Sárga csikó kalandoroknak - Kawasaki Er-6n 2012 Teszt

Tartalomjegyzék

Vannak motorok, amikkel ha találkozik az ember, azonnal kalandorrá válik... Hát ez ilyen.

Azzal kezdődött a sztori, hogy a tesztvas a nagy országbeli túrakaravános bolyongásában megkésve érkezett másik x motor társaságában, és miközben a fiúk pajszerolták le a vasat az utánfutrinkáról, eleredt az eső. A teherautó utánfutó persze nem volt alacsonyan, meg örvendezett is a szállító, hogy jajdeklassz, amikor a vizes meredek fém járólapon kell fel-le tologatnia a vasakat - így csöndben drukkoltam, és segítettem levonszolni a járgányt, hogy végre megkaparinthassam.

HIRDETÉS (x)

Persze nem ő volt a legelőször lerántható vas, hanem úgy középen kuksolt, de legalább csak kicsit áztam el, azt is lábról. Mert a csóringer motoros újságíró persze lukas csizmában ácsorog az esőben, majd a pocsolyában is ugyebár, mert vadul koncentrál a talicskájára, és nem a lába elé néz. 

 

A motor kb. másfél napig volt nálam, jellemzően a kalandorságára ezidő alatt volt esőben motorozás, orkánban motorozás, bukósisakban muslicahaddal motorozás, darázstalálkozó, és amikor fotóztam a vasat, még meg is álltak, hogy mi a gond, kell-e segítség? Megköszöntem szépen, és mondtam, csak fotózkodunk, igazán kedves. Szóval kalandos másfél napunk volt együtt, vizes zoknival és mindenfélével kombinálva.

Külsőségek: rettenetescitromsárga elegáns feketével. Valahogy mégis normális összhatás ránézve (pedig én nem szeretem se a sárgát, se a kolbászzsír metált motoron), és az elvetemült színnek hála, ezt a vasat még tükörből is jobban szúrják ki az autósok. Kifejezetten segítőkész volt vele a forgalom, és még ha nem is ordító vas, a színe miatt elég jó észreveszik.

 

 


kawasaki er6n 2012 2Szemből nézve kissé rovartekintetű a jószág, falatnyi alibi plexivel a homloka felett, a tank alatt pedig kipúposodó sárga spoilerekkel. Ez a térd előtti sárga műanyagdarab  és a minimálplexi kombó viszont egész jól funkcionál, mert orkánban a motorba nem különösebben kap bele a szél a motor elejébe-oldalába.  Cserébe 120-nál már dolgozik a nyakizom.

A műanyagbetétes tank nekem igazán szimpatikus formára, és az ülés is kényelmesen ergonomikus, még akkor is, ha a tankhoz igazították mind oldalnézetből, mind felülnézetből: a vas oldalról nézve  szemre igen kellemes naked vonalvezetés. Motor fazonú motor,  kellemes kerekítésekkel, minimál műanyaggal. 

HIRDETÉS (x)

A citromsárga vashoz citromsárga rugó figyel az ülés alatt, hehe ilyenkor azon filózok, hogy gyártanak külön rugót majd a fekete, illetve a hupililára színeztető kedves vevőnek is?

A farokidom inkább praktikus mint szép, két jó nagy villás fém kapaszkodóval, viszont cserébe az utas nem egy fél papír zsebkendőnyi felületen görcsöl, hanem kényelmesen le tudja tenni a popót. Kicsit furcsállottam a kipufogó elrendezést, bedugták a motor alá gyakorlatilag és jobboldalt ereszti magából a végterméket, működik rendben van, végül is praktikus.

A kipu felületkezelt szépen kanyargó páros rézszínű leömlői igen jól néznek ki, és remélhetőleg meg is óvják a vasat a látványosan hagyományos rozsdásodó folyamatoktól.  A hangja meg..., amikor elindítod, mint a doromboló cica. Kellemes, nem üvölt, de mély és sokat sejtető... naaagyondorombooool.
 
Járása: igen kellemesen és karakteresen kocog a paripa! Egyéniség, nem hülyéknek, gyakorlott motorosoknak, akik a motorozást a motoron való motorozás/haladás/kanyarvadászás élményéért szeretik. Meg kell említsem, hogy hornetista vagyok, és igen erőteljes konkurenciáját érzem bizony annak a jószágnak. Őt se rugdalnám ki a garázsból, ha véletlen be szeretne költözni, és nem jajgatnék akkor se, ha a nevemre akarna iródni... Bizony a hornikát ki bírná túrni a szívemből, a fürgeségével.  

 


kawasaki er6n 2012 13Végtelen dinamikus, amit ki lehet préselni a 650 köbcentiből, azt a lehető legugrékonyabbra hangolták, cserébe viszont megtanít váltani visszafelé is, mert ha 3000 alatt forog, hajlamos bereklamálni, igényli a közreműködést odafelé és visszafelé is. Az egyes gyakorlatilag meglökésre alkalmas, a kettest jóóóóól kihúúúúúzhatóóóód, aztán jöhet a háááááááááááááármaaaas... satöbbi.

Igen könnyen navigálható, a súlya kicsi és városban ez meghálálja magát a sorok közt. A fék elöl harapós, hátul finomkodó, össze kell szokni. A váltó kattanós fajta, de határozott járású, könnyen eltalálni cserébe a sebességeket. Viszont hátul elég kemény, de az eleje kellemesen kemény. Ha nem emeled meg a fenekedet a buckánál, és nem számítasz rá, olyat csap, hogy öröm utána összeszedegetni a gerincvelődet. Utassal nagyságrendekkel normálisabb ez ügyben, de aztán lehet, hogy csak nekem volt egy kicsit keményre hangolva.

HIRDETÉS (x)

Sajna végsebességtesztet nem tudtam végrehajtani rajta időhiány és sünveszély miatt, így csak arról tudok mesélni, hogy milyen eszetlenül fürge módon lehet vele előzni, és mennyire jó, amikor a gyökerek állva maradnak próbálkozás közben. Élvezetes vele motorozni, motorral való motorozás élményt ad (nem csopperes vonulás, nem speedes száguldás). Az üléspozíció nagyon kényelmes a 170 centimnek, nincs tenyér vagy karzsibbadás, vállfájás, térhajlatzsibbadás, popsizsibbadás, igen jól eltalált a rendszer. Sokáig lehet vele élvezettel haladni.
 
Szociális tapasztalatok: sárga motorra sárga pillantások. A motorozástól távol állóknak rendszerint tetszik, a motorosoknál a nakedisták szimpatizálnak vele jellemzően. Utas jól elvan hátul, különösebben semmi nyafogás nem volt semmire.
 
Kawáék alapvetően nőneműekre tervezték a vasat, könnyű és jól mozgatható, végtelen dinamikus: a pasikkal jól kiszúrtak, mert bizony ez egy jó guriga, és egy bátrabb és rutinosabb csaj ezzel odaverhet a hímeknek rendesen.

Kinek ajánlom: rutinosabb, de már nagyobb motor felé kacsintgató, motorozni szerető, kanyarvadászásra hajlamos, a motorját majd városban is renszeresen használó egyéneknek. Hímeknek is akár, ha nem akarnak anyától lemaradni. Mert ha ez anya kezébe kerül, otthon már úgyis keveset lesztek...

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Neked feltűnt, hogy a vadlibák olyanok, mint a motorosok? Mindig csapatban járnak, alakzatban vonulnak és...
Bővebben...
Nem akartam megint a kuytámról hozni képet, mert szinte csak őket fotoztam a múlt héten....
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!