A zöld színű cukorsárkány - Kawasaki ZZR 1400 2012 Teszt

Tartalomjegyzék

Mindig van valami kaland, ezt a kirakatból bányászták ki nekem. Bemutatták őfelségét, mondták 1400 köbcömö, beindították, és elkezdett muzsikálni rajta a két Bódibácsi... naaaagyon szép hangja van!

 

Muzsikálnak a basszusok, csellók, nagybőgők, lobog a tűz a nagykazánban... . hangos, de nem ordító, szóval pont jó. Mondták a színe nevét: metalic candy lime, tehát selyemcukorba oltott kavaződ.

HIRDETÉS (x)

Csináljuk most fordítva, kezdjük a szociális vonatkozással:

Ezzel a motorral bratyizni akar mindenki. (Feltéve ha áll, mert a busák talán megszorongatják.) Főként a motorosok, de a civilek is rácsodálkoznak, hogy mekkora és húdeszép és húdejóhangjavan. Szerintem ezt kevesen rugdosnák ki a garázsból... 

Felkavarodtunk Dobogókőre, és a BMW RR tulaj a kétéves motorja mellől odasomfordált vadidegenül nyálcsorgatni, kérdezősködni, haverkodni és emlegetni, hogy hova fektetné és miként húzogatná a bajszát... húzogatod ám bizony te a négybecikkelyezett félkopoltyús kiscicád bajszát! Leplezetlen lelkesedéssel udvarolt a hímtag, tekintet nélkül a jelenlévő társaságomra.

Menet közben minden szembejövő motor köszön. Robogóstól a csopperesig. A teljesítmény megvan, így elmenetben senki se lóbálja a lábát. Az autósok tisztelettudóan letakarodnak az útból előled. Egyrészt hallják a hangját városban, másrészt a jó színe és a széles zöld feje a dülledtszemű, lámpasorral igen tekintélyt parancsoló arckifejezéssel vonul előre. Nincs apelláta, feltűnt a zöld sárkányfej, pucolni kell az útból!

Még több kép a galériában!A hangerő végre nem euro-zónás, és ha a dugóban csorgunk előre és valamelyik négykerekű lator bealudna, mellé érve egy kis gázfröccsel jótékonyan felébreszthetjük, és azonnal tekeri is a kormányt, hogy elhaladhass. Néhányan döbbent pillantással értékelték a kilógó szőke coffit. A büfé mellől elindulva a büfé közönsége egy emberként fordul utánad a szimfonikusok beindításakor. Egy szóval jelenség a motor, feltűnő, tekintélyt növelő és szép. Ződ mint egy sárkány, és metálosan csillog, mint ahogy a pikkelyeknek illik. A hangja pedig dörgedelmes, ahogy illik is egy óriáshüllőnek.

Külsőre nekem a széles cserebogárfejű tekintet tetszik. Komoly tekintetű kétoldali lámpasor, hegyes orr, az orrában rács, a fülei az áramvonalas előrecsücskös karos tükrök, hónaljban index, homlokán átlátszó plexi (nagyon jól működő szélvédelmet adva). 

Az oldalán zölden folytatódó, látványosan áramvonalas cucc kopolnyúvá válik, és alóla kikukucskál a műszerpark, majd csíkos fekete vonalként folytatódik, alásímulva a combodnak. A tank nekigömbölyödik a mellkasodnak, ha ráülsz és megfogod a kormányt, akkor összebújtok, és a sárkányra rá kell simulnod. Az ülés alatt a farokidom széles és tekintélyes darab, az ülés kellemesen széles, és az utasnak is maradt valami (bár nem túl sok).


 

A műszerfal maga a kánaán: mutatós fordulatszámmérő és kilométer óra, plusz a digitális kijelzőn sebességfokozat megmuti, külső hőmérséklet, motor és külső hőmérséklet (jellemzően 82 és 96 fok között tarja a vasat), túra km, összes km, teljesítmény F és L (full és low, közte 25%-nyi különbség), átlagfogyasztásmérő. KTR 3 fokozatban:egykerekezős, finoman belenyúlkálós, minden vadságot tiltó üzemmód - ez talán akkor hasznos, ha gyanúsan egykerekezésre vágyó haver kéri el, de úgyis gyorsan rájön a bal kormánycsutkán a gombok kezelésére.

HIRDETÉS (x)

 

A teljesítménylevétel hasznos lehet esőben és gyakorlatlanabb motoros kezében, de azért azt kell mondjam, hogy a motor nagy súlya és óriási méretei ellenére jól kormányozható, városban is egész rugalmasan mozog, még akár kocsik közt is lehet surranni vele, ott ahol elfér, ahol meg nem, úgyis meghallják hogy el kéne engedni. 

A helyben való mozgások: a parkolásnál figyelni kell, mert bizony lomha és nehéz, a kormány pedig benne van a tankban gyakorlatilag egy szűkebb fordulónál.

Ráülve egy kicsit gyanakvó voltam, hogy úristen, ahogy ez kinéz,ez valami alamuszi kiszámíthatatlan vadállat lesz, de igen kellemesen csalódtam benne. Az ülés maga kényelmes, bár 300 km után már fészkelődésre hajlamosít, amit viszont lehet, van hely a popsitologatásra előre-hátra is. Az üléspozíció ráfekvős, de a lábtartás kényelmes, nem a térdfájdítós zsugorülés. Csuklót nem fájdítja, inkább a tenyér oldalsó külső részét terheled, amit viszont egy másik kéztartással pihentetni tudsz menet közben is.

A nagymotorokra jellemző finom gázadásra azonnal világnakmenés helyett nyugodt erő fogadott:oké gazdám, figyelek, elinduljunk? Szóval két-háromezerig igazán higgadtan forog, négyezer körül jelenik meg az sárkányerő és folyamatosan tolja a lóerőket a feneked alá, határozottan és egyenletesen, kiegyensúlyozottan. Igazán szimpatikus, ahogy azt csinálja, amit mondasz neki. Ha húzod megy, ha nem húzod nem megy, nincsenek mehetnékes és ugrabugrálhatnékos hajlamai.

A brutális teljesítmény higgadt mérnöki munkával párosult, és műszeres pontossággal adagolja a ménest. Aki az ugrékony és mehetnékes szuperdinamikus karakterisztikát keresi, itt a nyugodt erőt fogja találni, semmi eszetlenség, a jószágot nem pöcshosszabításra tervezték, hanem nagy sebességű stabil és hosszú utakra. Aki csak a kávézótól a korzóig akar vonulni és egykerekezni, annak felesleges ez a brutális teljesítmény, mert közveszélyessé fog válni. 

Végre egy nagymotor, amin nem úgy pattogok mint a nyúlbogyó a betonon, nem kemény, hanem pont jó, kis döccenőknél finoman lágy, de nagyobb gödröknél elég feszes lengéscsillapítással. Nem kellett utas hozzá, hogy normálisan mozogjon. Nem akarta szétütni se a fenekem, se a csuklóm. Eltalálták - vagy végre egy motor amit beállítottak a súlyomhoz.


 

Az eleje istenirály és nem hajlamos csapkodásra, nagyobb sebességnél a vázról nem jönnek finomgyanús rezgések, sehol egy nyúlós érzet, stabilnak és kormányozhatónak érzed a vasat még 200 körül is, nem beszélve arról, hogy akkor a fordulatszámmérő még csak a felénél mutatja a lelkesedést... Szóval olyan, mint a távolkeleti sárkányok: jóságos és hatalmas, erős és tekintélyes, jóindulatú, de nagyon tud büntetni ha valamit elszúrsz annál a sebességnél, amire képes... Itthon maximum reptéren tudom elképzelni a végsebességtesztjét... Ó de fincsi is lenne!

HIRDETÉS (x)

 

A fék a teljesítményhez hangolt elöl, igazán határozott és jó. A hátsó féket szoknom kellett, mert inkább a végén harap be jobban. 

Összeségében egy igen nagyteljesítményű, jóindulatú nagy sárkány ő, szikrányi viháncolási hajlam nélkül, a megbízhatóság jegyében.

Kinek ajánlom: Európa körútra szívesen elvinném, hosszú túrákra azoknak, akik eljutnak a korlátlan német autópályákra, akik pályáznak, vagy akik tudnak reptéren gyorsulást mérni. Azoknak, akik sokat, hosszan és leginkább megbízhatóan gyorsan akarnak menni. A világ összes autópályájának felavatásához.

Legyen itt egy kis csemege azok számára is, akik műszakilag jobban értelmezik a témát, és vágják a grafikonokat is. A kawások, ahogy elolvasták a cikket, némi felhördüléssel olvastak a cikkben a busáról, miszerint "azért azt is megverjük végsebességben!". Ám legyen, mondtam, adjatok valami alátámasztását a dolognak, mert beszéltetek valami olyan mérésről, hogy a gyári bevallott érték felett mértetek plusz kb. 5 lóerőt, majd kétszáztizenötöt (!). Becsülettel meg is küldték a fotókat még aznap, úgyhogy tessék csemegézni a teljesítményből!

"Szia Kedves Mina!

Mellékelve a fékpadi mérés dokumentációja.
A csatolt pdf a F és L módban hátsókeréken mért teljesítményt és nyomatékot mutatja.
A SAE (Society of Automotive Engineers) rendszer alapján ezen értéket 15%-kal növelve kapjuk meg a főtengelyre vetített adatokat.

Ennek értelmében:
F mode: 214.6 LE / 171.0 Nm
L mode: 176.6 LE / 144.4 Nm

Van még több kép is és egy-két AVI is a mérésről, érdeklődés esetén."

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Mennek a hírek, jönnek a felsorolások, motoros-teherautó, motoros-személyautó karambol, szörnyet halt az úton, a kórházban......
Bővebben...
Nem vagyok nagy túrázó, inkább motorozok mint gyalogolok, azért néha csak rászánom magama. Most hétvégén...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!