Nagyi bevadult: Honda SH150i ABS 2013 Teszt

honda sh150i 2013 4Szóval itt ez a kicsi és nagyis szabású robesz, túlesve egy ráncfelvarráson, és nekem még tetszik is a végeredmény. Ez a kis vas városi szaladgálónak és ingázónak szerintem első osztályú.

A ruházata a jószágnak ugyan sokkal szebb és vonzóbb nem lett - maradt a pizzás-postás-nagyszülős kinézet - de a technikát a csíkszeműek megint belenyomták. Amit kaptam egy egészen helyes kis metálpiros szerkezet volt, szerintem ez a szín jól áll neki. Az unalmas metálszürke után végre valami vagányabb dolog. A ráncfelvarrás lényege a 125-ről 150 cm3-re bővülés lett, mindez a lóerők javára, békén hagyva a fogyasztást. 3 liter utassal és anélkül is, ráadásul amitől féltem, hogy majd utassal másként fog viselkedni, és majd lanyhul a lelkesedés, az nem jött be. Különösebben nem érdekli hányan ülnek rajta, ő csinálja amit előírtak a maga kis masszív tempójával, szigorúan és következetesen, amolyan hondásan.

Az érdekesség benne a start-stop rendszer, sikerült meglepnie vele a kicsinek. Szóval megállok a lámpánál, és elmúlik a lóerők dübörgése (hehe). Nézek ki ostobán a fejemből (mindig van felfedezni való a tesztvasakon), és első kanyarban az fordult meg a fejemben, hogy ez most vajon mi lehet, tényleg ezen nincs alapjárat? Nemá, Hondáék ilyet sosem eresztenének ki tesztelni... Aztán ahogy ez így átfutott a fejemen, első kínomban csak meg csavarintottam a gázmarkolatot és lőn rácsodálkozás: életre kelt! Ez nagyon megtetszett, és amíg a lámpa nem váltott sikerült háromszor-négyszer eljátszadozni ezzel.

HIRDETÉS (x)

Rögtön gyanússá vált a markolat mellett lévő kapcsoló (persze nekiálltam vadul nyomkodni), és igen, a fura feliratú gombbal ("INDLING/INDLING STOP) ezt a funkciót ki-be lehet kapcsolgatni. Odáig nem jutottam, hogy kiderüljön a funkció ki-be kapcsolása mekkora fogyasztáscsökkenést eredményez, de biztosan valamennyit számíthat. Szóval jópofa, hogy csöndben ácsorogsz, aztán csak úgy elindul és vágtat tovább a kis paripa.

Műszaki adatok
Ár reg. adóval 1 050 000 Ft
Motor: Vízhűtésű, négyütemű, SOHC, egyhengeres
Hengerűrtartalom: 153 cm³
Furat x löket: 58 × 57,9 mm
Kompresszióviszony: 11:1
Keverékképzés: PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező
Teljesítmény: 11 kW (15 LE) @ 8250 1/min
Forgatónyomaték: 14 Nm @ 6500 1/min
Gyújtás: Digitális tranzisztoros, elektronikus rásegítéssel
Indítás: Önindító
Sebességváltó: Automata
Szekunder hajtás: V-szíj
Első felfüggesztés: Ø 33 mm teleszkópvilla, 89 mm rugóút
Hátsó felfüggesztés: Lengővilla, két rugóstag, 83 mm rugóút
Első fék: Ø 240 x 4 mm tárcsafék, kétdugattyús féknyereg, ABS
Hátsó fék: Ø 240 x 5 mm tárcsafék, egydugattyús féknyereg
Első kerék: 16 x MT2.5
Hátsó kerék: 16 x MT2.75
Első gumi: 100/80-16 50P
Hátsó gumi: 120/80-16 60P
H x Sz x M: 2030 × 740 × 1150 mm
Tengelytáv: 1340 mm
Ülésmagasság: 799 mm
Szabadmagasság: 145 mm
Menetkész tömeg: 135 kg
Üzemanyagtank: 7,5 l
0-tól 60 km/óráig olyan kis komótosan lendül bele a szentem, aztán 60-90 között bevadul, majd ismét megfontoltabban elkúszik 115-ig, majd egy hosszabb lejtőn és hátszél segítségével egészen 122 km/h-ig sikerült elkergetni. Nekem ezekkel a kis visszafogott robeszokkal első osztályú élményt nyújtanak autópályán a döbbent fejek amint elhúzok mellettük peckesen a nagyirobival.

Az üléspozíció a szokásos robogós, ami tetszett az ülésben a kis popsitámasztós rész, szerintem komfortosabb rajta így ücsörögni. Az ülés anyaga kellemesen nem csúszkálós anyag, ezt igen jól eltalálták. Ami viszont valószínűleg a kisebb termetűeknek lábleérési problémát fog okozni, a széles ülés. 170 centimhez éppen leért a lábam, pedig a vas nem túl magas. Egy kisebb termetű embernek ez nem lesz túl kényelmes.

Az utasnak jó dolga van, mert a csomagtartó dobozkán van egy pici háttámla is. Az ő lábtartója dizájnosan elrejtve található, állításuk szerint a felmászás macerás a doboz miatt, de egyébként kellemes az ottani ücsörgés. A nagy kerekekkel és a jó rugóival a haladás egész kellemes, nagyon kulturáltan a mi útjainkra van hangolva a szerkezet, pici rövid zökkenésekkel simítja ki a nagyobb kátyúkat, feszesen és mégis kellemesen csinálja a dolgát.

A két óriási tárcsafék meg úgy állítja meg a vasacskát a városi gyökerek között ahogy azt kell, igen határozott és jó fékjei vannak, kellemesen harapósak. A rámolási készségei pedig első osztályúak: van egy zárható kampó a lábtartón figyelő táskának, van az ülés alatti rész, és a hátsó csomagtartó. Állat, egy fél bevásárlókocsit bele lehet tömni, még bevásárlásra is használható.

Egyéb érdekesség, hogy a szerkezet 153 cm3 és ehhez képest lefelé kerekítették a típusszámát - ilyet ritkán látok bármelyik gyártónál. Azt hiszem akinek A1-es jogsija van, annak ez jó alternatíva lehet, hogy ne a 125 cm3-be ragadjon be. Ez a kicsi SH mind az ára, mind a fenntartási költségei miatt igen kedves jószága lesz a gazdájának. Ingázásra, városi szaladgálásokra, akár öltönyös/kosztümös szerkóban jól fog működni.

honda sh150i 2013 3honda sh150i 2013 7honda sh150i 2013 8honda sh150i 2013 9

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Azt mondják, a jó szülő egyik ismérve, hogy idejekorán önállóságra, felelősségre tanítja a gyerekét, olyan...
Bővebben...
Szokták mondani, minek az embernek ellenség, ha ilyen barátai vannak..... Nálunk ez már kollégákra is...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!