Még egy fürge öszvér - Honda NC700D Integra Teszt

. Motortesztek

altA Honda új robogója az NC700D - művésznevén Integra - típusjelében az NC a New Conception, és tényleg egy érdekes, új koncepcióval van dolgunk.

Mostanában egyre inkább előre törnek a többfunkciós kétkerekűek: a költséghatékonyság érezhető a felhasználók igényeinek megjelenésében is: nem baj az, ha csak egy motort kell tartani, de azt többféle módon is lehet használni. Az öszvérsége egy robogó és egy sportmotor keveredésében nyilvánul meg, érdekes egyvelegeként a hétközben nagyvárosi robogós / hétvégén motoros túrás elképzeléseknek, mindez megtetézve egy igen alacsony fogyasztással. 

HIRDETÉS (x)

Természetesen a 21. századi környezetvédelmi normák már csak amolyan cseresznye a hab tetején... Elsőre szemből egészen sportmotoros fazonú az ábrázata, aztán ahogy körbejárjuk a szerkezetet, akkor jön elő a robogós fazon. Azért ő már elsőre sem olyan ártatlan kis robogó fazonú mint mondjuk az SW, mert oldalról nézve is jobban motor mint robogó. Az elején lévő széles fejszpoiler és közepes méretű plexi brutális szélvédelmet biztosít, mert nem ültem még olyan motoron, ahol 150-nél jut eszembe az, hogy nahát, még mindig nyitva van a plexim és nem folyik szét a szemem.... 

Tehát szélvédelemben első osztályú, nem tudok belekötni. Oldalról nézve valami tompaorrú izé, oldalról harcsatestű mert nagyon hosszú teste és széles feje van, és hát bizony nem könnyű guriga, 238 kg a bevallott súlya. Az ülés formája kényelmesen széles, bár ennek a kényelemes széles ülésnek az az ára, hogy ezért az átlagos magamfajta nőlény lába már neccesen ér le, hiába az általános magasság. Ez a parkolásnál, murvás domboldalaknál igen kellemetlen kombináció a korábban említett súllyal, ott, ahol pont lábbal kéne valamit evickélni.

Még több kép a galériában!Az ülés pozíció robogós, egyenes derék, mértani 90%-ban behajlított térdek, a spoilerben kialakított helyre teszi be fixen az ember a lábát. A külsőleg a láb alatt elhaladó elem amolyan váznyúlványnak tűnik, de valójában csak egy műanyag dizájn elem, a csővázas szerkezet a burkolat alatt rejlik.  Igazán stabil futóműve van a szerkezetnek, egy hajszálnyit keménynek mondható, de az általam kedvelt komfortérzetet nyújtja, ahol jól érzi az ember az utat, pont annyit ad vissza mint amennyit elvár  az ember egy motortól (abszolút ez sem robogós).

Egyébként ez állítható, valószínűleg némi energiaráfordítással mindenki a saját szája ízére hangolhatja.  A súlypontja a motornak közvetlen az ember feneke alatt érződik, az ülés magasságában, fürge és jól koordinálható mozgása van. A motor  szélessége tükrökkel együtt 87 cm, ezáltal városban autók közti furakvásra igen alkalmas. A kerekei 17"-osak, már elég nagyok a hazai útviszonyokhoz, a fék pedig igazán combos, elöl határozott, hátul finomabb érzetet ad, egy kombinált C-ABS rendszer figyeli az utat és a reakciókat.


A rakodóhely viszont áldozatául esett az öszvérségnek: a tank az ülés alá került, így az ott lévő tárolóba leginkább csak egy nagyobb női neszeszer fér be. Van még viszont a széles fejszpoilerben kulcstartó tároló alkalmatosság,meg egy szivargyujtós-töltőhely, ami viszont tök jó, mert végre egy vas, amire nem kell pluszban  rábarkácsolni az energiacsapolót.

Az automata váltó a kormánycsutkákat űrsiklószerűvé teszi első látásra, választhatunk a sima drive (D) és a sportos (S) üzemmód között. A D mód rendkívül gyorsan és finoman pakolgatja fel a sebességeket, kétezer és háromezer között tartva a fordulatszámot: a jószág valószínűleg sosem fogja szétpörögni magát. A sportosabb üzemmódban már hagyja egy kicsit kipörögni magát, de túlságosan nem teszi agresszívvá a szerkezetet, inkább dinamikusabbnak nevezném.

HIRDETÉS (x)

A manuális üzemmódra átkapcsolva a szerkezet hagy minket felfelé váltani, de rendkívül bolondbiztos módon lefelé visszateszi a sebességeket: ez vészfékezésnél igen hasznos. A 670 ccm-es soros blokk nem zabálja halálra magát, 3, maximum 3,5 lityit sikerült leszorítani a torkán, ez rendkívül szimpatikussá tette számomra. Az utasülés már sportosabbra sikerült, a komfortérzet itt már jelentősen csökken: neki már csak kihajthatós lábtartó jutott, kapaszkodó kevéske.

Röviden és tömören az utas úgy összegezte: hááát, néha kicsit kemény, olyan mint egy motor hátulján ülni. Szociális tapasztaltok: a hozzá nem értők megnézik, érdekesen új fazonú motornak találják. A motorosok fenntartásokkal kezelik a külső robogósság miatt, de ráülve már elismerik a fürgeségét, és az alacsony fogyasztás felkelti érdeklődésüket.

Az árát tekintve némi extrát azért toltam volna még bele, hogy izgalmasabb legyen a konkurencia mellett: az ülésfűtés, markolatfűtés bőven belefér az öltönyös motoros komfortzónájába túra közben is... :-) Hát jah, bevallom ahogy öregszem, egyre jobban értékelem ezeket a finomságokat....

Hová ajánlom: nagyvárosi szaladgáló. A megjelenése lehetővé teszi, hogy öltönyben is vezethető legyen, a dinamikatartománya pedig azt is, hogy hétvégén is örömét lelje benne az ember egy túrán. Amolyan integrált motor: városba is meg rövidebb hétvégi túrákra is jó társ lesz: hétközben lenyomja a dugóban küzdő négykerekűeket, hétvégén pedig nem fog lemaradni a nagyobb vasaktól. altaltaltaltaltalt

Nyomtatás

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS