadból, hogy most el kéne menni vele kanyarogni valamerre... MOST. MINDIG. VELE.

HIRDETÉS (x)

Négy napig volt nálam és nem bírtam leszállni róla, közel 1300 km-t tettem bele. Szerencsére összejött egy túra is, de azon kívül mindenhová motorral KELLETT mennem... a hosszabb és kanyargósabb úton.

Műszaki adatok:
Motor: Vízhűtésű, soros, kéthengeres
Hengerűrtartalom: 471 cm³
Furat x löket: 67 × 66,8 mm
Kompresszióviszony: 10,7:1
Keverékképzés: PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendezés
Teljesítmény: 35 kW (48 LE) @ 8500 1/min
Forgatónyomaték: 43 Nm @ 7000 1/min
Gyújtás: Számítógép-vezérlésű,
digitális tranzisztoros, elektromos rásegítéssel
Indítás: Önindító
Sebességváltó: 6 fokozat
Szekunder hajtás: Lánc
Első felfüggesztés: Ø 41 mm hagyományos teleszkópvilla
Hátsó felfüggesztés: Prolink rendszer,
9-fokozatú rugó előfeszítés, négyszög szelvényű acél lengőkar
Első fék: 320 mm-es hullámos féktárcsa, 2 dugattyús féknyereg
Hátsó fék: 240 mm-es hullámos féktárcsa, 1 dugattyús féknyereg
Első kerék: 17 × MT3.5
Hátsó kerék: 17 × MT4.5
Első gumi: 120/70ZR - 17M/C
Hátsó gumi: 160/60ZR - 17M/C
H x Sz x M: 2075 × 740 × 1145 mm
Tengelytáv: 1410 mm
Ülésmagasság: 785 mm
Szabadmagasság: 140 mm
Menetkész tömeg: 194 kg
Üzemanyagtank: 15,7 l
Ár reg. adóval: 1 795 000 Ft
Gyerekkoromban voltam egy lovastáborban, ahol az egyik lovat Csinosnak hívták. Ez a ló valami végtelen türelemmel megáldott oktató ló volt, nagyon szép, arányos ló szabással, elviselt akár napi 30-40 kezdőt is sorban a hátán, békésen és jóindulatúan poroszkálva, vagy vágtatva, mikor mit kívántak tőle, tűrve a kezdők béna rángatásait.

Nevezzük ezt a vasat is a továbbiakban csak Csinosnak. Pont ilyen karakter, csak motorban, ráadásul vagy hárman is lecsinosozták, szóval hallgatni fog rá. Rá nem ér a "Honda-ronda" mondás, ez bizony szép darab. A szó klasszikus sportmotor szabása értelmében SZÉP, és a részleteket nézegetve is gyönyörű. Íves és mégis hasított formák, hozzásimul a combodhoz, átölel, súlypontja gyomortájékon van, amitől úgy érzed magad vele, mintha összenőttél volna a motorral. Tudnék még perverzebb dolgokat is írni róla, de most hagyjuk...

Régóta morfondíroztam, hogy vajon miért van az, hogy a kettő-ötvenesek után már rögtön a 600-asok következnek, és miért csak idegenországbeli belpiacos 400-as átmenetek vannak amiknél rendszerint macerás az alkatrész utánpótlása. Szóval ő pont itt az átmenet, nézzük is ezt a jó szabású félliterest.

Első ránézésre igazán kellemes vonalvezetésű sportos darab, ráülve mégsem hasalós, hanem egyenes testtartású kicsit felhúzott lábakkal. Színe maximálisan nőcis: gyöngyházfehér metál, kék és piros matrica betétekkel. Csöndes cirmogással nyugtázza a kulcs elfordítását, majd egy finom kis nyikkanással elkezd dorombolni. Abszolúte csöndes, még amikor a legjobban téped a bajszát, akkor se túl hangos, a kanyarban még a fék surrogását is hallhatod, ha egy kicsit jobban odafigyelsz.

A szomszéd e miatt a jószág miatt tuti nem fog hajnalban felkelni, ha akkor indulsz túrázni vele. A hangjától nem fogod a hajadat eldobni, mert az olyan japánosan finom és halk, de azért arra ügyeltek, hogy csöndesen is sokatmondóan doromboljon.

Az üléspozíció kényelmes, megfelelően keskeny elöl, hogy leérjen a lábad 165 centivel is, és érdekessége még az ülésnek, hogy két ponton támaszkodik fel leginkább a fenékcsontod, de nem zavaróan, csak úgy érzed hogy ott mintha keményebb lenne az ülés. A ráhasalós pózoknál van hely hátrafelé mozdulni, a D kosarasok tanktáska nélkül még egész jól elvannak.

A szépségesen arányos plexi viszont a két lelógó csücsökkel nekem nem jött be, én bizony tennék rá egy hajszállal nagyobb plexit. Ha tényleg el akar bújni az ember mögé, már olyan szinten kell lehajolni, hogy nyakban már fájós néhány perc után a póz (vagy az én bukómat/nyakamat kell lecserélni). Ha nem hajolsz be rendesen, akkor pedig pont a két válladra és a középen húzódó kabátcipzárra tolja a levegőt és plexiről lelógó két izéről levágódó levegő olyan turbulenciát kavar a mellkasod előtt, hogy jó eséllyel cibálja le a vacakabb cipzárakat a kavargó levegő.

Gyakorlatilag ez volt az egyetlen dolog amibe bele tudtam kötni a vason, egyébként majdnem sírva adtam vissza a kulcsát meg a papírját, meg próbáltam alkudozni, hogy had maradjon még nálam pár éves tartós tesztre...

Szóval a Csinos amint elkezdi szedegetni a kerekeit, elég szépen csinálja. A váltó nagyon szépen, könnyen és finoman jár, a teljesítmény pedig folyamatosan adagolható, igen egyenletes. A fék brutálisan jó, egyenletesen dolgozik, nem harapós de mégis határozott, minden tartományban tudsz rá számítani, és ugyanolyan lelkesedéssel teszi a dolgát.

7500 körül forgatva a soros kéthengeres erőforrást, 168 km/h-t mutat a szerkezet (szigorúan pályán) a lelkesedés 3000 után kezd a ménesben megjönni, és utána folyamatosan jönnek elő a pacik, még a végén sincs elfogyási hajlam, csak nem megy tovább. Kétszázat nem szabad várni tőle, de amíg tudja, addig teszi a dolgát becsülettel.

A hegyekben Csinoska teljesen elbűvölt a kanyarokban. Gyakorlatilag sehol és soha, még csúnya kanyarbéli fékezések közben se riszálta vagy rázta be elejét vagy hátulját, olyan szinten jóindulatú és higgadt, amilyet én még Hornetnél sem láttam (pedig az is igen toleráns és nagy szerelmem). Nagyon szépen összehangolták az elejét és a hátulját Csinosnak, úgy fekszik bele a kanyarba hogy még kezdő kanyarvadásznak is azt az élményt adja, amitől az maradék hátralévő életében a hétvégéit kizárólag hegyek és utak társaságában akarja majd eltölteni. Keresetének nagy részét pedig kizárólag benzinfüstölésre fogja áldozni...

Szóval ezzel a vassal az osztrák hegyekben kanyarogni azokon a betyár jó utakon olyan, mintha a mennyországba kerültél volna... Se enni, se inni nem állsz meg szívesen, maximum megtankolni a Csinost, hogy bírja méééééég... A meredekebb emelkedőkön néha érződik a félliter, de ha odafigyelve visszaváltogatsz, az élmény megmarad és lelkesen vágtat felfelé a ménes.

Kuplungja, váltója is finoman, precízen dolgozik. Az ABS nagyon finoman kapja el időben a dolgokat, a hajnali párás-nyálkás úton is jól érzed magad. Itthon már kicsit óvatosabban kergettem bele a huplis kanyarokba, de aztán látva hogy még azt is jól tolerálja, megint bátrabbá váltam... szóval itthon is nagyon jó vele kanyarodni, mert a kisebb úthibákat még szépen tornázza ki maga alól.

Alapvetően én meztelen motor párti vagyok, de ez a jószág annyira jól tette a dolgát, hogy szép helye lenne a garázsban nálam, és még le se vetkőztetném. Szép és jó is, finom kis sportvas, a külcsínje miatt felvágni is lehet vele, plusz már gyakorlottabbaknak és kezdőknek is örömmotorozást nyújt, de alamuszi egy guriga, mert függő leszel tőle gyorsan... beépül a zsigereidbe. Ráadásul nem is kér sokat, 4,5-5 liter körül fogyasztott, igazán kímélő módon nyújt maximális élvezetet. Ááááh, beleestem mint vak ló a gödörbe...

Még több kép a galériában

Szociális vonatkozásban: külsőre ő az ideális barátnőmotor. Három pasi szólított le a motorról kérdezősködve, hogy milyen jó szabású, és mondjam már meg, hogy a barátnőjének jó lenne-e, mert olyan szép kis nőies darab. Mondtam nekik igen jólelkű darab, akár kezdőnek is lehet adni, mert annyira toleráns, de már egy rutinosabb csaj is fog benne élvezetet találni, mert kergetni is lehet ám rendesen.

Hehehe, ha ezt a motort odaadják a barátnőinek, jó eséllyel már csak a csaj fenekét nézegethetik majd maguk előtt... Mert ezzel a motorral anya villámgyorsan oda fog verni az úton apának egy lomha nagy taligával...

honda cbr500R 2013 1honda cbr500R 2013 10honda cbr500R 2013 11honda cbr500R 2013 12

 

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

A gondtalan éveket felváltotta a felnőtté válás rögös útja, ami az én esetemben is a...
Bővebben...
Azt mondják, a jó szülő egyik ismérve, hogy idejekorán önállóságra, felelősségre tanítja a gyerekét, olyan...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!